علمی و پزشکی

۸ فایده تحقق رویای لاغری

برای کسانی که راه های زیادی را برای کاهش وزن امتحان کرده اند اما هنوز موفق نشده اند، این کاهش وزن به یک رویا تبدیل شده است. اما بسیار مهم است که قبل از شروع برنامه کاهش وزن متوجه شوند که تناسب اندام تنها فایده این تلاش نیست و فواید دیگری نیز دارد. دانستن مزایای گسترده کاهش وزن به شما انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف تناسب اندام می دهد.

به گزارش سلام آنلاین. به گفته کارشناسان، یکی از راه‌های کمک به کاهش وزن، محدود کردن کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی است. راه دیگر سوزاندن کالری اضافی با ورزش است.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ترکیب ورزش با رژیم غذایی سالم یکی از هشت راه موثر و موثر برای کاهش وزن است:

افزایش شدت انرژی: وقتی کم وزن هستید، انرژی کمتری را صرف انجام کارهای روزانه خود می کنید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

افزایش حافظه: مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ توسط محققان سوئدی نشان داد که زنان مسن‌تر پس از شش ماه پس از برنامه کاهش وزن، امتیاز بهتری در تست‌های حافظه کسب کردند.

_ خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهیداضافه وزن باعث التهاب می شود زیرا شروع به تغییر سلول های بدن می کند. مطالعه ای که بر روی زنان یائسه انجام شد و نتایج آن در مجله Cancer Research منتشر شد، نشان داد که خطر التهاب خطرناک را می توان تا 5 درصد کاهش داد.

از فعالیت بدنی لذت ببرید: وقتی در مقایسه با افراد با وزن طبیعی اضافه وزن دارید، فعالیت بدنی می تواند باعث درد مفاصل و ذات الریه شود. هنگامی که شروع به کاهش وزن کردید، ورزش دیگر مانند کار نیست، بلکه مانند یک تجربه خوشایند است. علاوه بر این، سبک بودن شما را سریعتر و قوی تر می کند.

ترک مواد مخدر: حفظ وزن مناسب می تواند از شما در برابر بیماری قلبی و دیابت محافظت کند. اما اگر اضافه وزن دارید و از این بیماری ها رنج می برید چه؟ کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. این شرایط از بین نخواهند رفت، اما علائم شما و مقدار دارویی که دریافت می کنید ممکن است کاهش یابد. به عنوان مثال، می توانید فشار خون و کلسترول را کاهش دهید یا یاد بگیرید که دیابت نوع 2 را بدون نیاز به تزریق روزانه انسولین مدیریت کنید.

میزان خواب را افزایش دهیدبر اساس این مطالعه، افرادی که در مدت شش ماه حداقل 5 درصد از دست دادند، به طور متوسط ​​22 دقیقه بیشتر از قبل می خوابیدند و محققان قبلی فنلاندی گزارش دادند که کاهش وزن متوسط ​​علائم اضطراب را بهبود می بخشد. در هنگام خواب نفس بکشید.

شانس باردار شدن خود را افزایش دهید: چاقی در زنان با ناباروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک همراه است و هر چه سن زن کمتر شود، باردار شدن برای او دشوارتر خواهد بود. از آنجایی که وزن مادر در دوران بارداری و حتی قبل از اینکه به تمام عواقب سلامتی کودک مربوط باشد، کاهش وزن و کاهش وزن به تضمین بارداری و جنین سالم کمک می کند.

_افزایش سلامت چشمدر بیشتر افراد، کاهش وزن در واقع از چشم آنها در برابر عوارض مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2 محافظت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا