۹۵ درصد زندانیان خارجی کشور، اتباع افغانستان هستند

۹۵ درصد زندانیان خارجی کشور، اتباع افغانستان هستند
اطلاعات تکمیلی:

کاظم غریب آبادی در سفر به البرز و با حضور در جلسه شورای قضایی استان که در حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، ضمن تشریح نقش معاون امور بین الملل دیوان و دفتر حقوق بشر دیپلماسی قضایی را یکی از اولویت های معاون رئیس جمهور عنوان کرد.

معاون امور بین الملل دیوان در ادامه به تشریح نقش خود در امور خارجی، معاضدت قضایی، استرداد، استرداد و نظارت بر قوه قضائیه ایران به خارج از کشور پرداخت که 95 درصد از زندانیان خارجی در داخل کشور را افغان ها تشکیل می دهند زندانیان واجد شرایط براساس توافق دوجانبه در حال اجراست و امیدواریم به این نتیجه برسد. سال ها

وزیر حقوق بشر در بخش‌های دیگری از بیانیه خود به افزایش توان دفاعی در صنعت موشکی و پهپادی، توان هسته‌ای در رابطه با خودکفایی در چرخه سوخت هسته‌ای و تقویت و تأثیرگذاری حوزه‌های اسلام اشاره کرد. جمهوری ایران در پرتو وحدت ملی و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، نهاد مرجعیت جمهوری اسلامی ایران عمداً افزود: آیا این سه حوزه تنها مناطقی هستند که دشمن در صدد تحمیل آن است. تحریم ها برای کنترل؟ بخش‌هایی از قدرت ما را تعریف کنید، اما آنها کاملاً شکست خورده‌اند، هرچند باید تلاش کرد تا تحریم‌ها را با زور خنثی و رفع کرد.

غریب آبادی همچنین این نوع حقوق بشر را ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل از سوی غرب به عنوان یک جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر حمایت و ارتقای حقوق بشر است. . در کشوری بر اساس موازین اسلامی و قانون اساسی. در همین راستا دبیر ستاد حقوق بشر خواستار توجه ویژه همکاران قضایی به تکریم ارباب رجوع و عدالت خواهی و احقاق حقوق شهروندی و حقوق بشر شد.

غریب آبادی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه تروریسم پرداخت و گفت: تا پایان سال جاری برای تمامی گروه های تروریستی پرونده تشکیل و از خارج از کشور درخواست استرداد آنها خواهد شد. گام بعدی محاکمه تروریست ها است.

وی افزود: در همین راستا علیرغم تاخیرها، دادگاه رسیدگی به پرونده تروریست های منافقین و سرکردگان و اعضا تشکیل و پانزدهمین جلسه هفته گذشته تشکیل شد. فهرستی از نزدیک به 120 تروریست که خود را کردهای شریف معرفی می کنند نیز برای استرداد به عراق ارسال شده و محاکمه آنها به زودی برگزار می شود. در خصوص اعضای داعش و تکفیری ها و سایر تروریست ها، اقدامات قضایی و اطلاعاتی برای شناسایی گسترده آنها در حال انجام است و علاوه بر درخواست استرداد آنها، تحقیقات جنایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

معاون امور بین الملل دیوان به تشکیل دادگاه مشترک برای رسیدگی به تروریسم ایران و عراق اشاره کرد و گفت: اکنون سوریه در این کمیته گنجانده شده است و در حال مذاکره برای اضافه کردن روسیه و افغانستان به این موضوع هستیم . این کمیته امیدواریم در مهرماه امسال کمیته ای پنج جانبه در این زمینه تشکیل شود.

وی همچنین به اعلام تشکیل مجتمع ویژه امور بین الملل با عنوان «دادگاه مجتمع 26» با هدف تجمیع، تسهیل و تسریع در حل و فصل جرایم و دعاوی با جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: ساختار ساختمان در دادگستری استان تهران اعلام شد به زودی رسیدگی می شود.

در پایان این نشست غریب آبادی به تعدادی از سوالات حقوقی و قضایی پاسخ داد.

منبع: مینی بان

دکمه بازگشت به بالا