اجتماعی

کاهش سن تقاضا برای جراحی بینی در ایران / افزایش مردان متقاضی عمل زیبایی

نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران نیز ضمن تشریح نیاز به جراحی ارتوپدی، ایران را یکی از کشورهای دارای بالاترین میزان جراحی بینی دانست و از کاهش سن نیاز به جراحی بینی در کشور خبر داد.

دکتر ابراهیم رزمپا – متخصص گوش و حلق و بینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص تکنیک جراحی بینی در گذشته گفت: در مراحل اولیه این جراحی ها فقط بافت اضافی مانند چرک بینی برداشته می شود. در مراحل بعدی و با تکنیک های جدید، ضمن برداشتن استخوان و بافت غضروفی بینی، در صورت لزوم، غضروف حفره بینی یا جاهای دیگر مانند گوش یا دنده را به بینی اضافه می کنند تا مشکل برطرف شود.

کارشناسان به تغییرات و پیشرفت‌های تکنیک‌های جراحی بینی در دهه‌های اخیر اشاره می‌کنند و می‌افزایند: در حال حاضر، تکنیک جدید در جراحی بینی، جراحی بینی عملکردی است.

وی آن را جدیدترین، موثرترین و کارآمدترین روش جراحی بینی در دنیا دانست و افزود: بافت فعلی را به حالت مطلوب تبدیل کنید. “

رزموپا ضمن اشاره به اهمیت تجربه و تخصص جراح در این روش گفت: بهترین راه رفع بدشکلی های بینی مانند بینی پهن، کج یا افتادگی است. ضمن پرداختن به این موارد، بافت طبیعی بینی نباید آسیب ببیند و تا حد امکان بافت بینی را کم نکنیم و با تغییر شکل و فرم آن بافت، اکثر مشکلات بافت بینی را اصلاح کنیم. .

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران بر اساس تکنیک های کلی جراحی کرگدن با توجه به تجربه و تخصص جراحان در ایران افزود: اکثر جراحان در ایران تمایل به استفاده از این روش دارند که با کمترین آسیب به بافت بینی و مراقبت از بینی عملکرد.

وی توجه به اهمیت بینی به عنوان یک «ارگان تنفسی» را قبل از توجه به ظاهر آن مهم دانست و توضیح داد: هوای ورودی به بینی ناخالص، آلوده و فرار است ذرات معلق در هوا که مانع از ورود مژک های بینی به ریه می شود. . هوای داخل ریه ها از طریق بینی تمیز و هوای داخل و خارج گرم است و توسط دما و رطوبت بدن کنترل می شود. اگر این عملکردهای بینی در حین جراحی آسیب ببینند، فیزیولوژی بینی مختل می شود.

رزمپا به دو تقسیم کلی جراحی بینی و استفاده از هر دو توسط جراحان اشاره کرد و گفت: جراحی بینی معمولا به دو صورت باز و بسته انجام می شود. جراحی باز رایج تر است و جراحان با تجربه تر اغلب از روش بسته استفاده می کنند.

این متخصص روش جراحی بینی بسته را تشریح کرد و گفت: در این روش کل عمل از طریق سوراخ بینی انجام می شود. اما در روش باز با جراحی بر روی حفره بینی (کلوملا) پوست بینی لیفت شده و پس از ایجاد تغییرات لازم، پوست برگردانده و بخیه می شود.

وی افزود: هر روشی مزایای خود را دارد و انتخاب هر روش به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد. اکثر جراحان در حال حاضر از روش باز استفاده می کنند زیرا یادگیری و شناخت بهتر محیط جراحی آسان تر است.

رزموپا گفت: عمل خوبی است که ضمن رفع بدشکلی بینی، فیزیولوژی و عملکرد بینی را مختل نکند و آن را حفظ کند. با توجه به عادات و تجربه شخصی که دارم روش بسته را ترجیح می دهم اما در صورت نیاز و در صورت نیاز از روش جراحی باز نیز استفاده می کنم.

این متخصص با توجه به اهمیت عملکرد بینی و تنفس طبیعی و بدون بو بعد از جراحی بینی تصریح کرد: هدف اصلی از جراحی بینی تلاش برای بهبود تنفس و ایجاد ظاهری شاداب و تمیز است.

وی با اشاره به برخی شرایط اولیه انسانی مانند آلرژی گفت: برخی از عوارض بعد از جراحی ارتوپدی ممکن است به دلیل سابقه قبلی فرد باشد که با جراحی بهبود نمی یابد.

وی افزود: در جراحی سوراخ‌های بینی باز می‌شود، بدشکلی‌های آن برداشته می‌شود، سوراخ‌های بینی ترمیم می‌شود و تنفس بهبود می‌یابد، اما تاثیری در بهبود حساسیت انسان نخواهد داشت. افرادی که در جراحی بینی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند، زمانی که بینی باریک‌تر است، فضا کمی محدودتر است و آلرژی طبیعی وجود دارد، احتمالاً برای مدت طولانی بعد از جراحی دچار مشکل تنفسی می‌شوند که به مرور زمان بهبود می‌یابد.

رزمپا افزود: اگر عمل زیبایی بینی به درستی انجام شود، مشکلات و عوارض اولیه مانند گرفتگی بینی، گرفتگی بینی و گرفتگی بینی برطرف می شود و دلیلی برای گرفتگی بینی باقی نمی ماند. و مشکل در تنفس.

وی گفت: برخی از گرفتگی های بینی در هفته های اول به دلیل تورم شایع است. اما در دراز مدت اگر تکنیک خوب باشد و مشکل بینی حل شود روز به روز بهتر می شود.

نایب رئیس انجمن راینولوژی ایران در ادامه سخنان خود خواستار رونق عمل جراحی بینی در ایران به دلیل نوع ارتباط چشمی و رقابت بین فردی شد. اگر جراحی بینی برای افرادی که مشکلاتی مانند گرفتگی بینی، شکستگی بینی، مشکلات عملکردی و تنفسی دارند مناسب باشد، ضمن رفع این بیماری ها، مشکلات واقعی بینی نیز اصلاح می شود.

این متخصصان به دو گروه از افراد که احتمال نارضایتی بعد از جراحی را داشتند، اشاره کرد و گفت: افرادی که کمترین مشکل بینی دارند و افراد مسن معمولاً بعد از عمل جراحی ناراضی تر از سایرین هستند.

وی افزود: افراد مسن معمولا بیشتر از سایرین از نتایج جراحی راضی هستند. نتیجه جراحی و عواقب آن باید به طور کامل برای این دو گروه توضیح داده شود و در نهایت جراحی با دلیل و درک بیمار انجام شود.

رزموپا با اشاره به افرادی که مشکلات جزئی در بینی خود دارند، گفت: این افراد باید برای جراحی بینی بسیار مراقب باشند و قبل از جراحی باید کاملا انصاف داشته باشند زیرا اکثر مشکلاتی که پیش می آید با پزشک است و نه رضایت بیماران و مراجع قانونی را داشته است. منحرف شده است و به همین دلیل است.

وی افزود: افرادی که مشکل واضحی دارند و واقعا نیاز به جراحی دارند، بعد از جراحی بدون جراحی رضایت کمتری دارند.

متخصصان شایع ترین عارضه جراحی بینی بعد از عمل را «نیاز به ترمیم» می نامند و توضیح می دهند که در بهترین مراکز جراحی دنیا حدود 10 درصد بیماران ممکن است به جراحی بینی بعد از عمل نیاز داشته باشند که این درصد شامل درصد افرادی است که نیاز به ترمیم دارند. مبانی. روی تجربه و مهارت های پزشکان تغییر می کند.

یکی از اعضای هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن راینولوژی ایران با ارائه آماری از جراحی ارتوپدی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان گفت: آمار دقیقی بر اساس برآوردها نداریم. رایج ترین جراحی زیبایی در ایران با نام رینوپلاستی شناخته می شود. در دنیا، ایران یکی از بالاترین آمار جراحی کرگدن را در جهان دارد.

وی درباره موفقیت زنان و مردان در این جراحی توضیح داد:حدود 40 سال پیش، میزان جراحی کرگدن در زنان بسیار بیشتر از مردان بود. اما امروزه تغییری که ایجاد شده این است که جراحی بینی در آقایان کم و بیش متفاوت است.

رزمپا همچنین به سن درخواست معامله اشاره کرد و گفت: سن درخواست جراحی کمتر است و متقاضی خیلی جوان است. قبلاً حداقل 18 سال بود، اما اکنون پس از بلوغ برای دختران 14 ساله و پسران 16 ساله اتفاق می افتد.

وی در خصوص امکان انجام جراحی ارتوپدی در سنین پایین گفت: این کار بسیار آسان است و مشکلی ایجاد نمی کند، هیچی. البته علاوه بر بحث سن، باید به رشد و وضعیت جسمانی بیمار نیز توجه کرد; زیرا گاهی 14 ساله ها رشد جسمانی خوبی دارند اما 18 ساله ها رشد بدنی کافی ندارند.

متخصصان در ادامه به سلام آنلاین درباره دلایل «دریافت هزینه های متفاوت از پزشکان» توضیح دادند: مهم ترین دلیل این تفاوت، تجربه، سابقه و تخصص جراح است. البته هزینه بالا دلیل کیفیت بالا نیست. هزینه جراحی بستگی به جراح معالجه بیمار و هزینه ای که برای کار خود می گذارد دارد. تفاوت قیمت معقول، قابل قبول، اما نه خیلی زیاد است.

وی همچنین با اشاره به تعداد زیاد افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند و بعضاً مجوزی برای این کار ندارند، گفت: در گذشته جراحی بینی تنها به افرادی محدود می شد که تحت آموزش، تجربه و مهارت قرار می گرفتند. اما متاسفانه امروز برخی افراد فاقد مهارت، صلاحیت، تجربه لازم هستند و اجازه ندارند در کار دخالت کنند. این افراد که تعدادشان کم نیست، هزینه کمتری نسبت به جراحان شایسته دریافت می کنند. سازمان های نظام پزشکی و وزارت بهداشت نیز به دنبال مقابله و برخورد با افراد مستضعف این بخش هستند.

کارشناسان در خصوص مالیات جراحی زیبایی می گویند: جراحی پلاستیک وجود ندارد، قیمت های ثابت و یکسانی در دنیا وجود دارد. زیرا جراحی زیبایی توافقی است و به رضایت و توافق بیمار و پزشک بستگی دارد.

نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران درباره اهمیت مشاوره پیش از پیش به بیماران گفت: به مراجع قانونی که محول می کنیم مراجعه کرد.

وی با اشاره به تحقیقات خود در مورد موارد نارضایتی بیماران از عمل جراحی خود افزود: بیشترین نارضایتی و اختلاف نظر بین جراحان و بیماران در نهایت به ارجاع به مراجع قانونی به دلیل عدم مشاوره کافی است و هم بیمار و هم پزشک باید منصف باشند. قبل از عمل.پزشک توانایی انجام عمل را ارزیابی می کند و بیمار واقعیت میل خود را در این جراحی درک می کند.

رزمپا در ادامه به درخواست های غیرمنطقی برخی بیماران اشاره کرد و توضیح داد: بیمار باید منطقی بگوید که مثلاً توانایی جراح در تغییر شکل بینی و ضخیم شدن پوست کمتر از استخوان بینی و نازکتر شدن پوست است و باید گفت: بداند. . انتظارات او چقدر موثر است؟ در صورت عدم مشورت نتایج جراحی ممکن است بعد از جراحی مناسب باشد، اما به دلیل برآورده نشدن انتظارات فرد، نارضایتی خود را به طور طبیعی نشان می دهد.

رزمپا به اهمیت مشاوره با کسانی که مشکلات جزئی بینی دارند و به دنبال جراحی مجدد هستند، اشاره کرد و گفت: مشاوره این افراد باید دقیقتر باشد. زیرا زمانی که فرد از فعالیت اول ناراضی باشد، احتمال نارضایتی از فعالیت دوم بیشتر است.

کارشناسان به «بدریختی هراسی بدن» در برخی بیماران اشاره کردند و گفتند: «برخی از بیماران نیاز به مشاوره روانشناسی دارند». در این حالت بیمار یک تغییر شکل بسیار کوچک در بدن خود مشاهده می کند، بسیار بزرگ. مثلا نوک بینی را می بیند که مشکل جزئی دارد و خیلی بزرگ عمل نمی کند.

وی افزود: در برخی موارد نشان داده شده است که یکی از علائم اسکیزوفرنی اختلال در درک ناهنجاری جسمی است. در این موارد با ارجاع به روانپزشک، بیمار پس از مشاوره و مدیریت بیماری با تفکر عادی گاه از فکر عمل خارج می شود.

نائب رئیس انجمن راینولوژی ایران در پایان خواستار مهم ترین مرحله مشاوره قبل از جراحی ارتوپدی و انتخاب مورد جراحی مناسب شد و گفت: اگر همه موارد به درستی انجام شود، نتیجه جراحی آسان تر می شود. مدیریت. و رضایت بیمار پس از جراحی. این بهتر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا