اجتماعی

آغاز سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از نیمه دوم خرداد/ «شایستگی حرکتی» در برنامه غربالگری

وی گفت: برنامه ما این است که ثبت نام در دبستان و مهدکودک را همزمان آغاز کنیم.یکی از اواسط خرداد: این کار را برای همه مبتدیان انجام دهید.

حمید طریقی حسینی در گفت وگو با سلام آنلایندر این گزارش آمده است: «بر اساس آغاز فرآیند سنجش سلامت نوآموزان ورودی به دبستان از نیمه دوم خرداد ماه در پاسخ به سؤالات مربوط به زمان ارزیابی سلامت کودکان پیش دبستانی و پنج ساله.» سلامت شما به تازگی از نیمه دوم خرداد در مقطع ابتدایی شروع شد.

وی افزود: برنامه ما برای دانش آموزان پیش دبستانی این است که همزمان با نمره گذاری انجام شود.یک. سال گذشته سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی به دلیل مشکلات سامانه پیش ثبت نام با تاخیر آغاز شد. اما امسال مشکلات سیستم برطرف شده و برنامه ما این است که از نیمه خردادماه ثبت نام در دبستان و مهدکودک را همزمان آغاز کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با اشاره به تفاوت آزمون امسال با سال گذشته و مورد ارزیابی گفت: هر سال آزمون روشنفکری با سال های گذشته متفاوت است اما به طور کلی. امسال در حوزه سنجش سلامت سعی داریم قابلیت های حرکتی را که سال گذشته در جامعه 30000 دانش آموزی برای همه دانشجویان جدیدالورود آزمایش شد، مورد بحث قرار دهیم.

طرفی ادامه داد: لازم است با معاونت تربیت بدنی وزارتخانه هماهنگی صورت گیرد و همانطور که در برنامه ما آمده است در کنار ارزیابی های منظم سلامت، آمادگی جسمانی نیز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول غربالگری سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، دهان و دندان و … انجام می شود، گفت: ارزیابی های روانشناسی و آمادگی برای مطالعه نیز انجام می شود و معمولاً سوالات امتحانی هر سال به روز می شود. وی ادامه داد: در صورتی که دانش آموز جدیدالورود در مرحله آزمون شناختی و آمادگی مشکوک باشد برای تست هوش تخصصی معرفی می شود و برای بیماری هایی مانند اوتیسم ابزارهای غربالگری تخصصی در پایگاه تخصصی وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا