اجتماعی

فوائد نوشیدنی آلوئه ورا برای سلامتی

آلوئه ورا یک گیاه دارویی سنتی است که به دلیل خواص درمانی بسیار معروف است.

به گزارش سلام آنلاین، آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، ساپونین‌ها (ترکیب گیاهی مفید) و اسیدهای آمینه است و منبعی غنی از ویتامین‌های A، C، E، اسید فولیک، کولین و بسیاری از فواید سیستمیک دیگر است. متابولیسم، مراقبت از پوست و سلامت دهان. همچنین حاوی کلسیم، کروم، مس، سلنیوم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم و روی است.

برخی از کارشناسان بهداشتی در هند معتقدند که نوشیدن آب آلوئه ورا با معده خالی راهی موثر برای این کار است کاهش وزنجذب مواد مغذی در بدن را بهبود می بخشد و عملکرد روده را تسهیل می کند. این نوشیدنی همچنین می تواند به حفظ سلامت دندان ها کمک کند.

طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

برگ های آلوئه ورا را آماده کرده و ژل آن را از پوست آن جدا کنید.

– سپس ژل را با مقدار مناسب مخلوط کنید.

لیموی تازه را به این مخلوط اضافه کنید.

– این نوشیدنی را با معده خالی بنوشید.

فواید آلوئه ورا برای سلامتی

آلوئه ورا حاوی پلی فنول هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها فواید زیادی برای سلامتی دارند، اگرچه مطالعات خاصی در مورد آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا و سلامت انسان وجود ندارد.

آلوئه ورا همچنین حاوی ترکیبات “پری بیوتیک” است که به تغذیه باکتری های سالم در روده کمک می کند و به عملکرد بهینه سیستم گوارش کمک می کند.

آلوئه ورا می تواند به عنوان یک ملین عمل کند، اگرچه هنوز تحقیقات کافی در مورد ایمنی محصولات آلوئه ورا وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است فواید سلامتی دیگری نیز داشته باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آلوئه ورا و دهانشویه آن به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی می تواند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشد. با این حال، مطالعات دقیق تری در این بخش نیز مورد نیاز است.

آلوئه ورا که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود شناخته شده است، برای درمان بیماری های لثه یا سایر عفونت های دندانی مفید است.

به گزارش هندوستان تایمز، مومیایی تمساح در کنترل دیابت نیز بسیار مفید است زیرا سطح قند خون و انسولین را بالا می برد. همچنین به کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا