اقتصادی

۵ میلیون خانوار تا پایان آذرماه تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

به گفته وزیر روابط خانواده، نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش کابل فیبر نوری هستند و کار در بیش از 100 شهر انجام شده است و تا پایان ماه جاری این رقم به 5 میلیون خانوار و تا پایان سال سال 8 میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرد. به کابل فیبر نوری خواهیم رسید.

به گزارش سلام آنلاین، بر اساس ضوابط برنامه هفتم توسعه، طرح فیبر نوری قانونی شده و وزارت ارتباطات موظف است از طریق این برنامه 20 میلیون اتصال فیبر نوری به منازل و مشاغل برقرار کند.وزیر ارتباطات خواهد داشت. نتیجه گیری در پایان برنامه ساختمان های کشور باید با کابل فیبر نوری متصل شوند.

هفته سوم آذرماه با خبر رفع مشکلات مالی اپراتور با ایجاد حساب نوری آغاز شد. مهدی روحانی نژاد – معاون توسعه راهبردی و بازاریابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و امور رگولاتوری – در جلسه طرح فیبر نوری گفت: کشور در پایان سال 1404. لطفا عجله کن

به گفته وی، بر اساس این هدف 20 میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرند. برخلاف سایر کشورها، بیشتر ارتباطات ما بر اساس ارتباط تلفنی است و رتبه ما را پایین آورده است. بنابراین اگر رابطه ویژگی های لازم را پیدا کرده باشد، این مشکل در دهه اخیر رخ نخواهد داد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه کار در زمینه پوشش کابل های فیبر نوری در منازل و مشاغل که مهمترین پروژه است، در حال انجام است. در بیش از 100 شهر کار انجام شده و نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش هستند و تا پایان این ماه به 5 میلیون خانوار و تا پایان امسال به 8 میلیون خانوار خواهیم رسید. کابل.

وی گفت: سرعتی که ما می توانیم با این فناوری در اختیار مردم قرار دهیم صدها مگابایت در ثانیه است. در آخرین سفر رئیس جمهور به البرز، این طرح در چهارباغ راه اندازی شد و سرعت های 900 تا 950 مگاهرتز بر ثانیه برای افراد در این طرح پیش بینی شد. ما در تلاش هستیم تا این امکان را برای همه مردم در سراسر کشور تا پایان دولت فراهم کنیم.

تسهیل زندگی مردم از طریق ارائه خدمات هوشمند از دیگر اخبار و بیانیه های منتشر شده در این هفته است. ششمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای ماده ج تبصره 7 بودجه 1402 با محوریت خدمات دولت هوشمند و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با حضور وزیر ارتباطات وزارت ارتباطات تشکیل شد. و فناوری اطلاعات و برخی مقامات دیگر. در ابتدای جلسه گزارش کلان اطلاعاتی از هوشمندی دستگاه های دولتی ارائه شد که تعداد کاربران ثبت نام شده و دریافت کنندگان پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به 30.4 میلیارد نفر رسید.

زارع پور تاکید کرد: امیدواریم با شمارش صحیح، موانع آینده برطرف شود تا با فناوری با هوشمندی صددرصدی خدمات از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، زندگی انسان ها تسهیل شود.

از دیگر موضوعاتی که او در این هفته به آن پرداخته می توان به کاهش چشمگیر کلاهبرداری و جرایم سایبری اشاره کرد. حملات کلاهبرداری عبارتند از ایمیل‌های جعلی، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی یا حتی وب‌سایت‌هایی که برای فریب شما در بارگیری ویروس‌ها، اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس یا انجام هر کار دیگری طراحی شده‌اند. از این رو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته در همایشی اعلام کرد که پس از همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه کلاهبرداری یا کلاهبرداری سایبری شاهد آن جرم در منطقه هستیم که کاهش چشمگیری دارد.

به گفته وی، درست است که وزارت ارتباطات به توسعه خود ادامه می دهد، اما قطعاً در روند توسعه بر روی نیازهای امنیتی و دفاعی تمرکز خواهیم کرد تا ضمن بهره مندی از فناوری های جدید، مردم کمتر آسیب نبینند و در عین حال. روند برخورد با جرایم رایانه ای و سایبری نیز باید ساده شود.

شناسایی 880 هکتار زمین خواری و تجاوز با سرویس زمین هوشمند یکی از پرمخاطب ترین اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. اجرای طرح دولت الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات برای اجرای شعار 1401 است.

سامانه زمین از دو زیرسیستم با عنوان درگاه متقاضی و بازرس زمین تشکیل شده و کاربران به آدرس https://iraneland.ir قابل دسترسی و استفاده می باشند. سامانه پایش اراضی به عنوان یکی از دو جزء اصلی سامانه «پنجره واحد آمایش سرزمین» با نظارت بر استان های اصفهان، البرز، قزوین و زنجان و انجام ماموریت های ویژه برای جلوگیری از تخریب و نگهداری اراضی کشاورزی راه اندازی شد.حفظ جنگل ها و مراتع

در همین راستا محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات دولت هوشمند را راهکاری موثر برای مقابله با سوء استفاده و مبارزه با فساد با استفاده از فناوری روز توصیف کرد و گفت: و به اشتراک گذاری اطلاعات و استفاده از فناوری های نوین باعث می شود پیشگیری و رفع جرائم و سوء استفاده را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد، اما این دستاورد منوط به ارائه و ارسال اطلاعات و به روز رسانی های دقیق و صحیح است که توسط نهاد متولی تولید پیگیری می شود.

وی معتقد است با تلاش همه دست اندرکاران حوزه آمایش سرزمین و مبارزه با فساد و زمین خواری بیش از 2800 جرم رخ داده در 880 هکتار شناسایی و به این نهاد ارجاع شده است.

این در حالی است که با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، مدیرعامل شرکت ملی پست در یک برنامه تلویزیونی جزئیات بیشتری از راه اندازی پروژه پست سیار اعلام کرده است. صندوق‌های هوشمند در صورتی که خدمات خود را به روش سنتی در فضای بسته و با مدیریت منطقه برای نظارت لازم ارائه دهند، کار خود را بدون دخالت عوامل انسانی انجام می‌دهند و در نتیجه سرمایه‌گذاری در فناوری و توزیع شبکه‌ای می‌کنند که از این میان سرمایه‌گذاری قابل توجهی را می‌طلبد.

محمود لیایی – مدیرعامل شرکت ملی پست – معتقد است که باید حداقل تعداد بازدید از پست صورت گیرد. در گذشته متأسفانه دفاتر پست جدید متناسب با توسعه شهری و رشد جمعیت راه اندازی نمی شد و همچنان با ساختمان ها و ادارات پست باقی مانده از 50 سال پیش تا به امروز مواجه هستیم.

به گفته وی، دفاتر پست جدید راه اندازی نشده و شهر بدون اداره پست توسعه یافته است. از این رو برای رفع این مشکل غرفه های سیار برای حضور در سطح شهر و جمع آوری و توزیع کالاهای پستی طراحی کرده ایم. در واقع، ما پیشخوان‌های هوشمند تلفن همراه را در سراسر شهر راه‌اندازی کردیم تا مردم بتوانند آن‌ها را با اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود پیدا کنند. بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص، تایید می‌کنیم که هر ساعت یک ساعت یک استند موبایل هوشمند در یک نقطه از شهر قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند در طول روز از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا