اجتماعی

حمایت بیمه‌ای از «مادران باردار» و هزینه‌های «زایمان طبیعی»/بیمه فرزندان تا پنج سالگی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پوشش بیمه ای زنان باردار و زایمان طبیعی خبر داد و گفت: این مصوبه تصویب و اجرا می شود. در عین حال بیمه ناباروری نیز مطالبه مردمی است و اعتبار سفرهای استانی موضوعی است که منجر به تکمیل و راه اندازی مراکز درمان ناباروری می شود. این در حالی است که اگر مراکز خصوصی افراد را بیمه نکنند، به دلیل هزینه بالای درمان ناباروری، مجوز آنها باطل می شود.

به گزارش سلام آنلاین. انسیه خزعلی نسبت به قرار گرفتن ایران در سیاهچاله جمعیتی هشدار داد: قانون «جوانان» یکی از برنامه هایی است که رئیس جمهور بر نظارت سریع آن تاکید دارد.

وی معتقد است به جای تکیه بر قانون، خود مردم باید ضرورت کار و مشکلات را درک کنند و تعبیر مشکلات مردم در ایران تحت عنوان سیاه چاله مردم درست است و اگر ما برو به پیری جمعیت ما تا 350 سال دیگر نمی‌تواند از آن خارج شود.

معاون امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در ارتباط با رشد جمعیت و فرزندآوری در جامعه، گفت: درست است که دولت در این زمینه کمک های اداری و مالی می کند، اما از نظر فرهنگی بسیار زیاد است. آره. در جامعه، نگاه به تغییرات جمعیت و خانواده جوابگو نیست.

وی افزود: با توجه به احتمال پیر شدن جمعیت و جوان بودن همه همسایگان و خطرات ایمنی برای ما، باید سرمایه گذاری ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

خزعلی در یک برنامه رادیویی از کاهش انرژی علمی در سلامت اجتماعی، کاهش نیروی کار، کاهش نیروهای دفاعی و افزایش هزینه سالمندان خبر داد. پیری جمعیت و هشدارها: اگر پیش‌بینی شود و اقدامات لازم را انجام ندهیم، بسیاری از این مشکلات و مسائل معکوس نخواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده، نقش خانواده و زنان را محور این موضوع دانست و با بیان اینکه دولت در بسیاری از زمینه ها از جمله پوشش بیمه ناباروری برای زوج های نابارور برنامه دارد، اظهار داشت: 3.5 میلیون جفت بیمه برای مادران تا پایان سال پایان دوره شیردهی، بیمه برای کودکان تا 5 سال و پوشش کامل هزینه های زایمان طبیعی.

وی همچنین از حمایت از بیمه مادران باردار و زایمان طبیعی که مصوب شده و اجرا می شود، خبر داد و گفت: بیمه ناباروری نیز نیاز مردم و اعتباری در راه است که تفریحات استانی مشکل ساز است. در تکمیل و تجهیز مرکز درمان ناباروری

خزعلی افزود: در صورتی که مراکز خصوصی افراد را تحت پوشش قرار ندهند، به دلیل هزینه بالای درمان ناباروری، مجوز آنها باطل می شود.

معاون رئیس جمهور برای حمایت از خانواده های کارگر و مادران شاغل نیز گفت: در حال بررسی برنامه های اصلاحی و مهدکودک برای مراکز اداری هستیم، اما برخی (ادارات و شرکت ها) زیرساخت های لازم را ندارند و برخی شرکت های کوچک اقدام به راه اندازی مهدکودک کرده اند.

خزعلی از سوی دیگر به نوع شناسایی کودکان بی هویت اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی افراد بی هویت در کشور هستند که از خدمات آموزشی و بهداشتی استفاده نمی کنند و باید تابعیت آنها تعیین شود و مردم ایران باید وضعیت نیز تعیین شود.

خزعلی همچنین گفت: سال گذشته تلاش کردیم در هفت حوزه وضعیت زنان و خانواده را بهبود بخشیم.

وی به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از برنامه ریزی و نظارت نهادها در حوزه زنان و تخریب جامعه با محوریت است. کاهش طلاق است.

خزعلی به تصویب قانون در این حوزه اشاره کرد و افزود: اصلاح ساختار مشاوران زن در قوه مجریه و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار تصویب شده است.

وی به اداره مشاوره، حقوقی و معاضدت اجتماعی و کار برای زنان اشاره کرد و گفت: این کارها باید انجام شود، در چند سال گذشته انجام شده اما روی زمین مانده و باید به زودی اجرایی شود.

خزعلی افزود: قانون همچنان روی کاغذ است و باید با هماهنگی دستگاه اجرایی آن را اجرا کنیم. ما با نمونه کارهایی مانند تهیه زمین شروع کردیم. مانند پیشنهاد خانواده ای با فرزندان زیاد. از سوی دیگر وام به روستاییان داده می شود و وام زوجین در شهر نیز طی مراحل اداری است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا