اجتماعی

غربالگری جسمی خانوارهای زن سرپرست/پرداخت کمک هزینه درمان به این زنان

رئیس ستاد حمایت از زنان و بهزیستی کشور که ۲۴۷ هزار زن سرپرست خانوار را هدف قرار داده است، گفت: در نظر داریم امسال از ظرفیت مشارکت مردمی و گروه های جهادی برای انجام معاینه فیزیکی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

نرجس اسدی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی با اشاره به طرح سلامت زنان خانه دار تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 247 هزار زن خانه دار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با احتساب بعد خانوار حدود 600 هزار نفر را شامل می شود. از آنجایی که خانواده‌های تحت سرپرستی زنان، مسئولیت‌ها و نقش‌های والدین را با هم انجام می‌دهند، فشار جسمی و روحی آن‌ها بیشتر از سایر زنان است و البته نیاز به کمک هزینه‌های پزشکی اضافی نیز خواهند داشت. سلامت جسمانی سرپرست خانوار یکی از اصلی ترین فعالیت های این اداره است که هر ساله اعتبار خوبی در آن در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه سرپرستان خانوار از کمک های پزشکی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح سلامت جسمانی بانوان در سال 1400 نسبت به سال قبل با افزایش 5 برابری همراه بوده است، گفت: اعتبار 1400 این برنامه از سه میلیارد تومان به 16 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی درباره میزان وام طرح سلامت جسمانی بانوان نیز گفت: برای سال 1401 درخواست افزایش اعتبار این برنامه شد. همچنین قرار است در سال جاری از توانمندی های مشارکت های مردمی و گروه های جهادی برای انجام معاینات بدنی به رهبری زنان استفاده شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا