اجتماعی

کاهش تعداد مراقبت‌های بارداری در بحران کرونا / توصیه‌های ضد کرونایی به مادران باردار

مدیر گروه بهداشت وزارت بهداشت در مورد اقدامات مراقبت از زنان باردار با شرایط عروق کرونا توضیح داد و گفت: “اگر این اقدامات نیاز به اقداماتی مانند سونوگرافی ، آزمایشات داشته باشد ، پیش بینی می شود که نتایج مشابه نتایج با ماماها و پزشکان باشد.” سیستم. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی متقاضی این آزمایش ها باید مطلع شوند و هیچ مادری برای اجرای دستی این آزمایشات حضور ندارد.

دکتر نسرین چنگیزی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی در مورد وضعیت مراقبت از یک مادر باردار در دوره کرونا می گوید: مراقبت از بارداری برای زنان باردار عادی سابقه بیماری زمینه ای ندارد و برای مبتلایان به بیماری قلبی -19 تعداد حاملگی ها از 8 به 4 کاهش یافته است. برای به حداقل رساندن تماس با دنیای خارج و احتمال ابتلا به کروناویروس.

وی افزود: “توجه اولیه در 6 تا 10 هفته اول بارداری به این افراد داده می شود ، مراقبت دوم در 24 تا 28 هفته از مشاهده مشاهده می شود.” مراجعه سوم در هفته 31 تا 34 هفته و مراقبت چهارم برای زنان باردار حدود 37 هفته “. انجام خواهد شد.

“در همین زمان ، ما این را اعلام کردیم اگر در این مناطق مورد علاقه اقداماتی مانند سونوگرافی ، آزمایش و غیره درخواست شود ، انتظار می رود نتایج به پزشکان ، ماماها و سیستم های بهداشتی که درخواست این آزمایش ها را داده اند ، ابلاغ شود. نیاز و حضور مادر برای ارائه این آزمایشات نباید به صورت دستی انجام شود تا میزان قرار گرفتن مادر در محیط خارجی کاهش یابد.

چنگیز خان همچنین گفت: مادرانی که بیماری های اساسی دارند و یا نیاز به مراقبت های اضافی دارند ، تعداد آنها در دوران بارداری کاهش نمی یابد ، اما هنوز تلاش می شود تا در صورت بازدید از فاصله فیزیکی قابل قبول است. در عین حال ، خود مادر باید هنگام حضور در مطب و کلینیک مطمئن شود که حداقل دو متر از هم فاصله دارند. همچنین ، از ماسک استفاده کنید و سعی کنید دست یا اشیاء آلوده را به چشم ، بینی یا دهان خود وارد نکنید.

احتیاط برای مادران باردار مبتلا به تاج

مدیرعامل وزارت بهداشت وزارت بهداشت همچنین در مورد وضعیت زنان باردار مبتلا به Quaid-19 اظهار داشت: در صورت تنگی نفس ، درد قفسه سینه یا ریزش سریع باید به بیمارستان مراجعه کنند. آگاهی از طرف دیگر بسیاری از مایعات در خانه باید استفاده شود و براساس توصیه و تجویز پزشک برای آنها می توان خواب های تجویز کرد. در برخی موارد ، Covid-19 ممکن است برای خانمهای باردار سبک باشد اما به دلیل شرایط آنها یا در شرایط خاصی نیاز به مراقبت ویژه دارند ، در این صورت آنها در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار می گیرند.

چنگیز خان ادامه داد: به دنبال بهبود کوویداز 19 در مادران باردار ، باید توجه بیشتری به رشد شیرخواران در برخی بیماری ها شود و توصیه می شود این خانم ها حمایت لازم را انجام دهند. در صورت ابتلا به عفونت واضح مراقب باشید. »رشد کودک را بررسی کنید. بر این اساس ، اولین سونوگرافی که برای رشد جنین انجام شد ، 14 روز پس از شروع سندرم Qovid-19 بود.

وی همچنین گفت: برای مبتلایان به عفونت در سه ماهه اول و دوم ، معاینه کامل بین سنین 18 تا 23 هفته می تواند برای رشد نوزاد توصیه شود. لازم به ذکر است که برای خانم های باردار و غیر باردار مبتلا به کووید -19 ، سؤالاتی در هنگام مراجعه به بیمارستان زایمان وجود دارد که از جمله آنها می توان به تماس و استعلام در مورد برخورد با افراد مشکوک اشاره کرد. یا کسی که طی دو هفته گذشته دچار بیماری مزمن شده است. دمای بدن خود را بررسی کنید و در مورد علائمی مانند سرفه ، گلودرد ، درد عضلات ، حالت تهوع و حالت تهوع سؤال کنید. و غیره. و اگر جواب هر یک از این سؤال ها بله است ، برای اطلاعات بیشتر به متخصص بیماری های عفونی مراجعه می کنید. این اتفاق می افتد

توصیه های ضد استروژن برای مادران باردار

ژانگ گفت ، زنان باردار برای جلوگیری از شیوع Quaid-19 باید همانند سایر افراد جامعه پیروی کنند. زنان باردار باید تا حد امکان در خانه بمانند ، آنها باید در فاصله دو متری دیگران از جامعه باشند. از تماس با رگ های خونی مشکوک خودداری کنید یا دست های آنها را مرتبا بشویید یا با محلول حاوی 60٪ الکل شستشو دهید ، از تماس صورت خودداری کنید و مرتباً روی سطوح آلوده لک بزنید. . مادران باردار با فرزندان کوچک نیز باید توجه ویژه ای داشته باشند. زیرا عفونت خفیف است و معمولاً شبیه کودک نیست.

وی گفت: “از هفته 36 بارداری ، توجه ویژه به جلوگیری از تماس مستقیم با بیمار معطوف شده است ،” وی گفت: Covid-19 ممکن است از چند طریق در زنان باردار وجود داشته باشد. این بیماری می تواند بدون علامت باشد. یعنی در شرایطی که نتایج تست یک زن باردار مثبت باشد اما فاقد علائم باشد. این بیماری همچنین با علائمی مانند سرفه ، تب ، گلودرد ، خستگی ، سردرد ، درد عضلات و تنگی نفس یا رادیوگرافی غیر طبیعی می تواند خفیف باشد. نوع دیگری از تاج در زنان باردار در مواردی که علائم تنفسی مبتنی بر علائم بالینی یا یافته های رادیوگرافی و اشباع گاز خونی رگهای خونی است ، متوسط ​​تا شدید است. نوع دیگر کووید 19 در زنان باردار بیماری شدید است که در آن میزان تنفس در دقیقه بیش از 24 بار و اشباع گاز خون کمتر از 95٪ است. سرانجام ، یک مادر باردار ممکن است به مرحله بیماری برسد که نیاز به مراقبت های ویژه مانند تنفس ، عفونت یا نارسایی اندام دارد.

تاکنون انتقال تاج از مادر به نوزاد تایید نشده است ، اما …

چنگزی گفت: “بارداری و زایمان شانس ابتلا به کوویداز 19 را افزایش نمی دهد و روند بیماری با بارداری تشدید نمی شود.” به منظور برقراری تماس با کودک ، لازم است که تمام مادران و مراقبان مراقبت کنند و در حین مراقبت از کودک ، از پوشش محافظ محافظت کرده و دست خود را بشویند.

وی گفت: “در عین حال ، برای خانم های باردار که سابقه تماس با کسانی که به این بیماری آلوده هستند و احتمالاً بیماری عروق کرونا دارند ، توصیه می شود که ممکن است مثبت باشد اما مثبت نیست.” 14 روز از تماس با این افراد می گذرد. ​​” نتایج آزمون مثبت بی نظیر است. در صورت علائم با یا بدون تشخیص واضح و مشخص Qovid-19 ، توصیه می شود حداقل 14 روز از زمان بهبود علائم ، قرنطینه را رعایت کنید. در عین حال ، از همه خانمهای باردار می خواهیم تا حداکثر 42 روز پس از زایمان به نزدیکترین مرکز درمانی اطلاع دهند یا به Salamat.gov.ir مراجعه کنند یا هرگونه وضعیت پزشکی یا عفونت را گزارش دهند. آنها برای پیگیری بیشتر از طریق کارشناسان “رابط پرخطر” هستند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا