اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ کاهش دما تا شنبه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بلایای اقلیمی از ورود بارندگی به کشور و در برخی نقاط بارش باران و رعد و برق و همچنین کاهش دما تا روز شنبه در سایر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی درباره آب و هوای کشور بیان کرد: با ورود بارندگی های فعال به کشور در روز چهارشنبه (3 فروردین) در استان های شمال غرب و جنوب غربی دامنه ها.مرکز زاگرس و به تدریج. در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ می دهد.

وی افزود: روز پنجشنبه (4 فروردین) علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر، منطقه مرکزی، جنوب کشور و شمال خلیج‌فارس وضعیت کمی به همین منوال خواهیم داشت. یک بار در شمال شرق و شرق کشور.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی گفت: در روز جمعه (5 فروردین) از شدت فعالیت سامانه کاسته شده است، اما بارش باران در شمال غرب و سواحل غربی شمال و جنوب شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود که روز شنبه (6 فروردین) بارندگی در کشور رخ نداده است. روز یکشنبه (7 فروردین) در استان های گیلان و مازندران بارش باران خواهد بود. از چهارشنبه تا جمعه در بیشتر نقاط کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما خواهیم داشت. در سایر نقاط کشور تا روز شنبه کاهش دما و از چهارشنبه تا جمعه در شمال خلیج فارس وزش باد شدید خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (چهارم فروردین) ابری همراه با بارش گاهی اوقات باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. با احتمال بارندگی با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 21. روز جمعه (4 فروردین) ابری جزئی و صاف و برای چند ساعت وزش باد شدید با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (23 و 24 فروردین) بوشهر با دمای 36 و 37 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا