علمی و پزشکی

آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور

مدیرکل مرکز پایش و اعتباربخشی بهداشت و درمان وزارت بهداشت از آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها خبر داد.

دکتر هاشم دریابری در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با اعلام این خبر با تایید اینکه پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها در سال گذشته به پایان رسیده است، تایید کرد که 1000 بیمارستان اعتباربخشی شده اند و کمتر از یک درصد از بیمارستان ها در وضعیت “غیر استاندارد” هستند.

بر اساس رتبه بندی بیمارستان های کشور، بررسی نتایج مرحله پنجم اعتباربخشی بیمارستان ها نشان می دهد که 76 درصد از بیمارستان ها درجه یک هستند که این آمار مهم است.

مدیرکل مرکز اعتباربخشی و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تایید انجام ارزیابی دیگری در اواخر سال گذشته، گفت: این بیمارستان در پایان سال گذشته رتبه “خوب” و “وای” را کسب کرده است . 30 بیمارستان از نظر تعالی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 8 بیمارستان عالی و 22 بیمارستان برتر ارزیابی شدند.

دریاباری ادامه داد: 30 بیمارستانی که رتبه برتر یا ممتاز را کسب کرده اند، بیمارستان هایی هستند که موفق به کسب درجه یک شده اند. در واقع می توان 60 بیمارستان را برای «ممتاز» یا « ارشد» نامزد کرد. در نهایت 48 بیمارستان می توانند با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت 30 بیمارستان می توانند رتبه های خوب یا برتر را کسب کنند.

وی با اشاره به ششمین دوره پذیرش بیمارستانی خاطرنشان کرد: ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها از روز شنبه 5 خرداد ماه آغاز شد و در ماه های آینده نتایج آن اعلام می شود.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید کرد که مرکز جراحی محدود نیز شناخته شد و تایید کرد که مرکز جراحی محدود ابتدا به رسمیت شناخته شد. از سوی دیگر باید گفت که شناسایی مراکز محدود جراحی اولین بار در دولت سیزدهم بود و این شناخت سیستماتیک است.

دریاباری در خصوص اعتباربخشی مراکز محدود جراحی گفت: اعتباربخشی مراکز محدود جراحی سال گذشته به صورت آزمایشی انجام شد، اما شناخت سیستماتیک این مراکز از اواخر سال گذشته آغاز شد.

وی درباره به روز رسانی استاندارد اعتباربخشی بیان کرد: اعتباربخشی بیمارستان ها بر اساس کتاب های درسی است. گواهینامه کیفیت بیمارستان ششم در حال حاضر در مراحل نهایی بازنگری است. تمام کنتورها بررسی می شوند و تشخیص بر اساس کنتور انجام می شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا