فرهنگ و هنر

‌برنامه‌های «هفته ملی کودک» تشریح شد

در آستانه “هفته ملی و روز جهانی کودک” ، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از افتتاح مرکز فرهنگی این مرکز و سازماندهی مجدد کارگاه خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین ، نشست خبری دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مرکز کنفرانس مطبوعاتی با عنوان “هفته ملی و روز جهانی کودک” در سال 1400 با شعار “کودکی مبارک ، رنگ های یک زندگی خوب” با حضور دبیرکل عبدالسلیمانی. “هفته ملی کودک” و شورای نمایندگان انجمن در حالی برگزار شد که مهی اکبراده ، مدیر مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، به افتخار “Marty Lundy” سخنرانی کرد: “ملی کودکان هفته “به یاد شهید لندی آغاز می شود. دیدار با خانواده این نوجوان و نمایش مجسمه وی در مرکز فرهنگی هنری مرکز پرورش فکری کوزسان بخشی از برنامه هفته ملی کودک است.

وی از نخستین فعالیت های این مرکز در هفته ملی کودک و بازگشایی مرکز فرهنگی پیچیده خبر داد و گفت با برنامه ریزی های انجام شده در 31 استان کشور و مشاهده مسائل بهداشتی و راهنمایی های لازم ، فعالیت های این مرکز در هفته ملی کودک آغاز می شود. طی این دو سال ، این مرکز در بخش اینترنت فعال بوده است. با این حال ، فعالیت های مجازی فاصله بین ارتباطات معلمان و اعضا را پر نمی کند. کودکان به فضا احتیاج دارند. آنها دوست دارند مستقیماً در کتابخانه مرکز کار کنند. بنابراین ، مرکز مجازی به فعالیت خود ادامه می دهد ، این مرکز در سراسر کشور از کودکان و نوجوانان پذیرایی می کند. علاوه بر این ، معلمان مرکز زبان و مربیان مراکز فرهنگی از این هفته به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت.

علی اکبرزاده در یکی از سخنرانی های خود به فعالیت های مرکز سینمای سیار کانون پرورش فکری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت که در طول هفته کودکان توک تاک های موبایل برای عموم مردم در خارج از تهران و در تهران برنامه اجرا می کنند. شهرهای نزدیک و دور مرکز جشنواره Cannon همچنین میزبان اجراهای متنوعی است که خانواده ها می توانند از آن لذت ببرند.

علی اکبرزاده درباره وب سایت جامع مرکز ، دیجی کانن ، که پس از “هفته ملی کودک” در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد ، گفت: “سیستم و بستر این پرتال اینترنتی آماده است و در هفته ملی روز کودک ارائه می شود. اما امیدواریم که همزمان با روز دانش آموز ، سیزدهم ، شروع شود.

وی در مورد این سیستم گفت: “افراد علاقه مند می توانند محصولات مرکز مانند کتاب ، بازی و اسباب بازی را خریداری کرده و محصولات ناشران و سایر تولید کنندگان را در این سایت پیدا کنند.” فروش محصولات مورد تایید مرکز به این شکل خواهد بود ، علاقه مندان مجموعه ای از محصولات چند فرهنگی را مشاهده خواهند کرد. از این نظر ، انجمن تولیدکنندگان و ناشران اسباب بازی کودکان و نوجوانان ما را همراهی می کند.

مدیر مرکز همچنین از تخفیف 25 درصدی فروشگاه اینترنتی این مرکز برای کودکان و نوجوانان در “هفته ملی کودک” خبر داد و تأیید کرد که خانواده ها می توانند برای خرید این محصولات تا سیزدهم ماه جاری میلادی (آنلاین) به سایت shop.kpf.ir مراجعه کنند.

علی اکبرزاده در بخش رسانه ها و فعالیت های مجازی “هفته ملی کودک” اظهار داشت که “ساعت کودکی” یکی از فعالیت های هفته خواهد بود. در این برنامه مجازی و در زمان های معین ، مراکز مراکز سراسر کشور هنگام اجرای برنامه توجه والدین را به خود اختصاص می دهند تا ساعات خاصی را به فرزندان خود اختصاص دهند. دیدگاه ما در این مورد توجه به کودک ، نیاز به صحبت با او و طرح مسائل با او است. تأکید می کنیم که والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و با آنها همدردی کنند. هفت نمایش رایگان در پرتال کانون ، توزیع فیلم ها و کارتون های موفق آنلاین در “هفته ملی کودک” و بهترین نمایش قصه گویی فصل قبل جشنواره قصه گویی یکی از فعالیت های هفته ملی کودک است. ما همچنین یک جلسه مجازی با حضور کودکان و نوجوانان به نمایندگی از همه کودکان در ایران برگزار می کنیم ، جایی که این مخاطبان دیدگاه ها و مسائل خود را ارائه می دهند. این نشست در پرتال کانون منتشر خواهد شد. همچنین انتشار پیام کودکان ایرانی به کودکان در سراسر جهان از دیگر فعالیتهای نمادین این هفته خواهد بود که با هدف برقراری ارتباط با کودکان سراسر جهان و انتقال زبان صلح به آنها انجام می شود.

بخشی از این جلسه به اعلام نام روز “هفته ملی کودک” اختصاص داشت.

بر این اساس ، روز “فرزندان صلح ، بازی و نشاط” در 16 اکتبر ثبت شد. 17 اکتبر “فرزندان ایمان ، دین و معنویت” و 18 اکتبر “فرزندان ، خانواده ، آموزش و مهارتهای زندگی” نامیده می شود. “کودکان ، امنیت ، سلامت جامعه” ، “کودکان ، کتاب ، هنر و ادبیات” و “هویت کودکان ، میراث طبیعی و فرهنگی” عناوین 19 ، 20 و 21 اکتبر است. به گفته علی اکبرزاده ، آخرین روز از هفته ملی کودک 1400 به “کودکان ، رسانه ها و فناوری جدید” اختصاص دارد.

علی اکبرزا دبان سپس اظهار داشت که “هفته ملی کودک” بهانه ای برای نظارت بر نیازها و انتظارات موجود است و در واقع باید در سالهای آینده با “هفته ملی کودک” مرتبط شود.

وی رسیدگی به نیازهای خانواده و آموزش آنها را اقدامی برای تربیت نسل آینده دانست و در همین راستا افزایش ساعت کاری کتابخانه مرجع مرکز توسعه فکری اینتل را به عنوان یکی از مهمترین منابع تحقیقاتی در این زمینه اعلام کرد. کودکان و نوجوانان این کتابخانه امکان دسترسی بیشتر محققان و محققان را برای سهولت این کتاب برای این افراد علاقمند فراهم کرده است.

با تبریک به برندگان پروژه “ایده های آزاد” این هفته ، بازدید از موزه هنر و ادبیات کودکان رایگان مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، میزبانی نشست علمی ویژه مربیان و فعالان. در زمینه کودکان. برنامه دیگر این هفته

در بخشی از این نشست ، ابوالقاسم سلیمانی ، دبیر هفته ملی کودک ، بر شعار مرکز در تمرکز بر مرکز ، با تمرکز بر مربیان و اعضا تاکید کرد و گفت: “کودکان یک فرصت هستند.” در زندگی خالص و این به افراد قدرت می دهد روح و بدن جامعه است. ” تلاش کلی مرکز در طول سال ، به ویژه هفته ملی کودک ، این است که خانواده ها و جوامع به مرکز توجه بیشتری داشته باشند و زمینه رشد ، شادی ، تاب آوری و آگاهی این مرکز را فراهم آورند.

Soly Many جلسات علمی بیشتری را برای مربیان ، متخصصان و والدین در “هفته ملی کودک” اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که این جلسات در هفت موضوع عملی در این هفته برگزار شود.

وی مشارکت موفق نوجوانان استان ها را از دیگر موضوعاتی به عنوان بخشی از برنامه داخلی این مرکز در هفته ملی کودک دانست.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه Intel Panha گفت: “یکی از اصلی ترین فعالیت های این هفته تأسیس کمیته استانی و تمرکز بر فعالیت های ملی در هفته ملی کودک است.” با این حساب ، روابط عمومی و مدیران استانی 31 مرکز استان برنامه هایی را برای خانواده ها ، مربیان و مخاطبان ، کودکان و نوجوانان در نظر گرفته اند.

بر اساس این اطلاعات ، اعلام برنامه های آینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پاسخ به سوالات روزنامه نگاران بخشی از این نشست خبری است.

“هفته ملی کودک” ویژه در سراسر کشور از 7 تا 10 اکتبر برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا