اجتماعی

ارزشیابی اجرای” برنامه خودارزیابی و خودمراقبتی میانسالان کشور”

محققان م Instituteسسه تحقیقات علوم بهداشتی جهاددانشگاهی پروژه مشترکی را با دفتر سلامت جمعیت و دانشکده وزارت بهداشت و آموزش پزشکی برای ارزیابی برنامه های خودارزیابی و مراقبت از خود برای افراد میانسال در سراسر کشور اجرا کرده اند.

بر اساس این گزارش سلام آنلاینهی دکتر فاضت بسیار علاقه مند است.مدیر پروژه گفت: “برنامه خودارزیابی و مراقبت از خود” توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای آزمایشی ارائه شد. این برنامه “خودارزیابی و مراقبت از خود در شیوه زندگی ، سلامت قلب و عروق ، خطر سرطان و سلامت روانی” را آموزش می دهد. دپارتمان سلامت جامعه موسسه تحقیقات علوم بهداشتی ، به عنوان یک ارزیاب خارجی ، برنامه را در 10 شهر توسط دانشگاه پزشکی ارزیابی کرد.

سرپرست تیم سلامت جامعه موسسه علوم بهداشتی اضافه کرد: “این پروژه با بررسی وضعیت قبل و بعد از آموزش ، گروه هدف ، از جمله تیم مداخله و تیم نظارت ، اطلاعاتی را ارائه کرد که می تواند به برنامه کمک کند ادامه دهید و چگونه آن را گسترش دهید در سطح ملی.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت از خود یک فعالیت اکتسابی و هدفمند است که افراد برای حفظ زندگی ، اطمینان و بهبود سلامت خود و خانواده خود انجام می دهند ، که در آن مردم از دانش ، مهارت ها و توانایی ها به عنوان منبع استفاده می کنند. تا مسئولانه از سلامت خود مراقبت کنند. مراقبت از خود جایگزینی برای مراقبت و آمادگی حرفه ای نیست ، بلکه مکمل آن و برخی عوامل تعیین کننده و نحوه استفاده از آن است. نتایج مراقبت از خود برای بیماران شامل کاهش علائم و عوارض بیماری است و در مورد افراد سالم ، پیشگیری در بسیاری از موارد و تشخیص به موقع در سایر موارد نتایج ارزشمندی است.

دکتر مافون می گوید: “نتایج مطالعه فعلی نشان می دهد که این برنامه که توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سازماندهی شده است ، نتایج ارزشمندی به همراه داشته است.” با توجه به اینکه این مطالعه به منظور شامل دو گروه مداخله و نظارت در گروه مداخله طراحی شده بود ، برنامه ای برای آموزش مراقبت از خود ارائه شد و در این گروه های آموزشی کنترل ارائه نشد. اطلاعات و عملکرد افراد گروه مداخله بیشتر از گروه کنترل بود ، بنابراین در زمینه زندگی برخی از شاخص ها بیش از 90 درصد وضعیت مطلوب را نشان می دهند. همچنین در گروه مداخله ، وضعیت اطلاعات و عملکرد برای بیماریهای مختلف مطلوب است.

در گروه مداخله ، شاخصهای مربوط به مراقبت از خود در زمینه بیماریهای قلبی عروقی بسیار بیشتر بود. در مورد سلامت روان ، شاخص های مراقبت از خود به وضعیت بهتری تغییر یافته است. موارد سرطان در سرطانهای کولورکتال ، دهانه رحم و سینه آموزش دیده است و تأثیر برنامه درسی در همه زمینه ها مشهود است ، اما نتایج نشان می دهد که در حالی که آموزش خود در سرطان دهانه رحم و سینه باید ادامه یابد ، سرطان روده بزرگ همچنان نیاز به توجه و آموزش بیشتری دارد. به در مورد روش تدریس ، جالب است که از آنجا که این مطالعه به بررسی تأثیر برنامه پس از اجرای برنامه و در زمینه شیوع ویروس کرونا می پردازد ، هدف گروه هدف افزایش آموزش های فردی است. اینترنت و اصطلاح مجازی ؛ قبل از شیوع ویروس کرونا ، گروه هدف بیشتر بر کلاس های گروهی و آموزش از راه دور تمرکز داشت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی ، دکتر مافون گفت با توجه به استعدادها و توانایی های افراد جامعه در ارزیابی خود و مراقبت از خود که در این پروژه مشاهده می شود ، می توان با ارائه خدمات تسهیل کرد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (OCSC) گام های موثری را در جهت ارتقاء قابلیت های خودارزیابی و مراقبت از خود برداشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا