اجتماعی

شبکه “شاد” نباید تعطیل شود/ اینترنت شاد تا پایان سال «رایگان» است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شبکه شاد نباید تعطیل شود، گفت: فرزندان ما باید در این اکوسیستم حضور داشته باشند. ما باید فرزندانمان را متناسب با زمان تربیت کنیم.

یوسف نوری در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص مکان و نحوه استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جدید گفت: شاد یک شبکه بی نظیر است. راه اندازی مبارک کار بزرگی است که می تواند در مقیاس جهانی معرفی و ارائه شود.

وی افزود: این شبکه که روزانه به 11 میلیون نفر دسترسی دارد، یک شبکه گسترده و قدرتمند است و این عدد بالایی است و گاهی از پهنای باند بالاتری نسبت به پیام رسان معروف دنیا استفاده می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد دارای کاستی هایی است که به مدیران فنی شاد منتقل کرده ایم و به تدریج در حال رفع آنها است که یکی از آنها ایجاد کلاس های مجازی است که قابلیت های شاد را افزایش می دهد، گفت: به ویژه برای خارج از کشور و کمتر در دسترس است. زمینه هایی برای آموزش با کیفیت، این شبکه باید به عنوان مکمل آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

نوری تاکید کرد که شاد نباید تعطیل شود. فرزندان ما نیز باید در این اکوسیستم حضور داشته باشند. ما باید فرزندانمان را متناسب با زمان تربیت کنیم. بچه ها به زودی با این محیط سازگار می شوند و می توانند از آنجا آموزش های بیشتری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خود شاد دارای یک پیام رسان اختصاصی و مهمتر از آن یک موتور جستجوی تمیز و کوشا به نام شادبین است، گفت: شادبین موتور جستجوی خوبی است و اطلاعات طبقه بندی شده کاملاً مطابق با نیاز دانشجو به مجوز است. به جز اطلاعاتی که برای دانش آموز مضر باشد، اطلاعات باقی مانده را نمایش می دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش دارای شبکه کلاس های مجازی، پیام رسان های ویژه و موتور جستجوی امن است. شاد یک پیام رسان جامع است. البته ممکن است پهنای باند کم باشد یا دسترسی به گوشی ها و دستگاه هایی که باید به تدریج برایشان هزینه کنیم وجود نداشته باشد. سال گذشته تبلت هایی بین دانش آموزان فقیر توزیع شد و امسال نیز با خیرین این کار را ادامه خواهیم داد.

نوری همچنین با اشاره به هزینه استفاده از اینترنت در شبکه شاد گفت: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت ارتباطات اینترنتی داریم، قرار است شاد تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی برای همیشه رایگان باشد. پایان. از 1401. ما آن را به کار انداختیم.

در این مورد بیشتر بخوانید:

بازگشایی مدرسه از دوم آنلاین / جشن “جشن گل” در آخرین پنجشنبه شهریور

امسال کلاس بدون “معلم” / مدرسه حضوری نخواهیم داشت.

حدود 70 مدرسه در تهران وجود دارد / لباس فرم دانش آموزان اختیاری است

استقرار «اتوبوس سیار» در چهارراه برای آموزش «کودکان کار»

پیشنهاد تغییر عنوان و زمان درس / به روز رسانی کتاب درسی آغاز می شود

آیا مدرسه منتظر دستور وزارت کشور / مهاجرین پشت درب مدرسه است؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا