اجتماعی

کاهش وزن سریع ناجی مبتلایان به بیماری کبدی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی یک کارآزمایی بالینی به رهبری تیمی در Nuffield Primary Health Sciences UK نشان می دهد که یک برنامه کاهش وزن سریع سه ماهه نه تنها بی خطر است بلکه شدت استئاتوهپاتیت غیر الکلی (کبد چرب درجه 2) را نیز در کبد کاهش می دهد. . فیبروز موثر خواهد بود.

این کارآزمایی نشان داد که یک برنامه کاهش وزن سریع سه ماهه نه تنها بی‌خطر بود، بلکه در کاهش شدت بیماری کبد، که به عنوان بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز شناخته می‌شود، همراه با تومور مؤثر بود. کبد و بهبود پس از تکمیل رژیم حفظ شد. . .

معمولا در این نوع بیماری پیشرفته کبدی التهاب و اسکار در کبد ناشی از تجمع چربی ایجاد می شود. بیماری کبد چرب غیر الکلی همراه با سیروز، که تخمین زده می شود 2 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد، می تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود.

در حال حاضر هیچ داروی تایید شده ای برای این بیماری وجود ندارد، بنابراین توصیه های کاهش وزن یک درمان مهم است. با این حال، در بیشتر موارد، این توصیه تنها به کاهش وزن متوسط ​​منجر می شود.

نشان داده شده است که برنامه های کاهش وزن سریع از طریق «سوپ و اسموتی» در درمان چاقی و دیابت نوع 2 موثر است. با این حال، به دلیل نگرانی های ایمنی، آنها به طور معمول در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی که بیماری کبدی دارند استفاده نمی شوند.

لازم به ذکر است که رژیم سوپ و اسموتی شامل مصرف 800 کالری در روز از طریق نوشیدنی ها به جای غذا و سوپ تا 5 ماه می باشد.

دیمیتریوس کوتوکیدیس، محقق ارشد در بخش علوم مراقبت های بهداشتی اولیه Nuffield گفت: “ما از نتایج هیجان انگیزی که دیده ایم خرسندیم.” این یک مطالعه کوچک است و این روش باید در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده بزرگ‌تری آزمایش شود، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که کاهش وزن سریع و کنترل خوب پتانسیل معکوس کردن تکامل بیماری کبدی را دارد و امیدواریم این تحقیق تغییر کند. کلینیک منظم کبد و اجازه استفاده مکرر از برنامه های کاهش وزن مشابه را می دهد، به خصوص که هیچ یک از داروها تاکنون موثر نبوده اند. نتایج شگفت انگیزی که ما شاهد آن بودیم بدون مشارکت کسانی که در این آزمایش شرکت کردند ممکن نبود و ما از آنها تشکر می کنیم.

در یک کارآزمایی گروهی در دپارتمان علوم بهداشتی اولیه نوفیلد دانشگاه آکسفورد، با حمایت موسسه ملی تحقیقات و مراقبت سلامت، مرکز تحقیقات بیومدیکال آکسفورد 16 فرد مبتلا به چاقی، بیماری کبد چرب غیر الکلی و متوسط ​​به بالا را پیدا کرد. بیماری کبدی که در برنامه های کاهش وزن نقش دارد. آنها به مدت 12 هفته تمام وعده های غذایی معمول خود را با سوپ ها، اسموتی ها و میان وعده های مخصوص جایگزین کردند.

کاهش وزن سریع یک نجات دهنده برای بیماران کبدی است

در طی 12 هفته بعد، آنها به تدریج غذاهای معمولی را وارد رژیم غذایی خود کردند. در طول 24 هفته، این افراد به طور مرتب توسط متخصصان تغذیه حمایت می شوند تا آنها را در مسیر و انگیزه نگه دارند. در شروع کارآزمایی، شرکت‌کنندگان آزمایش‌های خون، وزن و فشار خون و اسکن‌هایی که سلامت کبد را اندازه‌گیری می‌کرد، گرفتند. این آزمایشات پس از 12 و 24 هفته تکرار شد.

14 شرکت کننده دوره مطالعه را تکمیل کردند و به طور متوسط ​​15 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند که نشان دهنده پایبندی زیاد به برنامه های کاهش وزن است. نتایج آزمایش همچنین نشان داد که عملکرد کبد به طور قابل توجهی بهبود یافته و هیچ عارضه جانبی جدی مرتبط با برنامه کاهش وزن وجود ندارد. اسکن ها همچنین نشان داد که اکثر شرکت کنندگان بهبود قابل توجهی در نشانگرهای کبدی خود داشتند. اینها برخی از بزرگترین پیشرفت‌های گزارش‌شده در پیش‌زمینه تحقیقاتی هستند و شبیه به پیشرفت‌هایی هستند که بعد از جراحی چاقی با کاهش وزن بیشتر و عدم بهبود دارویی مشاهده می‌شود. سخت‌تر از این بالا بروید.

علاوه بر این، نشانگرهای نشان دهنده خطر بیماری قلبی، از جمله اندازه گیری فشار خون و گلوکز خون، نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 در اولین ویزیت نیز ممکن است داروهای خود را برای مدیریت این شرایط کاهش دهند.

این نشان دهنده پتانسیل برنامه های کاهش وزن سریع برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی، شایع ترین علت مرگ در این جمعیت، و وابستگی به مواد مخدر است.

این یافته ها در مجله Obesity منتشر شده است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا