علمی و پزشکی

بیماری پوستی روزاسه در فصل‌های سرد؛ از علائم تا درمان خانگی

ب‌نیوزاب‌ینونیوز:

خشکی پوست مستعد این بیماری است. در زمستان و پاییز سال جاری ، هنگامی که با ویروس کرونا در تماس هستیم ، نباید اجازه دهیم از محلول های نامنظم استفاده کنیم تا پوست ما خشک و آسیب پذیر شود. در زیر ، “ایرنا زندگی” علائم و درمان های خانگی گل رز را با شما به اشتراک می گذارد.

روزانا چیست؟

1 گاهی پوست صورت قرمز می شود. گرما می تواند دلیل قرمزی پوست (به دلیل آفتاب سوختگی) یا تحریک و فشار خون باشد. اما اگر صورت شما دائما قرمز باشد ، می تواند یک بیماری پوستی به نام روزاسه باشد.

۲. دکتر چانا اویت ، متخصص پوست در شورای پزشکی وستچستر-نیویورک می گوید: “روزاسه یک بیماری پوستی مزمن است که باعث قرمزی و کبودی صورت می شود.” “روزاسه” یک بیماری شایع پوستی است ، به ویژه در زمستان ، 5 تا 10 درصد از جمعیت جهان و حداقل 16 درصد از آمریکایی ها به آن مبتلا هستند.

3 به دلایلی که کاملاً روشن نیست ، روزاسه اغلب در زنان میانسال اتفاق می افتد. اما ممکن است در هر سنی و حتی در مردان اتفاق بیفتد. در یک نظرسنجی در سال 2019 توسط انجمن ملی Roshenza ، بیش از 88 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که گل رز آنها به طور تصادفی توجه آنها را جلب کرد. دو سوم گفتند که به دلیل بیماری پوستی از اجتماع اجتناب می کنند. دکتر اویت می گوید: “مدیریت روزاکا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.” اما احساس اعتماد به نفس در پوست شما برمی گردد ، پس نگران نباشید.

علائم و نشانه های گل سرخ

روزاسه یک بیماری التهابی با چهار زیرگروه است.

1 سوزش و قرمزی صورت: بسیاری از افرادی که گل رز دارند اغلب عرق می کنند و گونه های آنها قرمز است. این سرخ شدن اولین نشانه گل رز است.

۲. لکه ها و آکنه: روزاسه Papulopostular با لکه هایی روی دهان ، بینی و پیشانی ایجاد می شود که شبیه آکنه است. التهاب معمولاً در اثر قرمزی ، برجستگی یا چرک ایجاد می شود.

3 پوست ضخیم: به خصوص در اطراف بینی ، پوست می تواند ضخیم باشد و پوست را ناهموار نشان دهد. این نوع گلاب که به آرتریت روماتوئید معروف است ، در مردان بیشتر دیده می شود.

4 التهاب چشم: التهاب چشم نیز نامیده می شود ، باعث قرمزی چشم و قرمز شدن پلک می شود.

5 علائم دیگر شامل التهاب ، تورم و خشکی پوست است. دکتر اوویتس می گوید: “افراد مبتلا به روزاسه ممکن است هر یک از این علائم را داشته باشند ، اما معمولاً همه علائم را با هم ندارند.” علت فیزیولوژیکی این بیماری هنوز مشخص نیست. التهاب عروق باعث می شود که روزاسه روی پوست ظاهر شود. اما هنوز مشخص نیست که چرا عروق ملتهب می شوند. اگر به درمان این بیماری به مرور توجه نکنید ، قرمزی می تواند دائمی شود.

دلایل احتمالی التهاب عروقی

1 دکتر مونا گوهرا ، متخصص پوست در کانکتیکت و دانشیار پوست در دانشکده پزشکی ییل گفت: غذاهای پرادویه ، شراب ، غذاهای گرم ، کافئین ، استرس ، تغییرات دما ، تغییرات دما ، تغییرات هورمونی می تواند باعث این بیماری شود. “آنها پوست هستند.”

۲. این بیماری پوستی همچنین می تواند با یائسگی در زنان همراه باشد. دکتر گوهرا می گوید: “حتی زنان و مردان نیز مبتلا هستند.” اما آرتریت روماتوئید در زنان یائسه بیشتر از سایر زنان است.

3 عوامل ژنتیکی نیز ممکن است نقش داشته باشند. Jes S. Clark ، متخصص پوست و استادیار پوست در دانشگاه امری گفت: “سطح پروژسترون در انسانهای شمال اروپا نشان دهنده یک استعداد ژنتیکی است که می تواند با قرار گرفتن در معرض نور ماوراio بنفش فعال شود.” اما افرادی که از سایر مناطق جغرافیایی هستند بیشتر از مردم در شمال اروپا به گل رز مبتلا می شوند. اگرچه آرتریت روماتوئید التهابی است ، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که روزاسه یک بیماری خود ایمنی باشد که در آن بدن به خود حمله می کند.

درمان گل رز

1 خوشبختانه ، درمان های جدید و موثری برای گل رز وجود دارد. دکتر اوتیس می گوید: “دهان درمانی و همچنین لیزر درمانی می تواند روزاسه را درمان کند.”

۲. درمان های موضعی مکانیزمی را برای کاهش التهاب فراهم می کنند. درمان های خوراکی شامل آنتی بیوتیک هایی است که به عنوان عوامل ضد التهابی برای پوست عمل می کنند و به عنوان یک درمان آکنه عمل می کنند. لیزر درمانی با هدف قرار دادن شریان ها دقیق ترین و طولانی ترین درمان برای روزاکا است.

درمان های خانگی روزاسه

پرهیز از عواملی که می توانند باعث ایجاد گل سرخ شوند (مانند غذاهای پرادویه ، شراب و …) بهترین راه پیشگیری از این بیماری است. متخصصان پوست برای جلوگیری از این بیماری آسیب پذیر پوستی استفاده منظم از مرطوب کننده ها ، غذاهای گیاهی و صابون های تمیز کننده خنثی را توصیه می کنند. در زمستان بیش از تابستان باید از پوست مراقبت کنیم. از کرم ضد آفتاب غافل نشوید ، حتی در روزهایی که نور خورشید وجود ندارد و مقدار زیادی آب بنوشید.

منبع: دهلثی

دکمه بازگشت به بالا