عمومی

۱۵۰ هکتار از اراضی نمین به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین عطاف ناصری در بازدید از پروژه توسعه کشت گیاهان دارویی در ه وی گفت: در روستاهای شهرستان و با همکاری کشاورزان کشت گیاهان دارویی تسریع شده است زیرا کارخانه فرآوری به کشاورزان در رشد و برداشت صحیح این گیاهان کمک می کند.

وی گفت که در مرحله اول ، 1 تا 2 هکتار از زمین با 20 کارگر گیاهان دارویی تولید می کرد که بیشتر مربوط به حشره و گل همیشه بهار بود که در 10 هکتار کاشته شد تا به کارخانه ارسال شود. با روند صحیح.

فرماندار استان ه وی گفت: “با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و ارائه راهنمایی های فنی و تکنیک های کشت ، این محصولات در سطح شهر گسترش یافته است ، بنابراین کشاورزان تشویق می شوند که 9 گیاه دارویی مختلف را پرورش دهند.”

وی با بیان اینکه “هدف اصلی در این منطقه کشت گیاهان دارویی در 150 هکتار است” ، افزود: “امیدواریم با رونق کشت گیاهان دارویی ، 600 نفر برای دیدن در این منطقه مشغول به کار شوند.” فرآوری و تولید سایر محصولات

وی در قسمت دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر نمین 70 درصد گیاهان دارویی گل رز است که به دلیل کیفیت خاک و حاصلخیزی آن ، از ارقام مختلف استقبال خوبی می شود.

ناصر کارخانه داروسازی به شکل مواد شیمیایی و گیاهان دارویی را در شهر صنعتی نزدیک 2 راه اندازی می کند نمین وی خاطرنشان کرد و ادامه داد: افتتاح این کارخانه زمینی را برای تشویق کشت انواع گیاهان دارویی ، تشویق کشاورزان فراهم کرده است و انتظار می رود این شهر به یک برند برای تولید این محصولات تبدیل شود.در آینده نزدیک.

فرماندار استان ه وی گفت: “ما امیدواریم با راه اندازی کارخانه ها و واحدهای خشک کردن و فرآوری این محصولات در سالهای آینده ، امکان ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه برای جوانان محلی فراهم شود.”

دکمه بازگشت به بالا