اجتماعی

لزوم تغییر در مهندسی شهر برای رفاه حال سالمندان

دبیر شورای ملی سالمندان تهران گفت: “اولین نکته برای رفاه سالمندان در مناطق شهری این است که باید مهندسی شهر تغییر کند.”

در مصاحبه با سلام آنلاین روشنک زمان پور ، وی با بیان اینکه سالمندان زیر گروه و جوامع هدفمند سازمان بهزیستی هستند ، گفت: این شهر متولی شهرداری است و برای اینکه فعالیتی برای سالمندان در این شهر ایجاد شود ، باید پیوندی بین سازمان بهزیستی و شهر. تهران باید عناصری مانند شهر سالمندان را داشته باشد و اولین ویژگی شهر سالمندان احترام و مراقبت به ویژه از سالمندان است.

“تا سال 2050 ، 50 درصد ایرانیان مشغول کار خواهند شد و 50 درصد دیگر را افراد مسن و کودکان تشکیل می دهند. یعنی مردم ما به سرعت پیر می شوند.

وی گفت: ایران تا سال 1410 به یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد. 25 درصد افراد مسن فقیر ، فاقد بیمه هستند و در سالهای آینده با مشکلات بهداشتی روبرو خواهند شد ، بنابراین باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده انجام دهیم.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران گفت: از طرف دیگر ، در این شرایط باید فضایی ایجاد کنیم تا افراد سالمند بتوانند از این امکانات استفاده کنند زیرا با کاهش سلامت جسمی روبرو هستند.

وی این س raisedال را مطرح کرد که آیا این شهر برای افراد مسن سازگار است؟ وی گفت: اولین چیزی که برای رفاه سالمندان در مناطق شهری وجود دارد این است که باید مهندسی شهر تغییر کند. از این نظر ، طراحی شهری باید برای افراد مسن مناسب باشد. آیا پارک ویژه سالمندان داریم؟ آیا پله ها آسانسور دارند یا آسانسور؟

دبیر شورای ملی سالمندان تهران: “بسیاری از سالمندان ما ممکن است مستقل باشند اما اکنون در یک محیط مرکزی یا مستقل زندگی می کنند زیرا از نظر جسمی ضعیف هستند و اگر در حیاط مرتفع یا در مکانهای عمومی آسانسور وجود داشته باشد بانک ها و دفاتر تسهیل می شوند ، که به افراد مسن اجازه می دهد بسیاری از فعالیت ها را به طور مستقل انجام دهند.

وی گفت: بسیاری از افراد مسن با وجود از دست دادن انرژی و افت جسمی ، هیچ مشکل جسمی خاصی ندارند ، اما می توانند کار خود را انجام دهند.

زمان پوآ در ادامه بحث در مورد خانه های سالمندان در کشور گفت: “اقدامات زیادی در زمینه درمان انجام شده است ، اما این موارد به طور حرفه ای اجرا نشده است ، به عنوان مثال ما کلینیک نداریم.” اما ژنتیک سالهاست که در کشور وجود دارد.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه سازمان بهزیستی اعطای اختیار و وظیفه شهرستان است و شورای شهر فراهم آوردن شرایط مناسب سازمان بهزیستی است. مراكز مراقبتي كه سالمندان از مهارت هاي زندگي در آنها برخوردار است. در آخرین جلسه ای که در دبیرخانه شورای ملی سالمندان برگزار شد ، یکی از موضوعات بحث شورای سالمندان تهران بود. فضا مناسب است و ما می توانیم با استفاده از این حیاط ها از آن به عنوان مکانی برای سرگرمی سالمندان در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و هنری هر روزه و کارهای دیگر استفاده کنیم.

زمانپور با اشاره به موضوع سازگاری شهری برای سالمندان گفت: در کشورهای پیشرفته ، اتوبوس های شهری صندلی برای افراد مسن دارند و این مواردی است که می توانیم از آنها تقلید کنیم.

زمانپور گفت: با توجه به اینکه افراد مسن سالخورده هستند ، به همین دلیل انتظار داریم شورای شهر و شهر یک مکان فرهنگی ، اجتماعی و مناسب برای سالمندان ایجاد کند. البته در شهر اتفاقات خوبی می افتد ، مثلاً می بینیم که در بعضی پارک ها مبلمان و صندلی مناسب افراد مسن وجود دارد. اما در بحث مبلمان شهری و فیزیک شهری باید کاری انجام شود و این امر باید در داخل سازمان نیز انجام شود.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران بر مشکلات روانی سالمندان تأکید می کند و تأکید می کند که مشکلات روانی سالمندان مسئله اصلی است و می گوید: “فیلم هایی در زمینه پیری ساخته می شوند. در رسانه های عمومی ، اما بیلبوردهای زیادی در سطح شهر وجود دارد. از بسیاری از این بیلبوردها می توان برای نوشتن شعارهایی برای پیری و نگهداری استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا