اقتصادی

مشوق‌های مالیاتی ساماندهی اجاره مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: گرانی مسکن را به یک سرمایه محبوب در کشور تبدیل کرده و مردم علاقه مند به خرید و نگهداری مسکن هستند.

علی آذری در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره هدف از برنامه ریزی بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن بخش پیچیده ای است و اگر بخواهیم بازار اجاره را مدیریت کنیم، باید روی مسائل اصلی زمین و مسکن تمرکز کنیم. بخشی از مدیریت بازار مسکن به اقتصاد کلان کشور برمی گردد. تورم و نرخ دلار در کشور یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار مسکن است که باید در حوزه اقتصاد کلان آن را کنترل کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال تورم مسکن را به سرمایه خوبی در کشور تبدیل کرده است. امروزه مسکن پرطرفدارترین کالای سرمایه ای در کشور ما است. مردم علاقه مند به خرید مسکن و نگهداری از آن هستند، بنابراین موضوع کنترل و مهار تورم در مدیریت بازار مسکن بسیار مهم است.

یکی از اعضای کمیته سازندگی مجلس گفت: از نظر بازار اجاره، طرح هایی که مجلس در حال حاضر در حال پیگیری است، 14 ماده است که حوزه های وسیعی را در بر می گیرد. در حوزه منابع انسانی، این طرح به دنبال راه اندازی مشاور املاک است و سعی در رفع تضاد منافع در منطقه دارد، چرا که اکنون این شبهه وجود دارد که بخشی از گرانی مسکن و اجاره بها به مشاوران املاک بازگردانده می شود. .

نماینده قوچان در شورای اسلامی گفت: در حوزه مالیاتی این طرح دو موضوع را دنبال می کند. اول بحث ضمانت اجرایی اخذ مالیات از خانه های خالی است. از سوی دیگر، معافیت ها و مشوق های مالیاتی برای مالکانی که سعی می کنند خانه خود را به یک تازه ازدواج کرده اجاره کنند یا اجاره نامه بلندمدت بنویسند، وجود دارد.

آذری در پایان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که مداخله دولت در بازار مسکن کاهش یابد. با پیش بینی انگیزه در این طرح سعی کرده ایم بازار اجاره را با مشارکت خود مردم مدیریت کنیم. من معتقدم مشکل اصلی بازار مسکن تورم است، اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم، کنترل بازار مسکن سخت می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا