اجتماعی

نکات طلایی برای حفظ سلامتی قلب – سلام آنلاین

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب شما دارد. با انتخاب عاقلانه رژیم غذایی می توانید خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید.

به گزارش سلام آنلاین. تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب شما دارد. با انتخاب عاقلانه رژیم غذایی می توانید خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید. از منابع غنی از فیبر مانند غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. به جای چربی های حیوانی مانند کره، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون را انتخاب کنید.

اهمیت مصرف میوه و سبزیجات

روی خوردن بیشتر غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و حبوبات و مصرف کمتر چربی اشباع شده تمرکز کنید. سبزیجات و میوه ها نه تنها کالری کمی دارند و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند، بلکه به کنترل فشار خون نیز کمک می کنند. فشار خون بالا عامل خطر اصلی حمله قلبی و سکته است. لازم به ذکر است که پتاسیم موجود در میوه ها و سبزیجات در کاهش فشار خون موثر است. مصرف پتاسیم توصیه شده برای مردان بالغ 3400 میلی گرم در روز است. بهتر است پتاسیم را از طریق غذا دریافت کنید و همیشه قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید. برای کمک به دریافت پتاسیم، حداقل دو بار در روز میوه و سبزیجات بخورید. گزینه های خوب برای رسیدن به آن عبارتند از گوجه فرنگی، کلم پیچ، سیب زمینی، موز و ماهی مرکب.

اهمیت چربی های مورد استفاده برای سلامت قلب

تأثیر مقدار و نوع چربی که می خورید بر سلامت قلب متفاوت است. تحقیقات نشان داده است که چربی اشباع شده می تواند اثرات منفی بر سلامت قلب داشته باشد. دستورالعمل های رژیم غذایی آمریکا (2025-2020) توصیه می کند مصرف چربی های اشباع خود را محدود کنید. غذاهایی مانند گوشت قرمز، کره و بستنی حاوی چربی اشباع شده هستند. نشان داده شده است که جایگزینی منبع چربی اشباع شده با چربی غیراشباع برای سلامت قلب و عروق مفید است. غذاهایی مانند روغن زیتون، روغن کانولا، آووکادو، گردو و بادام حاوی چربی های غیر اشباع هستند.

اسیدهای چرب امگا 3، مانند چربی های غیر اشباع، برای جلوگیری از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی مفید هستند. ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی، ماهی تن و ماهی خشک حاوی دو نوع اسید چرب امگا 3 هستند: دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA).

یکی دیگر از چربی های امگا 3، آلفا لینولنیک اسید (ALA) نیز می تواند مزایای سلامت قلب داشته باشد. دانه کتان و گردو حاوی ALA هستند. دو قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده یا یک اونس (تقریباً یک مشت) گردو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا مصرف ALA را افزایش دهید.

فعالیت بدنی برای قلب مفید است

در طول هفته حداقل 2 ساعت و 30 دقیقه (150 دقیقه) ورزش هوازی متوسط ​​داشته باشید و بهتر است در بیشتر روزهای هفته تحرک داشته باشید. این شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و غیره است. تمرینات قدرتی مانند وزنه زدن را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. استفاده از تمرینات تعادلی و انعطاف پذیری را نیز فراموش نکنید.

مدیریت استرس را در اولویت قرار دهید

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، حتی اگر درست غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید، استرس غیرقابل کنترل می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. خواب کافی، تکنیک های تمدد اعصاب و تقویت روابط عادات سالمی هستند که می توانند از شما در برابر اثرات مضر استرس محافظت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا