علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، سوی از آن زمان به بعد ، این بیماری در آمریکای جنوبی شیوع بیشتری پیدا کرده و بیش از 80٪ از عفونت های جدید را تشکیل می دهد.

در حال حاضر ، این گونه حداقل در 26 کشور شناخته شده است ، از جمله انگلستان و سازمان بهداشت جهانی ، از لامبدا در 14 ژوئن به عنوان گونه اصلی نام برده شده است.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس می گوید این گونه را آزمایش کرده است زیرا در زیستگاه پروتئینی خود جهش ژنتیکی دارد که می تواند باعث شود ویروس به سلول های انسانی متصل شود.

نگرانی اصلی دانشمندان احتمال افزایش شیوع و افزایش مقاومت ویروس برای خنثی سازی آنتی بادی است ، به این معنی که می تواند به سرعت گسترش یابد و در برابر واکسن ها و روش های درمانی مقاوم باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن مورد استفاده وجود ندارد.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

به گفته ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دیگر مورد مطالعه قرار نگرفته است و بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی می گوید گوسفندان dada بیشتر از آلفا مسری هستند.) و گاما (برزیل).

این مطالعات همچنین نشان می دهد که گونه گوسفندان دادا نسبت به گونه های آلفا یا گاما در پاسخ به آنتی بادی هایی که باعث می شوند بیماران از ویروس کرونا ویروس ساخت چین استفاده کنند ، ایمنی بیشتری دارند. با این حال ، پیش نویس مطالعه ، که در تاریخ 1 ژوئیه منتشر شد ، سایر واکسن ها را بررسی نکرد.

طبق آخرین گزارش در تاریخ 2 ژوئیه ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در اولین گزارش خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه های ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد در طی 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت منجر به مرگ نشد.

دکمه بازگشت به بالا