عمومی

آغاز دردسرهای والدین با پایان سال تحصیلی

پس از امتحان در پایان سال تحصیلی ، این والدین بودند که نتوانستند شادی خود را مهار کنند و این آزادی را به یکدیگر تبریک بگویند ، و ناگهان پیام های تبریک زیادی منتشر شد. در دنیای اینترنت. اما اکنون سرگرمی برای بسیاری از خانواده ها نگران کننده است. آنها می گویند: “چگونه در روز مرگ وقت آزاد به بچه ها بدهیم؟”

به گزارش سلام آنلاین ، روزنامه “ایران” افزود: آزادگان فتاتی پر از کلاس های آنلاین و تمهیدات آموزشی است. این مادر هشت ساله گفت: کودکان یک سال و نیم از مدرسه و سرگرمی چاق هستند و اکنون هنوز باید اوقات فراغت خود را در دنیای مجازی بگذرانند. سال گذشته سال تحصیلی خوبی برای دانش آموزان بود. دختری در سن او مدرک ندارد. در تابستان سال گذشته ، آموزش و پرورش تلاش کرد این مدرسه را در ماه اکتبر افتتاح کند ، اگرچه صدها نفر از کارشناسان فکر می کردند این آپارتمان بدون برنامه به پایان می رسد ، اما به دلیل مقاومت والدین باز نشد و از طرف دیگر کلاس اینترنت بدون برنامه درست الان هم می گویند معلمان و کارمندان مدرسه در ماه آگوست واکسینه می شوند ، اما ما والدین نگران بچه ها هستیم. پزشکان می گویند کودکان می توانند ناقل باشند و ویروس به راحتی به خانه ها سرایت می کند.

او می گوید: “وقتی من با والدین بچه ها صحبت می کنم ، همه شما نگران اوقات فراغت و کم تحرکی بچه ها هستید.” بچه ها در خانه حبس شده اند و سرگرم نمی شوند. آنها باید تلویزیون تماشا کنند یا با تلفن و تبلت بازی کنند. در وسط ، آنها مقدار زیادی غذا می خورند و چاق می شوند. من نمی توانم به فرزندانم بگویم که تلویزیون تماشا نکنند و غذا نخورند. بسیاری از والدین از ترس صعود تاج و تخت حتی فرزندان خود را به پارک نمی برند. بیشتر ما قبل از کرونا و تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی شده با دوستان و اقوام رفت و آمد می کردیم ، اما اکنون یک سال است که روزها و شب هایمان تکرار می شود. این بچه ها باید انرژی خود را تخلیه کنند. متأسفانه نشانه هایی از خشونت و افسردگی در چهره و رفتار کودک دیده می شود.

مژگان زارع می گوید که او فقط دو هفته مرخصی می خواهد. یک سال تحصیل و مشاجره با دختر و پسرش او را ناراضی کرد: “یک هفته از پایان سال تحصیلی دخترم و پسرم می گذرد. ​​حالا می خواهم دو هفته استراحت کنم. من با بچه ها زیاد درس می خواندم و تمرین می کردم و همین باعث خستگی من می شد. امسال بسیاری از کودکان به مدرسه نرفتند و برنامه های آموزشی شبکه ای مفید نبودند. اوقات فراغت بدون مسافرت ، ورزش و تحرک معنا ندارد. برنامه ریزی اوقات فراغت نگرانی بسیاری از والدین است. قبل از کرونا هر سال چند تور محلی و یک تور خارجی داشتیم اما امسال نمی توانستیم سفر کنیم. پسرم یک سال ورزش نکرده است. من برای بازی در فوتبال و تنیس ثبت نام کردم زیرا او به روحیه فعالی نیاز داشت. من همچنین به دنبال یک کلاس ورزشی برای دخترم هستم که پروتکل سالم را دنبال کند. این موقعیت ها در خانه باعث تحریک روحیه بچه ها می شود. یکی از تفریحات سرگرم کننده رفتن به پارک با دوست پسر و دخترم بود. “چند ساعت با هم در پارک بازی کنید و فعالیت کنید.”

دانش آموزان دبیرستانی در سال گذشته بیشترین آسیب را دیده اند. بسیاری از دوره های آنها مفید است و اکنون تصور کنید که چگونه می توانند دوره هایی مانند گرافیک ، طراحی و انیمیشن را بصورت آنلاین بگذرانند. زینب رجب زاده مادر دو دانش آموز است و برنامه های زیادی برای اوقات فراغت بچه ها دارد: دخترم کلاس 11 است و پسرم کلاس 5. امسال برای دخترم بسیار سخت بوده و بسیاری از هنرستان ها با مشکل روبرو شده اند. دروس آنها مفید است و باید با تمرین فرا بگیرند و در کارگاه های آموزشی شرکت کنند ، اما امسال همه آنها باید آن را بصورت آنلاین برگزار کنند. روز سختی برای دخترم و من بود. بعد از دو هفته استراحت برای اوقات فراغت دخترم ، او را در کلاس های زبان و کامپیوتر ثبت نام کردم. من فیلم های ورزشی را بارگیری می کنم و می خواهم در خانه با او ورزش کنم. کارهای خانه و آشپزی ، همچنین به او یادآوری کردم که اگر اجازه رفتن به دانشگاه و رفتن به محل اقامت را داشته باشد ، می تواند کیلوگرم خود را از آب بیرون بکشد. الان دو هفته به پسرم فرصت دادم. بعد از آن دوباره دروس ریاضی و فارسی را می خوانیم. با توجه به شرایط موجود دوست ندارم به باشگاه بروم و برنامه های ورزشی را که پدربزرگش در خانه به او داده انجام دهم. دختر و پسرم علاقه زیادی به بوکس دارند. “من حلقه ها و طناب های متصل به آنها را خریداری کردم تا بتوانند در حیاط خانه بازی کنند و مزاحم همسایگان طبقه پایین نشوند.”

ماریما معتقد است که کلاسهای آنلاین برای پسر 11 ساله او مفید نیستند و او باید کلاسهای چهارم و پنجم ریاضی را در طول تابستان با معلم خصوصی بگذراند: «سال تحصیلی جدید سال سختی برای دانش آموزان و معلمان خواهد بود. دانش آموزان در کلاس های آنلاین کمترین یادگیری را دارند و در سال تحصیلی جدید ، معلمان باید با مرور دروس سال گذشته ، آنها را برای دروس جدید آماده کنند. آرامش به معنای بازی و تفریح ​​در کنار یادگیری است. اما با وضعیت اینترنت و علاقه کم دانش آموزان به این کلاس ها ، همراه با وضعیت انفجار کرولا که انتظار نمی رود کاهش یابد ، دیگر وقت آزاد وجود ندارد. سال تحصیلی گذشته برای دانش آموزان و والدین بسیار دشوار بوده است. تعطیلات و نگهداری از خانه ها و کلاس هایی که دانش زیادی ندارند. به همین دلیل ما می خواهیم یک معلم خصوصی را بیاموزیم که ریاضیات کلاس 4 و 5 را دوباره به پسرم آموزش دهد. بعلاوه ، من چند سی دی و کتاب زبان گرفتم و می خواهم زبان نیز کار کند. من هم مثل بسیاری از خانواده ها مضطرب بودم و نمی خواستم پسرم را برای چند روز به همراه پدرش به ورزشگاه و پارک در پیاده رو بفرستم تا بازی کند. “من امیدوارم که با واکسیناسیون ، کودکان بتوانند امسال به مدرسه بروند و این مشکل را پشت سر بگذارند.”

سمیه عباس زاده ، مانند بسیاری از والدین که نگران اوقات فراغت دخترشان هستند ، می گوید که او یک هفته قبل از پایان سال تحصیلی به این موضوع فکر کرده و می گوید: “من به خودم گفتم حالا برای سرگرمی چه کاری باید انجام دهیم. کلاسها تمام شد” دخترم تا تابستان کرونا هر سال به کلاسهای بدنسازی و شنا بروید. او علاقه زیادی به ورزش دارد و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل پر می کند. ما در حال حاضر اسباب بازی و هنری را در اختیار او قرار داده ایم که می تواند در خانه بسازد. دخترم عاشق هنر است و با وسایلی که برایش خریده ام دستبند و گردنبند درست می کند. من می ترسیدم که او را به کلاس ورزشی بفرستم و حتی اگر یکی از دوستانش دروس خارج از منزل اسکی را می گذراند ، اما فکر نمی کردم بتوانم ریسک کنم. “کرونا همچنین از بچه های ما مرخصی می گیرد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا