اتخاذ تدابیر برای حل مشکل سیلاب اوز/۵۰ خانه در مسیر سیلاب در کیان‌آباد شیراز باید تخریب شوند

اتخاذ تدابیر برای حل مشکل سیلاب اوز/۵۰ خانه در مسیر سیلاب در کیان‌آباد شیراز باید تخریب شوند

سلام آنلاین / پرس مدیر دفتر مدیریت بحران فارس گفت: در منطقه شاپورجان و کیان آباد شیراز 50 خانه به صورت غیرمجاز و غیرمجاز ساخته شده است.

غلامرضا غلامی در گفت وگو با سلام آنلاین، در واکنش به خسارات سیل اخیر در استان فارس اظهار کرد: پس از گذشت 72 ساعت از وقوع حادثه، مسئولان مربوطه باید خسارت را به ستاد بحران اعلام کنند تا بتوانیم این آمار را منتشر کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال صندوق مسکن باید به آسیب های مسکن توجه کند، اداره راه باید به آسیب های جاده توجه کند، شهرستان باید به آسیب های زیرساخت های شهری کشاورزی توجه کند. جهاد باید به خسارت وارده به محصولات زراعی و باغی رسیدگی کند، کار اولاد باید خسارت وارده به دام ها را برآورده و برای فرماندار منطقه خود بفرستد و استاندار نیز موافقت می کند. و آنها را به ستاد بحران بفرستید.

غلامی در پاسخ به اینکه آیا روز گذشته سیل در استان وجود داشت یا خیر، گفت: دیروز در دو استان نورآباد ممسنی و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده باران بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شهرستان فارس نیز گفت: سیل و سیل در اوز تلفات جانی نداشته و خسارت وارده به شهرک ها، جاده ها و محصولات زراعی وارد شده است که باید با برداشت صورت گیرد. دستگاه های اجرایی ذیربط و مراجعه به اداره کل پس از تایید استانداری، بحران اعلام شود تا بتوانیم جبران خسارت را در بودجه پیش بینی کنیم.

وی توضیح داد: تنها چیزی که در فضای مجازی مورد توجه اوز قرار گرفت حرکت خودرو به دلیل آبگرفتگی و روان آب بود که تنها به بدنه خودرو آسیب وارد کرد اما به کسی آسیب نرسید.

آقای غلامی تاکید کرد که تنها راه حل این مشکل اجرای مدیریت آب در منطقه برای جلوگیری از ورود آب به داخل شهر است که در جلسه خود در مورد نحوه مدیریت این شبکه سیلابی و نحوه اجرای سدسازی تصمیم گیری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس افزود: در این قرارگاه باید وقوع بالای حوادث تاریخی ریشه یابی شود و کار سدسازی دیده شود و هر تصمیمی گرفته شود و تا جایی که به آنها برسد اعتبار می گیرند. مشکلات را برای همیشه حل کنید

زیرساخت های اوز باید تقویت شود

وی گفت: ما نباید جاده ها را آب گرفتگی می کردیم و اگر جاده هایی برای تقویت یا تغییر مسیر وجود دارد، این تصمیمات در ستاد O اتخاذ می شود.

غلامی به عموم مردم توصیه کرد برای جبران خسارات خود در بلایای طبیعی و ایمن سازی منازل، گاراژها و مزارع خود از ایمن ترین و سریع ترین راه استفاده کنند و سپس افزود: باید فرهنگ بیمه را ترویج دهیم زیرا کشور ما در محدوده زلزله و سیل قرار دارد. و بلایای طبیعی وجود دارد و بهترین راه بیمه است.

وی گفت: در حال حاضر تمامی راه های استان روان است. که بلافاصله تعویض شد و اکنون مشکل تامین برق در استان وجود دارد.

روستاهای در معرض خطر باید برای همیشه جابجا شوند

وی در خصوص دو روستای دراپ و زرینداست که در روزهای اخیر تخلیه شده اند، گفت: هر دو به خانه برگشته اند اما راه اصلی تغییر دائمی این روستاها است.

آقای غلامی بر ضرورت جابجایی روستاهای آسیب دیده از بلایای طبیعی تاکید کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی زین آباد نادرست است و دچار سیل شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در روستاهای شاپورجان و کیان آباد شیراز نیز همین مشکل را داریم. اکنون 50 خانه بدون مجوز و غیرقانونی در این منطقه ساخته می شود، جاده های بدون برنامه و آب گرفتگی و در فصل بارندگی آب گرفتگی می کنند.

وی گفت: راه حل این است که این 50 خانه را برچیده کنیم و روستاییان نباید بگذارند کسی در جاده سیل زده خانه بسازد و ما نباید به این موضوع وابسته باشیم، باید قانون را اجرا کنیم و آن را اجرا می کنیم این موضوع

غلامی گفت: برای حفظ جان مردم نباید با منازل موجود در جاده های سیل زده سازش کرد. گم شده است.

اداره کل مدیریت بلایای طبیعی استانداری فارس در عین حال یادآور شد: از ویژگی های باران های موسمی و پراکنده بارش شدید باران و باران در یک نقطه است که جریان آب را سریعتر می کند و معتقدند سیل همه جا را گرفته است. خورشید در جای دیگری می سوخت و هیچ کس باور نمی کرد که سیل رخ داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا