عمومی

46000 خانواده در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار شهردار ، مهدی سامیمیان بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی استان سمنان که توسط دفتر استانداری سمنوا برگزار شد ، اعلام کرد: در استان سمنان 549 روستا وجود دارد: 46000 خانواده یا 142000 نفر در روستاهای استان زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه 308 روستای سمنان دارای شورای اسلامی روستا است ، افزود: میانگین سن اعضای شورای اسلامی در روستاهای استان بین 40 تا 60 سال است و 24 نفر از اعضای شورای اسلامی حوزه علمیه دارای مدرک کارشناسی ارشد ، 134 مدرک لیسانس دارند. 54 نفر دارای مدرک کاردانی ، 264 دیپلم و بقیه فارغ التحصیل هستند.

تصویب 93٪ سمینار جلسات شورای اسلامی در روستاهای استان

بابیان ، مدیرکل دفتر امور روستایی و دفتر شورای استان ، گفت: در 257 روستای سمنان شوراهای روستایی وجود دارد. و نوشتن و هر چه تعداد دیپلم امکان پذیر است ، و این تضاد در قوانین مانع توسعه و شکوفایی روستاها می شود.

صمیمیان خاطرنشان كرد: شوراهای استان این قدرت را دارند كه به مجلس برنامه و لایحه ای را به دولت بدهند و از این ظرفیت باید برای رفع نواقص استفاده شود و سطح سواد اعضای شورا مانند شوراهای روستایی باید ملاك انتخاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 93 درصد تصویب جلسات شورای اسلامی روستاهای استان اجرا شده است. سال گذشته شورای اسلامی روستاهای استان سمنان 902 جلسه برگزار کرد. جلسات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان خلاف قانون بود.

سه درصد اعضای شورای استان سمنان را زنان تشکیل می دهند

مدیرکل دفتر شوراهای روستایی و استان سمنان با تأکید بر اینکه 958 عضو شورای اسلامی استان سمنان روستاها هستند گفت: 3 درصد اعضای شورا را زنان و 97 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

سمیمیان معتقد است که ایجاد انگیزه برای شوراهای اسلامی روستا در دستیابی به اهداف و توسعه در توسعه روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است و گفت: یکی دیگر از مشکلات برجسته عدم ضمانت های اجرایی برای تصمیمات شورای اسلامی روستا است. روستاهای اسلامی باید بیش از گذشته همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش اعضای شوراهای اسلامی روستا نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد ، اضافه کرد: “سال گذشته سه دوره آموزشی برای اعضای این سازمان برگزار شد و انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط تعداد دوره های آموزشی افزایش یابد.”

حمایت اقتصادی از شهرداری های استان سمنان

عضو شورای اسلامی شهر سمنان و رئیس شورای استان سمنان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: شیوع ویروس تاج وی گفت که این امر به ویژه به دلیل کاهش ساخت و ساز ، کاهش ارزش افزوده و کاهش درآمد برای شهرداری ها و سازمان های خدماتی منجر به رکود اقتصادی شده است.

عباس آلبویه با تأکید بر اینکه رفع موانع سرمایه گذاری و تسکین امور اداری و همکاری بین مسئولان از دیگر راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی ناشی از بحران است ، اظهار داشت: سمنان آماده است تا یک هماهنگی و یکپارچه سازی شهری را به عنوان یک چالش ایجاد کند.

بابیان گفت: مقولات آموزش و پرورش به ویژه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها است در زمینه در دستور کار باید ممیزی و بودجه قرار گیرد و افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی شهر به دلیل فرسودگی بیش از حد برنامه ریزی شده است.

دکمه بازگشت به بالا