فرهنگ و هنر

مرمت ۶۰ اثر تاریخی در استان سمنان/آثار ثبت ملی شده سمنان در آستانه سه رقمی شدن است

سلام آنلاین/ سمنان مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان استان سمنان از اجرای بیش از 60 پروژه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این استان خبر داد.

امیر کرم زاده ۲۰ بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پروژه های کوچک و بزرگ مرمتی در آثار تاریخی هشت شهرستان استان انجام شده است.

وی از افزایش چشمگیر آثار ثبت شده استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: افزایش هنر ملی در استان به رونق اقتصاد گردشگری در استان کمک می کند.

اثر ثبت ملی سمنان نزدیک به سه رقم است

اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ثبت آثار تاریخی و معنوی 50 استان در سال جاری خبر داد و تایید کرد: با این ثبت ها تعداد آثار ثبت ملی استان سمن به 986 اثر رسیده است.

وی با بیان اینکه 100 سند آماده ثبت استان داریم، گفت: با این ثبت های شغلی تعداد مشاغل ثبت ملی استان به زودی بیش از هزار اثر خواهد داشت.

کرم زاده وجود هشت بنای ثبت شده بین المللی را کمترین قابلیت ویژه استان در گردشگری عنوان کرد و افزود: ثبت بین المللی شش کاروانسرا تاریخی استان در قالب ثبت جهانی کاروانسراهای ایران بسیار خوب است. فرصتی برای افزایش و توسعه صنعت گردشگری در یک استان.

وی از انعقاد 14 موافقتنامه اصولی با سرمایه گذاری 5500 میلیون ریالی خبر داد و تاکید کرد: این طرح ها تنها با یک پروژه بیش از 1500 شغل در استان ایجاد می کنند.

افزایش 230 درصدی تعهد شغلی

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از این اداره کل به عنوان یکی از موفق ترین نهادها در انجام تعهدات خود نام برد و گفت: میراث فرهنگی استان با افزایش 230 درصدی کار وعده داده شده مواجه شده است. سال ها

وی با اشاره به اینکه تعهد کاری سالانه این اداره کل 200 نفر است، افزود: میراث فرهنگی استان طنسته برای 460 شغل ثبت شده ایجاد کرد که افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این، تمام این فرصت های شغلی توسط کمیته ملی و مرجع نظارت تایید می شود.

کرم زاده از تهیه و ارائه 80 بسته فرصت سرمایه گذاری استانی برای ارائه به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: علاوه بر این مشکلات و موانع پیش روی هشت پروژه مشکل ساز در استان تجارت برلیان، مجتمع کوهپایه ای شهمیرزاد و … است. با کمک کارگروه موانع تولید استان برطرف شد.

وی از برگزاری بیش از 20 جشنواره گردشگری در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ها که می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری استان داشته باشد در شهرها و روستاهای مختلف استان برگزار می شود و طنین انداز بوده است. موفقیت توسط علاقه مندان.

مدیرکل میراث فرهنگی سمن با تایید برگزاری برخی از جشنواره ها برای اولین یا دومین بار در استان خاطرنشان کرد: جشنواره های باکیفیتی که در گذشته برگزار می شد در این یکی دو تقویت شد. سال..

مرمت 60 اثر تاریخی سمن / اثر ثبت ملی سمنان نزدیک به سه رقم است

وی با اشاره به تخصیص منابع اعتباری در میراث فرهنگی، گفت: انتظار می رود سایر نهادها از جمله استان ها و دهیاری های استان، میراث فرهنگی استان را در اجرای این جشنواره های گردشگری یاری کنند.

ثبت رویداد نوزدهمین تور سمنان در تقویم کشوری

آقای کرم زاده ثبت 19 رویداد گردشگری استانی در تقویم گردشگری کشور را از دستاوردهای بزرگ این اداره کل برشمرد و با بیان اینکه سمنان جزء سه استان برتر کشور است، ثبت نام در این رویداد گردشگری است. سال ها

وی افزود: ثبت این رویدادها بسیار مهم است زیرا ثبت نام در استان سمنان به نمایندگی از استان های دیگر امکان پذیر نیست.

استاندار صنعت صنایع دستی را موفق ترین بخش در میراث فرهنگی استان برشمرد و گفت: پرداخت 230 میلیارد تن تجهیزات به صاحبان مشاغل خانگی، آموزش حرفه به 250 صنعتگر و 33 نشان ملی توسط فعالان صنایع دستی استان که سمنان را بالاتر از استان های پرجمعیت تر مثل تهران، آموزش زندان های استان، بیمه 120 صنعتگر، خرید 200 هزار رشته صنایع دستی از آستان قدس رضوی صدور 591 مجوز، یکی از دستاوردهای معاونت صنایع دستی استان، ایجاد 12 مغازه صنایع دستی است. به صورت انفرادی و در کارگاه های صنایع دستی.

راه اندازی 61 پروژه گردشگری استان در دهه فجر

وی از توسعه 61 طرح با بیش از 1150 میلیارد تومان اعتبار در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در دهه فجر افتتاح می شود، خبر داد و گفت: مجموع این طرح ها تعدادی فرصت اشتغال مستقیم را فراهم می کند. 177 شغل غیر مستقیم فرصت در آنها یک ولایت ایجاد می کند.

کرم زاده از برنامه های دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال 1000 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی در استان سمنان راه اندازی می شود.

وی افزود: میراث فرهنگی استان 181 میلیارد و 515 میلیون ریال برای طرح های زیربنایی آماده افتتاح صنعت گردشگری در دهه فجر هزینه کرده است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا