علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی روز شنبه در مورد آخرین وضعیت بیماری های قلبی عروقی در تهران اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته در تهران در مجموع 3500 بیمار. در خارج از بیمارستان با بیماری کرونا ویروس قلب تشخیص داده شد و درمان با ما انجام شد ، حدود 2000 نفر جمعیت به مرکز بهداشت مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 1916 بیمار در تهران با بیماری کرونا ویروس قلب در بیمارستان های استان تهران پذیرفته شده اند و اگر در 24 ساعت گذشته به این آمار مراجعه کنیم ، با “افزایش 3 درصدی” روبرو خواهیم شد.

دکتر زالی گفت: “میزان ترخیص در تهران در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 مرخص شده ، 150 بیمار ترخیص شده اند.”

وی یادآور شد: تعداد بیماران بستری در تهران در 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری های قلبی عروقی 223 نفر بود که از این تعداد 80 نفر در بیمارستان بستری شدند.

دکتر زیلی گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت قبل 1.4 برابر شده است.”

وی با اشاره به روند نزولی رویه ها و رعایت پروتکل های بهداشت استانها در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر با کاهش اجرای روش ها روبرو شده ایم. سلامت در تهران می تواند هشدار جدی باشد و قبل از موج بعدی بیماری در تهران .

دکتر زالی گفت که میانگین مشاهده اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسید ، اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی درباره افزایش حوادث در گروه سنی 5 تا 17 سال توضیح داد: میزان بروز تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بیمارستانهای این گروه سنی قبل از دسامبر از 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، این تعداد به 8 تا 10 درصد رسید.

دکتر زالی گفت: “یکی از دلایل این است که ما با اشکال جدید بیماری در جوانان و نوجوانان روبرو هستیم و دلیل دیگر این است که جوانان ممکن است در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند.” بعلاوه ، حضور در این شهر ممکن است به این دلیل باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری قلبی هستند.
وی یادآوری می کند: “حتی اگر میزان مرگ و میر گروهی را از صفر به پنج سال برسانیم ، در مقایسه با مارس 1998 که حدود 0.4 تا 0.5٪ بود ، پس این نرخ به 4.4 افزایش یافت.” درصد در ژانویه امسال.

وی با بیان اینکه “متأسفانه در پایان هفته گذشته ، تعداد آنها به 1.1 رسید” ، افزود: تعداد مولدهای موجود در تهران به عنوان شاخص اصلی هفتگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی گفت: “اگر تعداد ژنراتورها از یكی بیشتر باشد ، این نشان دهنده افزایش شیوع بیماری است و اگر كمتر از یكی باشد ، نشان دهنده كاهش بیماری در هفته گذشته است ، این تعداد به 1.1 درصد رسیده است.”

دکتر زالی نتیجه گرفت که بیماری های قلبی و تنفسی و سایر بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی که آلوده یا به طور طبیعی مسری هستند به دلیل آلودگی هوا و تماس با میکروب های آلوده است.بیشتر با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مایع ظرفشویی و ضد عفونی کننده دست برای همه بیماری ها ، از جمله کرونا ، می تواند بسیار موثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا