اجتماعی

کلاهبرداری تلفنی باز هم قربانی گرفت؛ ۶۰ شاکی و ۲۰ میلیارد کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از ویرانی کلاهبرداری تلفنی به مردم خبر داد و گفت: سرکرده این باند هدایت این باند را از داخل زندان بر عهده داشت.

به گزارش سلام آنلاین. سرهنگ داوود معظمی گودرزی در حاشیه این دستگیری ها در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش گزارش هایی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی اهالی به پلیس فتای پایتخت ارسال شد و در این راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با تماس با افراد و معرفی خود تحت عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری از مردم و حذف حساب های بانکی آنان می کردند، گفت: متاسفانه علیرغم هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر کلاهبرداری تلفنی، همچنان برخی افراد قربانی هستند. مردم باید بدانند که در تماس تلفنی که از آنها کد خواسته می شود به هیچ عنوان چنین کاری را انجام ندهند و از دادن هرگونه کد به تماس گیرنده خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: با اقدامات مهندسی معکوس و فنی، پلیس فتای موفق شد تعدادی از اعضای این باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، آنها را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی اعزام کند. در بازجویی ها مشخص شد که سرکرده باند در زندان به سر می برد و با میانجیگری از زندان به مقر پلیس منتقل و به جرم خود اعتراف کرد.

معظمی گودرزی با تایید دستگیری 8 عضو این باند گفت: همانطور که گفتم کاپیتان هم در زندان است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند تاکنون به چندین فقره سرقت اعتراف کرده اند، گفت: بررسی های ما نشان می دهد که حداقل 60 نفر توسط اعضای این باند کلاهبرداری شده اند. اما با توجه به اینکه این تعداد بر اساس شکایات به دست می آید، واقعاً تعداد شاکیان بیشتر است و تحقیقات ما در این زمینه ادامه دارد. این گروه کلاهبردار در مجموع 20 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده اند و با افزایش دعاوی احتمال افزایش این مبلغ وجود دارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری یک گروه 5 نفره سارقان تلفن همراه در پایتخت دستگیر و دستگیر شدند و برای کسب اطلاعات شخصی با شهروندان تماس گرفته و پس از جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری کردند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا