عمومی

لزوم تربیت نیروی متخصص در حوزه صنعت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عرفان خسرویان، عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه انجمن حرفه ای و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، رویداد بزرگی در راستای پیشرفت کشور در حال برگزاری است. از آنجایی که پیشرفت کشور در گرو سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی است، دولت باید برای توسعه هر چه بیشتر آنها و رفع موانع تلاش کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور چالش تحریم ها را مطرح کرد و گفت: آقای سر را تنبیه کنید. ممکن است بیا بریم باید اذعان کرد که این شرایط سختی است و در عین حال با وجود گرانی تولید و مواد اولیه و گرانی شرکت های حمل و نقل انرژی، صنعتگران پیشتاز هستند و مانع تناسب اندام می شوند.

وی با تاکید بر اینکه رکن اصلی واحد صنعتی تامین نیروی انسانی و انسانی است، افزود: در سند تحول تغییر برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای کم اهمیت برنامه گسترده برای تربیت مهندسان حرفه ای در صنایع مختلف با توجه به نیاز جامعه کم اهمیت آره

خسرویان گفت: دانشگاه ها باید نیروی متخصص تربیت کنند زیرا یکی از دغدغه های دانشجویان نحوه مواجهه با آینده و سپس فارغ التحصیلی است. فارغ التحصیلی شرایط کاری او چگونه است؟ بر این اساس باید اطلس شغلی استانی را توسط صنعت طراحی تدوین کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: گزارش جلسه بین بین المللی این نشان می دهد که ایران در رتبه پایین تری از ترکیه و عربستان قرار دارد و این مایه نگرانی است. شهرهای صنعتی نیاز به نیروی انسانی ماهر و حرفه ای دارند، اما بیشتر آنها برای کسب تجربه به کشورهای توسعه یافته مهاجرت می کنند.

“در صورت اجرای این برنامه، صنعت با چالش هایی مواجه است کم اهمیت اگر این کار را نکنیم و دانشگاه ها و صنایع در کنار هم نباشند، کمتر از پنج سال دیگر با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم شد و این یک نگرانی است.

خسرویان گفت: در راستای دغدغه های مطرح شده، انجمن های تخصصی مهارت آموزی و اشتغال زایی برای تربیت نیروی متخصص در این زمینه تشکیل شد.

دکمه بازگشت به بالا