اجتماعی

کدام متغیرها در پایداری ویروس کرونا موثر هستند؟

این آسیب شناس گفت: بیماری قلبی و عروقی ارتباط مستقیمی با دما ندارد و مدت زمان ماندن آن روی سطح بستگی به مؤلفه ها و متغیرهای مختلف دارد.

به گزارش سلام آنلاینامیر قائمی در رابطه با تنوع محیطی و پایداری ویروس گفت: “از نظر پایداری ویروس ، فقط گفتن ویروس در بعضی مواقع روی سطح می تواند برای ما چیزی معنی ندهد زیرا بسیاری از مؤلفه ها بر ثبات ویروس تأثیر می گذارد.” “

وی افزود: “برای افراد آلوده نکات بسیاری وجود دارد.” یکی این که چند ویروس از یک فرد آلوده به سطح به عنوان تابعی از مرحله عفونی که شخص دارد منتقل می شود. یعنی چه مرحله از عفونت فرد است و ویروس چقدر می تواند گسترش یابد. دوم روش پخش فقط دست بیمار در لمس سطح یا آلوده شدن به ویروس از طریق عطسه و سرفه است. میزان ویروسی که با این روشهای مختلف می تواند به سطح بدن منتقل شود ، در شرایط مختلف بسیار متفاوت است.

وی گفت: “متغیر ثانویه ما این است که چه مقدار از منطقه ای که ما در مورد آن صحبت می کنیم رطوبت و خشکی است و دمای سطح واقعاً چیست.” سرانجام ، تختخواب و سطحی که در مورد آن صحبت می کنیم چیست؟ همه اینها متغیرهایی هستند که می توانند روی زنده بودن ویروس تأثیر بگذارند.

وی همچنین در مورد تأثیر دما بر ویروس ها اظهار داشت: “سرماخوردگی و کاهش درجه حرارت مستقیماً با میزان ذخیره و احتمال ویروس ارتباط دارد. ما حتی ویروس هایی نیز داریم که می توانند سالها در دمای منفی نگهداری شوند ، بنابراین یخ زدگی و دمای پایین عوامل مثبت برای حفظ ویروس است.

وی گفت: “انتظار ما این است که با افزایش دما ، آسیب پذیری ویروس کاهش یابد ، همانطور که در مورد ویروس آنفولانزا نیز وجود دارد.” در مراحل اولیه شیوع کروناویروس به نظر می رسد که ویروس به نظر نمی رسد به طور مستقیم با درجه حرارت مرتبط باشد ، به این معنی که افزایش دما نمی تواند شدت ویروس را همانطور که امروز می بینیم کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در یک برنامه رادیویی قرار گرفته است ، افزود: ما شاهد افزایش شیوع در نیمکره جنوبی و در کشورهایی مانند برزیل یا حتی برخی از کشورهای چین هستیم که دمای آن زیاد است. امروز در خوزستان شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به افزایش دما هستیم. البته در مقایسه با زمستان و زمستان شاهد کاهش تعداد موارد خواهیم بود ، اما اینگونه نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا