علمی و پزشکی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

به گفته محققان، نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانپزشکی برای درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان در حال بررسی و مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی هشدار داده شد که با تصمیم شخصی سیلوسایبین مصرف نکنند.

در آزمایش‌های علمی، شکل مصنوعی دارو در سخت‌ترین شرایط پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناس بهره مند می شوند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات روانشناسی در دانشگاه کالج لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوسایبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند باعث شود مغز با افکار خاصی “گیر” کند، بنابراین نمی‌تواند از چارچوب منفی فرار کند.

اما به گفته وی، با مصرف سیلوسایبین، مغز این بیماران گشادی را تجربه کرد به طوری که تا سه هفته آینده “انعطاف پذیرتر و سیال تر” بود.

این مشکل را می توان در اسکن مغز به شکل افزایش ارتباط بین قسمت های مختلف مغز مشاهده کرد. این بیماران به احتمال زیاد چندین ماه بعد سلامت روانی خود را بهبود می بخشند.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوسایبین ممکن است گزینه مناسبی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت عصبی مغز

فعالیت مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام احساسات تأثیر می گذارند. اینها ظاهر عاطفی زمان و احساسات را تغییر می دهند.

در حالی که داروهای ضد افسردگی منظم باید روزانه مصرف شوند، یک یا دو تزریق سیلوسایبین ممکن است برای رسیدن به اثر مشابه کافی باشد. البته تایید این مشکل نیازمند تحقیقات بیشتر بر روی بیماران بیشتر در دراز مدت است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه ویرایش شده است. در مطالعه اول، همه شرکت‌کنندگان سیلوسایبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند در حالی که برای دیگران انواع دیگری از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند می شوند. اسکن مغز در سه مورد – یک روز قبل از دوز و سه هفته پس از دوز انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، سرپرست تیم تحقیق، گفت: ما هنوز نمی دانیم که فعالیت مغز چه مدت پس از مصرف سیلوسایبین تغییر می کند و برای درک این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و این ممکن است به دلیل بازگشت فعالیت مغز به الگوی خشکی باشد که در افسردگی مشاهده می کنیم.

46

دکمه بازگشت به بالا