گسترش همکاری های ایران و عراق در حوزه های مختلف سلامت

گسترش همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف سلامت

در حاشیه هفتاد و یکمین نشست کمیته مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قطر دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت با دکتر ریاض عبدالامیر معاون وزیر بهداشت دیدار و گفتگو کرد. عراق و گسترش همکاری های دوجانبه رایزنی کردند.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در جمع دکتر ظفر قندی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سخنرانی کرد و از وزیر بهداشت عراق برای سفر به کشورمان دعوت کرد.

همکاری دیجیتالی در حوزه سلامت مقررات بین المللی بهداشت تبادل سریع اطلاعات برای کنترل بیماری چیزی است که دکتر رئیسی بر آن تاکید کرد.

وی گفت: اپیدمی های کرونا نشان می دهد که غرب و آمریکا در مواقع بحران کمکی به دیگر کشورها نمی کنند بنابراین لازم است ایران و عراق همکاری و سرمایه گذاری مناسبی در حوزه سلامت داشته باشند تا با بحران مواجه نشوند. مشکلات جدی در زمان بحران.

معاون وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای کمک به فلسطین و لبنان تاکید کرد.

در همین حال دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی خواستار گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سلامت از جمله بیماری های عفونی و غیرواگیر و دارو شد. پزشکان نمونه ای از همکاری بین پنج گروه است.

بر اساس بیانیه ای از وزارت بهداشت وی گفت: “ما کاملا آماده هستیم تا همکاری با وزارت بهداشت عراق را گسترش دهیم و می توانیم در این زمینه پیش برویم.”

دکتر ریاض عبدالامیر معاون وزیر بهداشت عراق نیز گفت: در دوران کرونا آمریکا و کشورهای اروپایی واکسن های خود را به کشورهای دیگر می دادند که اکثر آنها مردم خود را واکسینه می کردند. ما آمادگی داریم با تشکیل گروهی همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا