بیماری خطرناکی که جان مردان را تهدید می کند

بیماری خطرناکی که جان مردان را تهدید می‌کند
اطلاعات تکمیلی:

66 درصد از مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات اطلاعات کافی در مورد خطرات و نحوه مقابله با آن ندارند. هر ساله حدود 46700 نفر در بریتانیا به سرطان پروستات مبتلا می شوند که به این معنی است که از هر هشت مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

بر اساس آمارهای موجود 99 درصد مردان مبتلا به این بیماری می توانند تا 10 سال عمر کنند اما اگر بیماری دیرتر تشخیص داده شود میزان بقای این افراد به 22 درصد و مردان بالای 50 سال می رسد. کودکان بزرگتر باید یک بار در ماه آزمایش PSA انجام دهند.

اکثر مردانی که سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می شود هیچ علامتی ندارند. با کمک آزمایش PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات) سرطان پروستات حتی قبل از ظاهر شدن علائم قابل تشخیص است. این آزمایش یک آزمایش خون ساده است که پروتئین های خاص تولید شده توسط غده پروستات را اندازه گیری می کند. با بزرگ شدن غده پروستات مقدار بیشتری از این پروتئین تشکیل می شود و آزمایش PSA آن را تشخیص می دهد.

علیرغم این واقعیت در صورت مشاهده علائم مراجعه به پزشک بسیار مهم است. این بیماری هر ساله پس از ظاهر شدن علائم در هزاران مرد تشخیص داده می شود.

سرطان پروستات دارای چهار علامت ادراری است که می توان آنها را تکرر نامید – تکرر ادرار فوریت – احساس نیاز به دفع فوری ادرار شب ادراری – بیدار شدن در شب برای ادرار کردن و بی میلی – شروع دشوار است. ادرار

دکمه بازگشت به بالا