اجتماعی

۳ توصیه ساده برای مراقبت از چشم‌ها

صرف نظر از سن و سطح بینایی ، مراقبت از چشم ضروری است ، که شامل موارد مختلفی از جمله معاینه منظم چشم توسط متخصصان و جلوگیری از برخی غذاهای خاص مانند شیرینی و چربیهای اشباع است.

به گزارش سلام آنلاین ، برای حفظ منابع آبی روشهای طبیعی زیادی وجود دارد که باعث حفظ سلامتی آب در وضعیت مناسب و جلوگیری از ناراحتی منبع آب می شود.

استفاده از مراقبت از چشم طبیعی گزینه ای سالم و غیر تهاجمی برای حمایت از بدن و سلامت بینایی است. در اینجا چند روش طبیعی برای حفظ منبع آب شما مطابق با فوریه ارائه شده است:

غذاهای چشم نواز بیشتری بخورید:

ویتامین های مفید برای منابع آب از جمله آنتی اکسیدان ها در بسیاری از غذاها یافت می شوند. برخی از مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص چشم مانند تخریب ماکولا وابسته به سن (AMD) می توانند از چشم و بینایی شما محافظت کنند.

غذاهایی مانند بادام ، لوبیا ، تخم مرغ ، کلاله ، پرتقال ، لیمو ، خیار ، توت فرنگی ، سیب زمینی شیرین و غلات ویتامین های غنی از ویتامین ها برای محافظت از چشم هستند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف مانند لیتیوم و بنزنین ، ویتامین های امگا 3 ، ویتامین C و E و روی هستند. این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از منبع آب دارند.

– راه رفتن:

برخی از تمرینات علاوه بر مزایای کلی سلامتی ، برای بینایی و بینایی شما نیز مفید هستند. پیاده روی یکی از ورزش های مفید برای سلامتی منابع آب است.

شما همچنین می توانید از مزایای سلامتی نور خورشید در هنگام پیاده روی لذت ببرید ، اما فراموش نکنید که از عینک آفتابی محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید تا در معرض نور UV را کاهش دهید. بهتر است از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر از ترک خودداری کنید.

طبق آمار انجمن نوری آمریکا (AOA) ، ورزش مناسب می تواند خطر ابتلا به گلوکوم را بیش از 40 درصد کاهش دهد. از آنجا که جوهر یکی از شایع ترین بیماری های چشمی است که می تواند باعث کوری شود ، این روش ساده و طبیعی مراقبت از چشم شما می تواند برای بینایی شما بسیار مهم باشد.

کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش:

هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که استفاده مداوم از صفحه نمایش به منابع شما آسیب برساند ، اما استفاده بیش از حد از این صفحات ممکن است خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه (کرنش دیجیتال چشم) را افزایش دهد.

هنگام استفاده از صفحه نمایش ، اجازه دهید هر 20 دقیقه 20 ثانیه چشم خود را استراحت کند و به چشمانتان نگاه کند ، به فاصله ها نگاه کرده و از علائم آزار دهنده مانند تاری دید ، خشکی چشم و خستگی چشم خودداری کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر دچار نقص منبع آب مانند آستیگماتیسم ، میوپیا ، میوپیا یا پرزوپوپی هستید ، به احتمال زیاد این علائم را دارید. در صورت بروز هرگونه علائم ساییدگی چشم ، حتما با چشم پزشک مشورت کنید زیرا استفاده از عینک بدون نسخه بهترین راه حل برای جبران نقایص چشم است.

در اینجا چند نکته برای سالم نگه داشتن منبع آب شما آورده شده است:

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی از جمله آسیب دیدگی ، غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها بخورید.

– ورزش را به روال خود اضافه کنید ، اما اگر قرار است در خارج از سالن ورزش کنید ، حتماً از اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

– هنگام استفاده از رایانه و سایر دستگاه های صفحه نمایش ، حداقل 20 ثانیه در هر 20 دقیقه چشمان خود را استراحت دهید تا هدف کمی آرام شود.

هر سال یک بازرسی کلی از چشمه خود را با یک متخصص انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا