اجتماعی

کاهش دمای هوا تا ۷ درجه در سواحل خزر/ ورود سامانه بارشی به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار اضطراری سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد طی فردا و پس فردا (16 و 17 فوریه) در دریای خزر خبر داد. سیستم آب باران از روز سه شنبه وارد کشور می شود (17 فوریه)

صادق ضیاییان در گفت وگو با سلام آنلاین وی گفت: از بعدازظهر امروز (16 فوریه) و یکشنبه و دوشنبه (16 و 17 فوریه) با جریان شمالی دریای خزر ، در مناطقی از گیلان ، مازندران و گیلستان بارش پراکنده باران رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (16 و 17 فوریه) جو آرام و پایداری در کشور وجود دارد. وی گفت: “در این مدت ، در شهرهای صنعتی و شهرهای پرجمعیت ، افزایش غلظت سموم و كاهش كیفیت هوا وجود ندارد.” دور از انتظار

ضیائیان گفت: در روز سه شنبه (27 بهمن) با ورود سیستم بارندگی به قسمت شمال غربی جنوب غربی و دامنه های غربی البرز ، باران به صورت پراکنده و گاهی اوقات وزش باد شدید پیش آمد. و ارتفاعات

طی روز چهارشنبه (19 فوریه) ، با تقویت و گسترش سیستم بارندگی ، از شدت بارندگی در شمال غربی ، کوهپایه های البرز و دامنه ها ، کوه زاگرس بالا می رود: طی روز پنجشنبه (20 ژانویه) ، علاوه بر این مناطق ، سیستم بارندگی در جنوب غربی ، ساحل مرکزی خزر و قسمت شمال شرقی کشور فعال خواهد بود. در روز جمعه (22 مارس) فعالیت بارندگی به سواحل شمال غربی و شمال کشور محدود می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی فردا و پس فردا (16 و 17 فوریه) دمای هوا در سواحل خزر بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و چهارشنبه (18 و 19 فوریه) دمای هوا در این مناطق افزایش می یابد بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد ، اما با ورود سیستم بارشی جدید از روز پنجشنبه (19 ژانویه) تا اوایل هفته آینده در منطقه. در بیشتر کشورها دمای هوا بین 8 تا 12 درجه کاهش می یابد.

به گفته ضیاییان ، به دلیل افزایش دما در کشور تا روز سه شنبه (17 فوریه) در ارتفاعات و دامنه های کوه های آلپ ، برف و وقوع بارش برف غیرمنتظره از امروز تا فردا (16 و 17 فوریه) در میانه و از امروز بعدازظهر قسمت غربی دریای خزر و به تدریج از روز یکشنبه (17 فوریه) دریای خزر مواج خواهد بود.

سرانجام ضیاییان درباره وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (26 بهمن) طی چند ساعت صاف و همراه با گرد و غبار محلی و حداقل دما 7 و حداکثر دما 18 خواهد بود. روز دوشنبه (17 فوریه) مشخص شد که گرد و غبار محلی وجود دارد و حداقل دما 8 و حداکثر دما 19 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا