استان ها

غفلت از ظرفیت آموزش عالی در شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند تراز اول دنیا در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، محسن مرادی در افتتاحیه سمینار آسیب شناسی و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان به ویژه مشاوران مدارس در تمامی نواحی و نواحی مشهد سخنرانی کرد. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد: 10 دانشمند مطرح جهانی یکی از دو درصد برتر دنیا در رشته های زیست، شیمی و فیزیک این واحد مشغول به کار هستند. اعضای هیئت علمی مشهد مانند همه دانشگاه های غیرانتفاعی مقاله نویسی کرده اند و ظرفیت عظیم آموزش عالی در شرق کشور نادیده گرفته شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد مشهد بیش از 3000 دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، تکنسین اتاق عمل، فکری، زیست شناسی و میکروبیولوژی دارد. 110 پزشک و متخصص اعضای هیئت علمی این واحد هستند و دو بیمارستان آریا با 160 تخت و 22 بهمن با 100 تخت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. ضریب قبولی در واحد علوم پزشکی مشهد بالاتر از 23 استان دیگر است و در رشته پزشکی از نظر تعداد رشته های تخصصی در کشور رتبه اول را داریم و این نشان می دهد که تحصیلات پزشکی بسیار بالاتر است. جدی از بسیاری از دانشگاه های دولتی علوم پزشکی. با کیفیت بهتری ساخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی تعداد دانشجویان استان را 60 هزار و 900 نفر دانست که از این تعداد 30 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مشغول به تحصیل هستند و در مقایسه با بزرگترین دانشگاه دولتی استان، 9 هزار و 200 هیئت علمی دانشجو دارد. در حوزه غیرپزشکی بیشتر داریم، در این واحد نزدیک به 300 کارگاه و آزمایشگاه داریم و حدود 500 میلیارد تومان تجهیزات و سرمایه در قالب ابزار و تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار داریم.

بی توجهی به ظرفیت آموزش عالی در شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند درجه یک جهان در مشهد

مرادی از دستاوردها و افتخارات علمی پژوهشی تقدیر کرد و گفت: بر اساس رتبه بندی های انجام شده در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پس از واحدهای پژوهشی و علمی رتبه دوم را دارد. رتبه اول پژوهش و فناوری را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور کسب کرده ایم. این واحد دانشگاهی بر اساس رتبه بندی سال گذشته و بومتریکس در بین تمامی دانشگاه های کشور رتبه 30 را به خود اختصاص داده است، با توجه به اینکه 2236 دانشگاه در کشور داریم که در مجموع حداقل دو دانشگاه برتر دولتی در مرکز استان وجود دارد.

وی گفت: حدود 65 درصد از مدیران اجرایی سازمان های استانی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در یک رشته هستند. در سال‌های اخیر که کیفیت کار مدیران ارشد دانشگاه آزاد سرلوحه کار قرار گرفته، دفاع از دکتری سخت‌تر از دانشگاه‌های دولتی شده و شرایط تغییر کرده است. به نحوی که امکان پذیرش دانشجوی بی کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت: دانشکده معماری، حقوق و علوم سیاسی دانشگاه رکن تحصیلی در کشور است و از پیشروترین و موثرترین دانشکده در این زمینه است. دانشکده حقوق یکی از دو درصد برتر کشور در آموزش حقوق و علوم قضایی است. 35 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی شهرستان در سطح ارگانیک به دلیل توانایی های خود دارای سمت هستند و پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه از اعضای کانون وکلای شهر هستند و کاملاً توسط سازمان نظام مهندسی معدن تنظیم می شوند توسط استاد. از دانشگاه.

وی ابراز امیدواری کرد: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در اختیار جامعه به ویژه مراقبان تعلیم و تربیت و فرهنگ قرار گیرد تا بتوانیم با کمک آنها سهم کوچکی در توسعه منطقه داشته باشیم.

تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت واحد مشهد

معاون آموزش عمومی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این سمینار از ساماندهی دانشکده آموزش خبر داد و گفت: با برنامه ریزی دکتر طهرانچی و با کمک محسن مرادی تابستان امسال دانشکده آموزش و پرورش را سامان دادیم و مأموریت این دانشکده را مشخص کردیم. گفته ایم موضوع آموزش بچه ها را از این دانشکده مطالبه می کنیم.

احمد اکبری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این زمینه پیشگام است و با وجود اینکه ساختار دانشگاهی دارد، مشکل مدرسه را حل می کند و دغدغه این است که دانشکده درگیر آموزش باشد. آموزش، بنابراین هزینه به جای آن پرداخت خواهد شد

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا