اجتماعی

کدام ادویه‌ها به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند؟

مصرف برخی ادویه ها یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن و از دست دادن چربی اضافی است.

به گزارش سلام آنلاین. ادویه جات نه تنها کیفیت سلامتی را بهبود می بخشد، بلکه از بیماری های مزمن مانند فشار خون، دیابت نوع 2، سکته قلبی و … جلوگیری می کند و مصرف منظم برخی از مواد غذایی راه مفیدی برای کاهش وزن است.

به گفته وزارت بهداشت، درمان و ارتقای سلامت، هفت ادویه زیر به حفظ سلامت و کاهش چربی بدن کمک می کند:

زردچوبه: این ادویه هضم غذا را تقویت می کند و علاوه بر کاهش وزن دارای خواص بسیاری از جمله بهبود فرآیند گوارش، کاهش التهاب و رفع نفخ، جلوگیری از یبوست و از بین بردن بافت چربی است.

فلفل سیاه: برای کاهش مدت زمان کاهش وزن، می توانید هر روز فلفل سیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این نقش این ادویه در تسریع فرآیند گوارش، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی، کنترل فشار خون و … است.

_ فشار دادن: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد متابولیک آن را برای کاهش وزن مفید می کند. تحقیقات نشان داده است که طعم و بوی لذیذ هل نیز راهی عالی برای کاهش افسردگی به طور طبیعی است.

خردلدانه های خردل با افزایش دمای بدن منجر به افزایش کالری سوزی می شود. می توانید قبل از شروع ورزش سه قاشق غذاخوری دانه خردل بخورید تا از مزایای کالری سوزی بیشتری بهره مند شوید.

زردچوبه: مطالعات نشان داده است که این ادویه می تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد، بنابراین استفاده از آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن است. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و محافظت از مقاومت به انسولین نیز مفید است.

زنجبیل: نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی های اضافی دارد، بلکه به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، سیستم گوارش را نیز تسهیل می کند. ساده ترین راه نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل همراه با صبحانه است. جالب است بدانید که زنجبیل می تواند از چاقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب پیشگیری کند و زنجبیل را می توان به عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

_ دارچین: فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش سطح اسید در بدن، کنترل فرآیند گوارش، مبارزه با سرماخوردگی، کاهش قند خون، کنترل سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم. برای دریافت این فواید، دارچین را به دسر اضافه کنید. راه دیگر نوشیدن هر روز چای دارچین است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا