لزوم تلاش برای پررنگ کردن ردپای احکام محیط زیستی در لایحه بودجه ۱۴۰۴

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم شفاف سازی ردپای مصوبات زیست محیطی در قانون بودجه سال آینده تصریح کرده است.

ضرورت تلاش برای تاکید بر ردپای مقررات زیست محیطی در لایحه بودجه 1404

به گزارش سلام آنلاین. شینا انصاری که یادداشت هفتگی خود را در خصوص رئوس مقررات زیست محیطی در بودجه 1404 منتشر می کند می نویسد: در برخی جلسات فوق العاده و فشرده به جز یک جلسه که به طور غیرمستقیم مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست بود و با انتقاد بنده و حکم ریاست جمهوری تصمیم گرفت. مصوبه بودجه پیشنهادی سازمان با هماهنگی برنامه و سازمان بودجه ارائه شود و در نهایت تصمیم شماره چهار به تصویب اعضای دولت رسید که امیدوارم مورد تایید و حمایت نمایندگان مجلس قرار گیرد.

روز چهارشنبه پس از جلسه هیئت مدیره یکی از خبرنگاران پیشنهاد داد که ما در سازمان حفاظت محیط زیست از ظرفیت رسانه ها برای رصد مسائل با انتشار آثار این سازمان در زمینه باد استفاده کنیم. آلودگی پیرو این پیشنهاد مهم ترین وظایف مؤثرترین دستگاه های اجرایی در زمینه کاهش آلودگی و همچنین اقدامات و مسئولیت های اصلی اجرای آن ها در جدول پیوست آمده است.

بر اساس قانون هوای پاک 176 وظیفه برای 11 دستگاه اجرایی کلیدی از جمله وزارت نفت نیرو ایمنی راه و شهرسازی بهداشت اقتصاد و دارایی جهاد کشاورزی و محیط زیست برنامه ها و بودجه و استانداردها محول شده است. امور مرکزی

پاکسازی وسایل نقلیه توسعه حمل ونقل عمومی توسعه انرژی های تجدیدپذیر استانداردهای سوخت بازرسی فنی خودرو و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای نیروگاه ها نیز از مهم ترین حوزه های این بخش هستند. بر اساس ماده ۲ قانون نظارت بر اجرای قانون بر عهده سازمان های حفاظت محیط زیست است.

فصل سرد سال نزدیک است و روزهای نوسانات دما و پایداری و یخبندان باد در پیش است هرچند مشکل آلودگی در کوتاه مدت حل نمی شود. در برنامه میان مدت برای کاهش روزهای بد در شهرهای بزرگ و همکارانم در سازمان های حفاظت محیط زیست از نقش نظارتی خود در این زمینه غافل نمی شوند.

خبر تاسف بار درگذشت محیط بان «حمید فلا» در پارک ملی لا شوکه شد. باید منتظر گزارش پزشک باشیم تا علت مرگ او مشخص شود. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست تسلیت عرض نموده و برای خانواده داغدار ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

محیط بانان روزگار سختی دارند. خطرات مسئولیت خطیر حفاظت از محیط زیست بر هیچکس پوشیده نیست. اوایل هفته جاری «علی جمشیدیان» محیط بان اهل موته در درگیری با عاملان این حادثه از ناحیه چشم آسیب جدی دید. با پیگیری و همکاری معاون اجرایی رئیس جمهور دکتر قائم پناه (متخصص چشم) محیط بان برای ادامه درمان به تهران منتقل شد.

روز پنجشنبه با علی جمشیدیان تلفنی صحبت کردم و به او اطمینان دادم که برای ادامه روند بهبودی در کنارش خواهیم بود. در همین مدت دو ماه مسئولیت چهار مورد درگیری بین محیط بانان و متخلفین در استان های این کشور را شاهد بودیم که متاسفانه محیط بانان ما مجروح و مجروح شدند.

جلوگیری از تشدید درگیری و جلوگیری از نفوذ به منطقه مستلزم استفاده از رویکردهای مختلف است. باید حمایت قضایی را در برخورد با متخلفان محیط زیست افزایش دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که جوامع محلی خود را در حفاظت از تنوع زیستی کشور بیشتر بدانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا