فرهنگ و هنر

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان کم است

به گزارش شفاف، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کودکان جهان منتشر شد.

این بیانیه بر اهمیت توجه دوران کودکی و بزرگسالی به این دوران تأکید دارد.

فرزند خوب و محبوب جهان! سلام. روز خوش

وقتی جوان بودم می خواستم دنیا را در کوله پشتی ام بگذارم و با خودم ببرم. روی کوهی دور نشسته بودم. شادترین رنگ هایم را جلوی چشمم خواهم گذاشت و دنیا را آنطور که می خواهم نقاشی خواهم کرد. یک روز فهمیدم که دنیا را نمی شود گرفت. روز بعد متوجه شدم که دنیا در کوله پشتی جا نمی شود و بعد متوجه شدم که نقاطی از جهان آنقدر تاریک است که رنگ ها با رنگ تغییر نمی کنند. آن زمان بود که تصمیم گرفتم با تغییر چیزهای کوچک شروع به تغییر دنیا کنم. از خندان گرفته تا گل های زیبا، آبیاری گل های تشنه، جمع آوری زباله در ساحل یا خیابان، مهربانی تا پرندگان گرسنه، بوسیدن دست والدین، آشتی با دوستان، تشکر از معلمان و ساختن بادبادک برای شادی. در آن زمان دنیای کوچک من روز به روز وسعت می یافت و زیباتر می شد.

امروزه هر کودکی باید با ایجاد تغییراتی در دنیای کوچک خود به تغییرات مثبت در جهان بیندیشد.

فرزندان ایران زمین در این روز شگفت انگیز و مقدس برای همه کودکان و نوجوانان جهان به نام شادی و امید آرزو می کنم! پرندگان طلایی و آوازخوانی که در قلب همه کودکان لانه خواهند ساخت و تا ابد میهمان دلهای پاکشان.

روز جهانی کودک و هفته ملی کودک فرصتی ارزشمند برای جلب توجه بزرگسالان به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته های کودکان و یادآوری این نکته است که آنها وظیفه دارند به نیازهای آنها توجه ویژه ای داشته باشند.کودکان برای سلامت رشد خود . سعادت و توسعه و تحقق آن

تاریخ هایی که به نام کودکان در تقویم جهانی نامگذاری شده اند نادر هستند. تمام روزهای سال باید به نام کودک و برای کودک باشد.

ویژه برنامه هفته ملی کودک از 16 تا 22 آنلاین ماه 1401 در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا