معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تصویب نقشه راه اجرای اسناد تبدیل محلی خبر داد.
به گزارش سلام آنلاین. حجت الاسلام محمد حسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش جهان آرا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر بذر تعلیم و تربیت را در عرصه تعلیم و تربیت کاشتند. این ساختار تا سال 1380 تأسیس شد تا اینکه معاونت آموزشی و فرهنگی ریاست جمهوری منحل شد و ساختار سازمان دانش آموزی جایگزین شد.
وی افزود: در سال 1384 قانون احیای وزارت آموزش و پرورش و تربیت بدنی نوشته می شود و این وزارتخانه در این سال ها و 18 سال بعد از احیای وزارت آموزش و پرورش و ارتقای آموزش و پرورش را اعلام کردند.
پو ثانی ادامه داد: جناب سرلشکر در دیدار با معلمان به تفصیل اشاره کردند زیرا معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دولت جدید معاون آموزش ابتدایی و مهم و شناخته شده در بین همکاران معاونت پرورشی است.
وی تایید کرد که برنامه ریز سند تبدیل پایه از وزارت آموزش و پرورش خواسته است که به طور رسمی در سند تبدیل پایه کلمه آموزش و پرورش یافت نشد نه و تمام کلمات به آموزش ختم می شود.
معاون آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین در رابطه با مبانی دینی و تربیتی نوشته شده است، اما اگر همکاران مدرسه برای رسیدن به تحصیل تلاش کنند تا رسیدن به آن فاصله داریم.
وی گفت: در دولت قبل اسناد 2030 برای نهادینه شدن در آموزش و پرورش بررسی شد اما در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد که مسیر و حرکت ما در مسیر درستی قرار گرفت. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راهی مطرح شده است که مطالبه سالیان متمادی مقام معظم رهبری بوده است و با تصویب سند آموزش و پرورش و نقشه راه معتقدیم مسیر آموزش و پرورش مشخص می شود. .
او گفت: «عادلانه بودن آموزش با تعداد مدارس همخوانی ندارد. ماده واحده ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کاهش تنوع مدارس در نظام آموزشی در حال بررسی است که از این رهگذر مسیر بهتری را طی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تربیت موثر نیروی آموزشی برنامه ریزی می کند، بیان کرد: ما معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است اگر محتوا 100 درصد نباشد می توانید مطالعه کنید اما اگر معلمان برابر نباشند نمی توانید مطالعه کنید.
او گفت: «در سالهای اخیر هیچگونه جذب نیرو نداشتهایم» روز جمعه 24 اردیبهشت، جذب 15 هزار معلم پس از 15 سال انجام میشود، زیرا 50 درصد مدارس بدون آموزش هستند.
وی گفت: “کیفیت کار نیز مهم است. در سال های اخیر نزدیک به 300 هزار نیروی انسانی را در بخش آموزش و پرورش گنجانده ایم.” سال این مرکز ابزار ارزیابی معلمان را دارد، بنابراین اگر نیروی توانمندی باشد وارد آموزش و پرورش خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارتقای جایگاه معلمان گام بعدی در نظام ارزشیابی معلمان در حال اجرا برای رسیدگی به این موضوع است که تلاش و کار علمی همکاران قابل مشاهده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر اهمیت مربیان آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: بحث و ارزیابی همکاران باید به عملکرد همکاران توجه ویژه داشته باشیم. دانشجو است
پورثانی افزود: برای مربیان شاخص هایی را در نظام رتبه بندی و امتیازدهی تعیین کردیم. همچنین شأن و ارزش کار معلمان انجام کار آموزشی مورد توجه است.
وی گفت: نظام سنجش در حوزه آموزش و پرورش در حال اجراست اما معرفی شاخص های آموزش و پرورش تغییر کرده است.
پورتانی از رونق اردوهای دانش آموزی خبر داد و گفت: تشکیل سخنرانی و انتظارات عمومی از آموزش و پرورش از الزامات امروز مدیران ارشد است، لذا کار تربیتی جدی در مدارس در حال انجام است.
انتهای پیام/