برقراری بیمه رایگان برای مادران باردار و فرزندشان/جزییات هزینه های زایمان طبیعی و سزارین

برقراری بیمه رایگان برای مادران باردار و فرزندشان/جزییات هزینه های زایمان طبیعی و سزارین

مدیر اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به راه اندازی کانون جوانان جمعیت در وزارت بهداشت و اقدامات انجام شده برای افزایش پوشش بیمه ناباروری از پوشش 90 درصدی درمان ناباروری اشاره کرد. و همچنین اقداماتی برای افزایش این بیمه در مراکز درمانی خصوصی و دولتی.

دکتر علیرضا نمازی در گفت وگو با سلام آنلایناز برقراری بیمه رایگان برای مادران باردار و شیرده به مدت 2 سال و فرزندان آنها تا 5 سال خبر داد و در مورد زایمان طبیعی رایگان و هر دو اندیکاسیون رزکسیون جراحی به تفصیل توضیح داد.

وی با اشاره به آزادی زایمان طبیعی، ارزش زایمان سزارین را نیز برشمرد و بیان کرد: سزارین باید بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت باشد، مالیات مصوب دولت. مالیات زایمان ناشی از درمان ناباروری در بخش دولتی و غیردولتی طرفین قرارداد با کسر 10 درصد مالیات آن بخش و در حوزه امور خیریه و خصوصی با 30 درصد کسر مالیات برای بخش تحت پوشش سازمان بیمه داخلی

وی در تشریح بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان آنها تصریح کرد: طبق قانون از جوانان می توان زنان باردار فاقد بیمه را به صورت رایگان تضمین کرد. این در حالی است که طبق قانون اخذ بیمه مشروط به شرایط خانوادگی است اما مادران باردار از این مشکل معاف هستند و حتی روز قبل از زایمان یا همان روز زایمان می توان با مراجعه به صورت رایگان زایمان را بیمه کرد. به پیشخوان و ارائه مدارک مربوطه. فرزندان او نیز می توانند تا 5 سالگی از بیمه رایگان استفاده کنند.

به گفته وی، مادران شیرده نیز می توانند تا دو سال از بیمه رایگان استفاده کنند.

نمازی در پاسخ به پرسش سلام آنلاین درباره هزینه هر سیکل درمان ناباروری، گفت: از سال گذشته عوارض درمان ناباروری فراگیر شده و دو مالیات به آنها ابلاغ شده است و ما از سه ماهه آخر سال گذشته به این سو مالیات درمان ناباروری را دریافت کرده ایم. تعرفه های دولتی و مالیات های عمومی غیردولتی. 90 درصد تعرفه دولتی مراکز درمانی دولتی و 90 درصد عوارض عمومی غیردولتی برای مراکز درمانی خصوصی، خیریه و دولتی قابل پرداخت است.

در مجموع هزینه هر سیکل درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ای بسته به خدمات دریافتی از 550 هزار تومان تا 7 میلیون تومان متغیر است و استفاده از این خدمات برای مرکز درمانی با مراجعه به بخش های مربوطه تنظیم می شود. سیستم. آنها ممکن است این سرویس را با جزئیات کد دریافت خدمات داشته باشند.

اداره کل بیمه سلامت تهران در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به نصب سقف خدمات بیمه ناباروری گفت: سقفی در این زمینه تعیین نشده است اما به عنوان مثال IVF نمی تواند بیش از سه باشد. بار در سال؛ زیرا زمان لازم برای انجام این روش تا زمان نتیجه 3 تا 4 ماه می باشد.

وی افزود: در زمینه بیمه ناباروری جلسه ای در داخل سازمان برگزار شد. از آنجایی که تهران مرکز پیشرفته تری دارد و مقصدی از استان های دیگر دارد، انتظارات زیادی از تهران وجود دارد. در این در حال انعقاد قرارداد با مرکز جدید درمان ناباروری هستیم و از این حیث سازمان واسطه قرارداد شده است. بدین ترتیب با نامه ای از معاونت دانشگاه علوم پزشکی، قرارداد با مرکز مربوطه فسخ شد.

نمازی همچنین زوجین نیازمند خدمات درمان ناباروری را در سامانه مربوطه شناسایی کرد و تاکید کرد: از این طریق زوجین می توانند برای دریافت دارو و خدمات به هر جایی مراجعه کنند، خدمات دریافت می کنند که با قیمت مصوب مورد نیاز است و هزینه رایگان نخواهند داشت. .

وی در این خصوص افزود: همچنین اطلاعات زوج هایی که نیاز به ارائه خدمات ناباروری دارند از دانشگاه اخذ می شود و از بیمه ناباروری اطلاع رسانی می شود. در این زمینه اطلاعات از طریق دانشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می شود و همچنین به متخصصین زنان و زایمان آموزش دیده بورسیه ناباروری و اورولوژیست ها نیز به سامانه دسترسی داده می شود و زوج های نابارور با علامت گذاری می توانند دسترسی به خدمات را در سامانه تسهیل کنند. علامت گذاری

نمازی با تایید اینکه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه هزینه درمان ناباروری باید به طور دقیق در نظر گرفته شود، گفت: به عنوان مثال بسیاری از زوج های استان های دیگر برای درمان به تهران می آیند و اسکان ندارند. بر این اساس پیشنهاد استانی برای در نظر گرفتن مراکز نگهداری از این بیماران به نهادهای ذیربط ارائه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا