بایسته‌های رئیس دولت چهاردهم  – سلام آنلاین

بایسته‌های رئیس دولت چهاردهم  - ایسنا

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تیرماه با حضور پرشور مردم در شرایطی به پایان رسید که مدت هاست مخالفان و دشمنان نظام اسلامی در تلاش برای تحریم انتخابات بوده اند همه توان خود را در فضای رسانه ای و مجازی به کار گرفتند تا آنان را از حضور در رای گیری منصرف کنند، اما مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای با انتخاب خود، غلبه بر راهبردهای دشمن را تمرین کنند. .

به گزارش سلام آنلاین، عباس حاجی‌جری در سرمقاله هاوان نوشت:

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تیرماه با حضور پرشور مردم در شرایطی به پایان رسید که مدت هاست مخالفان و دشمنان نظام اسلامی در تلاش برای تحریم انتخابات بوده اند همه توان خود را در فضای رسانه ای و مجازی به کار گرفتند تا آنان را از حضور در رای گیری منصرف کنند، اما مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای با انتخاب خود، غلبه بر راهبردهای دشمن را تمرین کنند. . رقابت بی‌نظیر سلامت، انتخابات و امنیت از دیگر شاخصه‌های مهم این انتخابات است که باید ابعاد آن مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

با این حال، نهمین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران باید از امروز برای انجام تعهدات قانونی مقرر در قانون اساسی و برآورده کردن انتظارات مطرح شده از سوی وی و سایر نامزدها در عرصه رقابت های انتخاباتی آماده شود. علاوه بر این محورها، اقدامات و اقدامات آیت الله شهید رئیسی نخست وزیر چهاردهم، وضعیت خاصی را پیش روی دولت چهاردهم قرار داد و آغاز مسئولیت رئیس جمهور دولت چهاردهم را با مشکل مواجه کرد. بیش از هر زمان دیگری به دلیل مبارزات شبانه روزی آیت الله رئیسی، صداقت در گفتار و برخورد با مردم، ایثار ایشان برای حل مشکلات مردم، علیرغم مشکلات و مشکلات به جا مانده در گذشته. برای رئیس جمهور دولت چهاردهم سخت تر.

در این میان نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس جمهور چهاردهم در آستانه انتخابات در دیدارهای مختلف با مردم و مسئولان ترسیم کردند، مسیر رئیس جمهور آینده را روشن تر خواهد کرد. ایشان در سالگرد رحلت امام سه مسئولیت کلیدی را برای رئیس جمهور آینده در وضعیت فعلی برشمردند:

1. حفظ منافع و ثبات عمق استراتژیک نظام جمهوری در معادلات پیچیده بین المللی.
2- حفظ و تقویت ظرفیت طبیعی و نیروی انسانی و استعداد کشور برای شیرین کردن دهان مردم.
3. پرکردن خلأها و سوء استفاده های اقتصادی و فرهنگی.

حضرتعالی همچنین توصیه مهمی به رئیس جمهور منتخب در خصوص انتخاب همکاران خود در هیئت دولت به مناسبت عید غدیرخم داشتند و تاکید کردند: به اینها احترام بگذارید، به خدا قول دهید که اگر موفق شدید و مسئولیتی بر عهده گرفتید عمل کنید. کارگزاران و کارگزاران خود را از کسانی که با انقلاب زاویه دارند قرار نده. آن که با انقلاب با امام راحل با نظام اسلامی زاویه دارد، به درد شما نمی خورد، همکار خوبی برای شما نخواهد بود. کسی که در آمریکا می ماند و تصور می کند بدون لطف آمریکا نمی تواند در کشور قدمی به جلو بردارد، همکار خوبی برای شما نخواهد بود، از ظرفیت های کشور استفاده نمی کند. شما را خوب مدیریت نکند کسی که راهبردهای دینی و شرعی را رعایت نکند و آن را نادیده بگیرد، شریک خوبی برای شما نخواهد بود. افرادی را انتخاب کنید که انقلابی باشند و به نظام اعتقاد کامل داشته باشند.
اما برخی ویژگی های کلیدی دولت سیزدهم آن را از همه دولت های گذشته متمایز کرد و مسیر دولت چهاردهم را مشخص کرد. این شاخص ها عبارتند از:

1- احیای ارزشهای انقلابی و اسلامی در گفتارها و اعمال حکومت.
2. پرهیز از حکمرانی دوگانه و پایان دادن به نظریه حکمرانی دوگانه که بیش از 30 سال است کشور را با چالش مواجه کرده است.
3. از تعیین سرنوشت کشور بر اساس سیاست ها و راهبردهای خارجی خودداری کنید.
4. توافق بین بخش دیپلماتیک و تقویت موقعیت استراتژیک کشورهای منطقه.
5. ایجاد یک دولت اسلامی مناسب و نشان دادن امکان دستیابی به یک دولت متوازن اسلامی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا