اجرای طرح امضای الکترونیک پزشکان تا اول اردیبهشت به تعویق افتاد

قائم مقام دبیر شورای ویژه وزارت بهداشت با اشاره به موضوع اجرای طرح امضای الکترونیکی پزشکان، از موکول شدن اجرای این طرح به اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین، محمدحق ازلی با بیان اینکه برای اجرایی شدن امضای الکترونیکی و تایید صلاحیت پزشک باید اقدامات مقدماتی انجام شود تا صحت امضا به خطر نیفتد و تخلفات احتمالی رخ دهد، افزود: مسدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای مدارک الکترونیکی بیمار، از آنجایی که مشکلات بیمار یک واقعیت، محرمانه، محرمانه است و باید حفظ شود، گفت: در اجرای رونوشت الکترونیکی در شرایط فعلی، امنیت اسناد به شدت به خطر می افتد. . .

حق ازلی با بیان اینکه هنوز اسناد الکترونیکی کشور به طور کامل اجرایی نشده است و از ابتدای آذرماه بر اساس زیرساخت های ارائه شده توسط خود پزشکان اما به دلیل مشکلات زیرساختی، کپی الکترونیکی اجرا شده است، عامل اجرایی این امر است. پروژه تا اول اردیبهشت به تعویق افتاده است.

معاون وزیر بهداشت شورای ویژه وزارت بهداشت ادامه داد: نسخه‌های الکترونیکی و امضای الکترونیکی پزشکان باید در زیرساختی پیاده‌سازی شود که تمامی اسناد الکترونیکی حاوی مختصات سلامت انسان به سامانه پیوند داده شود و مدارک الکترونیکی مدارک پزشکی قابل دسترسی باشد. پوشش کاملی از تمامی مسائل مربوط به سلامت فردی و در مناطقی که مایل به ایفای نقش هستند، استفاده از سوابق اطلاعات الکترونیکی، سوابق اقدامات تشخیصی، درمان‌ها و روش‌های آزمایشگاهی در آن است. مانند امکان تماس با شرکت بیمه.

این به این معنا نیست که همه اقدامات به طور کامل انجام شود، زیرا در برخی موارد مانند فرآیند نامناسب ثبت نام یا عدم اتصال نسخه در برخی شبکه ها، ممکن است بیماران نتوانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه این روند می تواند به رابطه بیمار و پزشک یا رابطه بیمار و بیمه گر آسیب وارد کند، افزود: این ساختارها باید بازنگری شود و علاوه بر ایمنی، در دسترس بودن بله و بازخورد نهایی نیز مورد توجه قرار گیرد. “

معاون وزیر بهداشت در شورای ویژه وزارت بهداشت گفت: در صورت همکاری وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی، نتایج مطلوب تری در اجرای طرح امضای الکترونیکی خواهد بود چرا که ممکن است تمام پیش بینی های لازم انجام نشود. از طریق سازمان نظام پزشکی. وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و امنیت نیز در این امر دخیل هستند.

وی در پایان سخنان خود در این برنامه رادیویی تاکید کرد: ساختار مربوط به ارائه خدمات پیشگیری، تشخیصی، روانپزشکی و بهداشتی مربوط به وزارت بهداشت است. سلامت با یک برنامه منسجم نتایج بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا