عمومی

آنچه باید در مورد وسایل آشپزخانه بدانیم

راهنمای جامع نحوه چیدمان اصولی و شیک وسایل آشپزخانه

آشپزخانه یکی از پر رفت و آمدترین بخشهای بین هر خانواده ای است که در آن زنان بیشترین حضور را دارند. در آشپزخانه تعداد زیادی دستگاه کوچک و بزرگ وجود دارد. با توجه به اندازه، اندازه فضای عملکردی و سبک دکوراسیونی که می خواهید، طرح آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله، ما می خواهیم یک راهنمای کامل در مورد طرح استاندارد آشپزخانه به شما ارائه دهیم و برخی از ایده های جالب برای طرح آشپزخانه، به ویژه برای آشپزخانه های کوچک را بررسی کنیم.

رعایت اصل مثلث طلایی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از گزینه های مهم طرح استاندارد آشپزخانه توجه ویژه به مثلثی به نام مثلث طلایی است که بسیار مهم است. این مثلث در واقع بین یخچال، سینک ظرفشویی آشپزخانه و اجاق گاز بدست می آید؛ هر گوشه مثلث طلایی یخچال، اجاق گاز و سینک است.

البته چیدمان این قسمت نیز استانداردهای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، بهترین مکان برای یخچال و فریزر نزدیک ورودی آشپزخانه است، در حالی که اجاق گاز باید در قسمت آشپزخانه و نزدیک محل غذاخوری باشد. سرانجام با قرار دادن این دو دستگاه در جای خود می توان محل سینک را در ضلع سوم مثلث و فضای عملکردی بین یخچال و اجاق گاز را تعیین کرد.

البته در آشپزخانه های امروزی به ویژه آشپزخانه های کوچک آشپزخانه، رعایت اصل مثلث طلایی شاید آسان نباشد اما حتما توجه داشته باشید. به عنوان مثال، یخچال و فریزرها نباید نزدیک اجاق گاز یا سینک ظرفشویی باشند؛ زیرا رطوبت و گرما بر روی یخچال تأثیر منفی خواهد گذاشت. با این حال اگر واقعاً راه حلی ندارید، حداقل یک متر فاصله بین یخچال و فریزر و اجاق گاز یا سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید.

نکته مهم دیگر این است که اگرچه فاصله یخچال، فریزر، اجاق گاز و سینک ظرفشویی 2 تا 2.5 متر است اما باید به خاطر داشت که اجاق گاز به هیچ وجه نباید نزدیک پنجره باشد و باید دود و بو از غذا خارج شود.. توسط هود استفاده می شود.

معرفی چیدمان های مختلف و استاندارد آشپزخانه

هنگام چیدمان وسایل برقی آشپزخانه به خاطر داشته باشید. مشکوک بودن آن آسان است. با توجه به میزان استفاده، مواد غذایی و لوازم الکتریکی و لوازم غیر الکتریکی همه در دسترس هستند. می توان آنها را از راست به چپ منتقل کرد. وسایل بزرگ مانند اجاق گاز یا یخچال و فریزرها باید به گونه ای قرار گیرند که به شما امکان کنترل کافی بر روی آنها را بدهند.

  • چیدمان خطی

آشپزخانه خطی یا یک جداره، که بیشتر در فضاهای کوچک یا آشپزخانه های باریک دیده می شود، ساده ترین راه برای چیدمان لوازم آشپزخانه است. در این حالت دستگاه آشپزخانه در کنار یک دیوار قرار می گیرد و یخچال فریزر در طرف دیگر قرار می گیرد. البته باید در آشپزخانه اپن یا پیشخوان مناسب در نظر گرفته شود.

  • آشپزخانه L یا U شکل

در این چیدمان ظروف آشپزخانه، از دو یا سه دیوار برای چیدمان ظروف و قرار دادن کابینت و پیشخوان استفاده می شود. البته این چیدمان تجهیزات در سطح آشپزخانه بیشتر مناسب آشپزخانه های بزرگ است، جایی که حتی می توانید فضای غذاخوری را از محیط کار در سطح آشپزخانه جدا کنید.

  • آشپزخانه جزیره‌ای

اگر آشپزخانه شما فضای کافی دارد، می توانید از طرح جزیره ای استفاده کنید. در حقیقت، از فضای جزیره در وسط سطح آشپزخانه می توان برای کارهای مختلف مانند تهیه غذا، تهیه غذا یا تزئین فضا استفاده کرد.

  • آشپزخانه راهرویی

یکی از رایج ترین اشکال طرح استاندارد آشپزخانه، راهرویی در دو طرف آشپزخانه و موازی با شمارنده است. در این حالت ماشین ظرفشویی، سینک ظرفشویی و اجاق گاز را در یک طرف قرار می دهیم و یخچال را در طرف دیگر قرار می دهیم و مثلث طلایی را تشکیل می دهیم.

آشنایی با برخی وسایل آشپزخانه کاربردی

آیا طرفدار قرص های آشپزی حرفه ای هستید؟ یا تجربه آشپزی حرفه ای دارید؟ یا شما یک سرآشپز درجه یک هستید که دوست دارد مشتری ها را تحت تأثیر قرار دهد؟ بنابراین شما باید یک آشپز حرفه ای شوید و از ابزار و امکانات مناسب برخوردار باشید. در این بخش ما بسیاری از این لوازم جانبی و البته مواردی را که باعث ایجاد خلاقیت شما می شوند، جمع آوری کرده ایم تا بتوانید درجه های آشپزخانه را در دکوراسیون منزل خود ارائه دهید و طبخ حرفه ای و آسان داشته باشید. با ما بمانید.

  • کشوی بخش بندی شده برای وسایل آشپزخانه
  • قفسه ادویه جات
  • کابینت نگهداری کارد و چاقو
  • کابینت چرخان
  • انباری در آشپزخانه
  • کابینت لوازم برقی کوچک
  • شیر آب تجاری در آشپزخانه
  • یخچال فریزر رویایی
  • دستگاه همزن برقی
  • دستگاه همزن برقی

ظروف چینی، سالم‌ترین ظروف غذاخوری

ظروف چینی یکی از بهترین ظروف غذاخوری است که هیچ مشکلی از نظر بهداشتی ایجاد نمیکند. این ظروف همانطور که از نامشان پیداست برای اولین بار حدود 3000 تا 4000 سال پیش در چین تولید شده است. سابقه تولید صنعتی چین در ایران به حدود 3 تا 4 سال قبل از انقلاب برمی گردد.

کائولن، فلدسپات (ماده خنک کننده با ذوب کم) و سیلیس به همراه یک خاک منسجم به نام حجیم، مواد اولیه ظروف چینی هستند. توجه به این مواد اولیه نشان می دهد که چینی ها نیز با سرامیک ها رابطه خانوادگی دارند. تفاوت اصلی این دو مربوط به دمای پخت آنهاست. حداکثر دمای پخت سرامیک ها 1100 درجه است، اما دمای داخل این ظروف کمتر از این مقدار است.

این امر باعث می شود که منافذ در داخل ظروف سرامیکی باقی بمانند و باعث سبکتر شدن ظروف چینی و جذب آب شوند، به همین دلیل دوام آنها از چینی کمتر است. در مقابل، ظروف چینی در 1400 درجه پخته می شوند، بنابراین دمای داخل و خارج یکسان و سنگین تر و با دوام تر است. برخلاف موادی مانند کریستال ها، چینی در تماس با غذای گرم به سرعت گرم نمی شود و همچنین در اثر گرم شدن یا سرد شدن به راحتی شکسته نمی شود. همچنین، این ظروف فاقد هرگونه ماده سمی یا مضر هستند.

از پرسلان در مراسم در سراسر دنیا استفاده می شود اما انواع مختلفی از پرسلن وجود دارد. به عنوان مثال، در هتلها معمولاً از پرسلن ضخیم و بسیار بادوام و از پرسلن کاغذی که یک پرسلن استخوانی بسیار نازک، براق و بسیار گران است، در انگلستان و کره استفاده می شود. ما ایرانی ها نیز معمولاً از پرسلان چینی استفاده می کنیم که ضخامت متوسطی دارد و از صیقل خوبی برخوردار است. هنگام شستن ظروف چینی بهتر است از مواد سفید کننده و خشن مانند سیم ظرفشویی استفاده نکنید تا لعاب از بین نرود.

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/مربوط-به-خانه/وسایل-آشپزخانه

دکمه بازگشت به بالا