افزایش «رهاشدگی» سالمندان/ میزان «افسردگی» در خانه‌های سالمندان، بیش از ۷۰ درصد است

رئیس انجمن علمی سالمندان ایران ضمن هشدار نسبت به رشد سریع سالمندان در ایران، بزرگترین دلیل نارضایتی سالمندان را مربوط به وضعیت معیشتی و وضعیت مالی آنها اعلام کرد. میانگین تعداد کودکان در کشور 5 کودک است، اما افزایش رها شدن ما در بزرگسالی به دلیل کار پسر و دخترمان وجود دارد، در حالی که میزان “افسردگی” در “سرای سالمندان” “بیشتر است.” . بیش از 70 درصد.

احمد دلبری در گفت وگو با سلام آنلاین. به مناسبت روز جهانی سالمندان. وی با اشاره به نرخ سالمندی در ایران، گفت: جمعیت کشورهای توسعه یافته طی بیش از 100 سال گذشته دو برابر شده است، به طوری که جمعیت فرانسه از 10 درصد به 20 سال پیش افزایش یافته است، این زمانی است که این میزان افزایش یافته است کشورها با توجه به جایگاه و سازمانی که در گذشته داشته اند، نگرانی چندانی بابت پیر شدن جمعیت خود ندارند، اما ایران با سریع ترین نرخ رشد سالمندی در جهان و به ویژه در آسیا مواجه است.

20 درصد از جمعیت کشور تا سال 1420 «پیر» خواهند شد

ایران آمادگی پیوستن به جمعیت سالخورده را ندارد

وی افزود: طی 45 سال گذشته تعداد سالمندان از 5.3 درصد به 10.3 درصد افزایش یافته است و تعداد سالمندان در مرحله بعدی در 20 سال آینده کمتر از این رقم خواهد بود، بنابراین تا سال 1420 خواهد بود 20 درصد جمعیت ایران را افراد مسن تشکیل می دادند. این در شرایطی است که ایران آمادگی دستیابی به جمعیت سالخورده را ندارد.

افزایش از

افزایش از

«زنان» سالمند آسیب پذیر.

رئیس انجمن علمی سالمندان ایران در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر برخی اظهارات مبنی بر زنانگی جمعیت سالمند در کشور، توضیح داد: درصد جمعیت سالمند زنان و مردان در کشور تفاوت چندانی با هم ندارند. از یکدیگر، اما زنان مسن‌تر معمولاً تنهاتر، فقیرتر و بیکارتر هستند، بنابراین زنان مسن‌تر را آسیب‌پذیر می‌دانیم زیرا طبق آمار یک سوم سالمندان فوت کردند و بخش بزرگی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دادند. به همین دلیل، زنانگی دوران سالمندی می تواند با خطرات زیادی همراه باشد.

میانگین تعداد کودکان در جمعیت بزرگسال فعلی 5 کودک است.

“ترک سالمند” به دلیل نداشتن بیمه کامل و افزایش هزینه ها

دلبری در این خصوص به رهاکردن سالمندان اشاره کرد و افزود: رهاکردن سالمندان مصداق بارز سوء استفاده از سالمندان محسوب می شود که بررسی ها در کشور نشان از افزایش این معضل دارد. در حالی که میانگین تعداد فرزندان سالمندان در کشور 5 کودک است، این تعداد بزرگسال یا سالمند رها شده را در خانه های قدیمی شاهد هستیم. آنچه نگران کننده است بحث منابع مالی، بیمه و حمایت از سالمندان است، چرا که متأسفانه بیمه برای خدمات خانه داری کافی و ضروری نیست و با افزایش هزینه ها، خانواده ها مجبور به ترک سالمندان می شوند، روند رو به رشدی در کشور است.

کار کودکان یکی از دلایل رها شدن گسترده سالمندان است

رئیس انجمن علمی سالمندان ایران با تاکید بر اینکه آزار و اذیت سالمندان ارتباط مستقیمی با زندگی خانوادگی دارد، گفت: یکی دیگر از مواردی که سالمندان را به سمت رها کردن سوق می دهد، کار همسر و فرزندان است. . این امر باعث می شود که آنها نتوانند از سالمندان مراقبت کنند، به خصوص که اکثر آنها نمی توانند به تنهایی زندگی کنند و به همین دلیل بسیاری از آنها مجبورند به خانه های فرزندان خود بروند زیرا ممکن است این کودکان نتوانند از آنها مراقبت کنند والدین آنها برای بودن، باید آزاد شوند.

افزایش از

میزان «افسردگی» در «سرای سالمندان» بیش از 70 درصد است.

نکاتی برای نگهداری سالمندان در خانه

وی در پاسخ به سوالاتی در خصوص مراقبت از سالمندان در خانه های سالمندان و خانه های سالمندان گفت: بر اساس یک مطالعه بین المللی بهترین مراقبت از سالمندان در خانواده ها به دلیل میزان بالای افسردگی است که از 15 تا 20 گزارش شده است. . درصد در جامعه بالاتر از مراکز نگهداری است، از 70 درصد گزارش شده است. از آنجایی که نمی‌توان یک نسخه برای همه داشت و درصدی از جمعیت سالمند بدون فرزند یا خانواده مجبور به ورود به این خانه‌ها می‌شوند، توصیه می‌شود ابتدا آنها را در خانه بگذارند و بعد بیایند و ترک کنند. در خانه سالمندان.

معیشت و وضعیت مالی بزرگترین عامل نارضایتی سالمندان است

«فقر» در دوران پیری دو برابر سایر دوره های زندگی است

دلبری گفت: مطالعه ای انجام شده و نشان می دهد که بیشترین نارضایتی سالمندان از وضعیت معیشتی و مالی است. از سوی دیگر، طبق سرشماری سال 1394، میزان فقر در دوران سالمندی دو برابر سایر دوره های زندگی است. بدیهی است مبلغ پرداختی به سالمند نسبت به ساعات کاری کمتر است و از طرفی هزینه های بهداشتی، درمانی و شخصی وی افزایش می یابد و در نتیجه میزان فقر در دوران سالمندی افزایش می یابد.

54 درصد از سالمندان مستمری ماهانه دریافت نمی کنند

به گفته وی، بر اساس مطالعات انجام شده، حدود 54 درصد از سالمندان مستمری ماهانه دریافت نمی کنند. بر اساس داده های طرح شهید رجایی بیش از 2 میلیون سالمند تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان های بهزیستی هستند و میزان مستمری دریافتی از نهادهای حمایتی پاسخگوی نیاز آنها نیست و قطعا همه این موارد مصداق سوء استفاده از سالمندان است توسط خانواده، جامعه یا سازمان

هیچ اطلاعاتی در مورد قانون قدیمی حقوق بشر وجود ندارد.

خبر پیر شدن مردم بیش از دو سال است که می چرخد، اما چه کسی گوش می دهد؟

در همین راستا، رئیس انجمن دانشمندان سالمند ایران آخرین وضعیت اجرای سند ملی سالمندی و پیش‌نویس قانون حمایت از حقوق بشر قدیم را مطرح کرد و ادامه داد: متاسفانه در میدانی. ما دانسته و ندانسته دیر کرده ایم چون از سوی دیگر هنوز خبری از قانون حمایت از حقوق سالمندان نیست.» نه حقوق سالمندان و از سوی دیگر با وجود سند ملی. در مورد سالمندان، یکی از مهم ترین موضوعات برنامه سوم توسعه دولت، هنوز پس از گذشت 20 سال از تصویب این برنامه، تقسیم کار ملی بین نهادها و سازمان ها هنوز قطعی نشده است.

افزایش از

وی افزود: شورای ملی سالمندان که پس از گذشت 20 سال از قانون برنامه و بودجه هر 6 ماه یک بار به ریاست رئیس یا نایب رئیس اول تشکیل جلسه داده است، هنوز تشکیل نشده است. بیش از دو سال است که زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا در می‌آورم، اما چه کسی گوش می‌دهد؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا