اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی با بیان اینکه امروز بارش های پراکنده در فلات زاگرس مرکزی، فلات البرز و ارتفاعات شمال غرب، جنوب غرب و غرب بارندگی خواهد داشت، فردا اعلام کرد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی درباره وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی هواشناسی امروز در میانه ارتفاعات زاگرس، ارتفاع البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. . بعد از ظهر.

او ادامه داد: روز یکشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب و از جنوب غرب به جنوب غرب و به تدریج در ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارید و بارش شدید باران رخ داد. و باد. وزش باد شدید موقتی و برف در مناطق مستعد باران و بارش برف در ارتفاعات. بیشترین میزان بارندگی امروز در استان های ایلام، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی روز دوشنبه سامانه بارشی در سراسر کشور به جز جنوب شرق و از روز سه شنبه در نیمه شرقی کشورهای ساحلی فعال است. جنوب، مرکز و جنوب غربی دریای خزر با بارش باران و گاهی رعد و برق همراه خواهد بود. وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات و بارش پراکنده باران در شمال غرب، فلات البرز و دامنه ها.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه بارش ها در نیمه شرقی کشور ادامه دارد و سامانه بارشی تا پایان روز به تدریج از کشور خارج می شود.وزش باد شدید در جنوب غرب. از این کشور و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. از یکشنبه تا سه شنبه وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق و چهارشنبه در شمال غرب و استان ها در دامنه های جنوبی البرز و در مناطق گرد و خاک خیز خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: روز یکشنبه در جنوب غرب، دوشنبه در شمال غرب و سه شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی کشور کاهش دما و در روز چهارشنبه افزایش دما (6 تا 8 درجه) پیش بینی می شود. سواحل دریای خزر

به گفته ضیائیان، از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و روز سه شنبه میانه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و نابسامان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 فروردین ماه) ابری، بعد از ظهر نیمه ابری، افزایش ابر افزایش ابر صعود در ساعت اواخر فصل بارندگی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 12 و حداکثر 21 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (19 فروردین) تا چند ساعت ابر بیشتر همراه با بارش باران، رعد و برق، رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می شود. با حداقل دمای 14 درجه سانتیگراد و حداکثر 17 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: اهواز امروز (14 فروردین) با دمای 30 درجه سانتیگراد گرمترین، بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد فردا گرمترین و شهرکرد سردترین با دما خواهد بود. دمای 1 و 2 درجه سانتی گراد طی امروز (5 فروردین) و فردا (16 فروردین) مرکز استان های کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا