اجتماعی

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از بعدازظهر امروز/ افزایش نسبی دما در مناطق مختلف ایران

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی گفت: بعد از ظهر امروز (22 اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش پراکنده و در مناطق پست رگبار و وزش باد پیش بینی می شود. زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی. همچنین تا روز چهارشنبه (25 اسفند) در اکثر نقاط کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی گفت: روز یکشنبه (22 اسفند) جو آرام و با ثباتی در نیمه شرقی کشور برقرار شد. در بعدازظهر با ورود بارندگی در غرب کشور در محدوده دامنه های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرانکی بارش پراکنده باران و وزش باد رخ می دهد.

روز دوشنبه (23 اسفند) دامنه فعالیت سامانه در محدوده کمربندی غربی، دامنه جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکزی، جنوب شرقی و جنوب شرقی خواهد بود. کشور. .

در شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان، جنوب بارش باران در ارتفاعات به صورت برف و در استان های جنوبی بیشتر است.

وی افزود: بارندگی در این مناطق در روز سه شنبه (24 شهریور) ادامه خواهد داشت. در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدید و در بعدازظهر از پوشش ابری و در نیمه غربی کاهش بارندگی خواهد بود.

ضیائیان افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود. همچنین روز چهارشنبه (25 اسفند) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود و سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری از خطرات اقلیمی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کیشرود افزود: البرز واقع در. در قزوین، البرز و تهران ابرناکی بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

وی گفت: در اکثر نقاط کشور تا روز چهارشنبه دمای نسبی پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری از خطرات اقلیمی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای تهران در دو روز آینده گفت: گرد و غبار محلی. در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با کمینه دمای 3 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه 3 هفته (24 اسفند) افزایش ابر، گاهی ابر و بارندگی بیشتر خواهد بود. سقوط پراکنده. از این پس کاهش ابرها با حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد و بیشینه 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ضیائیان در نهایت تائید کرد که زنجان و کرد شهر با کمینه دمای -4 و -7 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استان و بندرعباس و بوشهر با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد خواهند بود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا