حوادث

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ماه رمضان

فتای فرجا، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور نسبت به کلاهبرداری از مردم به بهانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تحت عنوان تخفیف بسته های اینترنتی، کمک به نیازمندان و… هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با اشاره به اینکه مجرمان فضای مجازی از هر فرصتی برای فریب و سوء استفاده مصرف کنندگان استفاده می کنند، گفت: یک مورد مربوط به ماه مبارک رمضان است که متأسفانه سودجویان به بهانه هایی مانند کمک به مستمندان، کمک به ایتام و جمع آوری زکات و اصلاحات می پردازند. و غیره. وی قصد توهین به مردم را داشت و از این طریق یا آنها را به درگاه‌های پرداخت جعلی و صفحات جعلی هدایت می‌کرد و یا پس از جمع‌آوری وجه نقد از آنها، این مبلغ را طبق هدف اعلام شده پرداخت نمی‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه شهروندان به موسسات معتبر یا دارای مجوز و مردم برای کمک به هموطنان و یا پرداخت زکات و کفاره ضروری است، گفت: سازمان بهزیستی اجتماعی هلال احمر کمیته امداد و نجات امام خمینی (ره) و … از جمله این نهادها است. همچنین خیرین سرشناس و افراد خیری که سال ها در این حوزه فعالیت داشته اند گزینه های پیش روی شهروندان هستند. لذا به مردم هشدار می دهم فریب تبلیغات ناشناس در اینترنت را نخورند.

پاشایی افزود: ممکن است در این تبلیغات که بیشتر با تصاویر مزاحم چاپ می شود، کلاهبرداران کاربران را به صفحات جعلی و کلاهبرداری هدایت کنند و از این طریق به اطلاعات حساب بانکی دسترسی پیدا کرده و موجودی آن را خالی کنند. مردم باید توجه داشته باشند که در این مقدار اندک معمولا مبلغی به عنوان سهم هر شهروند برای مشارکت در امور خیر اعلام می شود اما در آینده ممکن است موجودی حساب آنها کاملا خالی شود. راه واقعی برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام سودجویان مراجعه به موسسات، موسسات، موسسات خیریه و مردم معتبر است.

فتایی فرجا، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور افزود: یکی دیگر از روش های کلاهبرداری، کلاهبرداری با بهانه هایی مانند بسته اینترنتی ماه مبارک رمضان، تماس رایگان، برنده شدن در قرعه کشی و … است. به این ترتیب کاربران ممکن است با لینک های آلوده مواجه شوند و گوشی و رایانه آنها آلوده شود و یا به صفحات جعلی و جعلی هدایت شوند. آلوده کردن رایانه یا سیستم تلفن همراه به ویروس ساخته شده از طریق پیوند ویروس می تواند به ذینفع امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات حساب بانکی و تصاویر خصوصی و غیره را بدهد.

وی در همین راستا به مردم توصیه کرد برای بهره مندی از بسته های اینترنتی و مکالمه به سایت های اصلی اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کنند. همچنین در صورت مواجه شدن با پیام تخفیف و … بدون کلیک بر روی لینک ارسالی از منبع ناشناس به آدرس اصلی فروشگاه مراجعه و از داشتن این نماد فروشگاه اطمینان حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا