اجتماعی

راهکارهای اصلی مراقبت حین بارداری

یکی از اعضای تیم مرکز درمان ناباروری افن با تأکید بر اهمیت مراقبت در دوران بارداری گفت: “نکته این است که مراقبت های بارداری حتی پس از زایمان پایان نمی یابد و مراقبت باید ادامه یابد”. تا 6 هفته پس از زایمان “.

دکتر زهره داوودی مقدم در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی با تأکید بر اینکه باید مراقبت های قبل از تولد انجام شود ، گفت: “زنانی که تصمیم به بارداری گرفته اند باید برای معاینه بدنی با یک متخصص زنان مشورت کنند و در عین حال از سوابق پزشکی وی سوال شود” زیرا برخی از بیماری ها قبل از اقدام به بارداری باید با دارو کنترل شوند. تعیین گروه خونی ، برخی آزمایشات خون ، آزمایش کلیه و … اقدامات مهم دیگری قبل از بارداری برای اجازه حاملگی در صورت رعایت کلیه شرایط است.

وی افزود: “مکمل های اسید فولیک باید از این دوران شروع شود تا از برخی کمبودهای عصبی جلوگیری شود.” مراقبت های جدی از مراحل اولیه بارداری آغاز می شود و زنان باید پس از آزمایش های اولیه و بارداری به متخصص زنان مراجعه کنند. ما بارداری را به سه قسمت تقسیم می کنیم و در هر سه ماهه اقدامات لازم انجام می شود. در سه ماهه اول باید بارداری خارج رحمی را بررسی کنیم و مراقب باشیم سقط نشود. معاینه جنین باید در پایان سه ماهه اول انجام شود. در سه ماهه دوم معاینات سونوگرافی و دهانه رحم انجام می شود و در سه ماهه سوم مواردی مانند جفت ، خونریزی احتمالی ، افزایش وزن جنین و … بررسی می شود.

متخصص زنان و زایمان گفت: نکته مهم این است که مراقبت های بارداری حتی پس از زایمان پایان نمی یابد و مراقبت ها باید تا شش هفته پس از زایمان ادامه یابد. مدیریت فشار خون ، معاینه زخم برای جلوگیری از عفونت. و غیره. یکی از جنبه های مهم مراقبت های پس از زایمان است.

وی با تأکید بر لزوم فاصله کافی بین دو بارداری ، اظهار داشت: یکی از اقدامات پزشک ارائه مشاوره مناسب در این زمینه است؛ زیرا فاصله بین دو بارداری باید مناسب باشد. فاصله مناسب بین دو بارداری 18 ماه یا بیشتر است.

داوودی مقدم ادامه داد: “بهبود شیوه زندگی ، بهبود تغذیه ، ترک سیگار ، استعمال دخانیات و الکل ، ورزش مناسب و … در مراقبت از بارداری بسیار مهم است که باید رعایت شود.

وی به تصورات غلط زنان باردار اشاره کرد و گفت: “این ایده که استفاده از هر گیاه دارویی برای بارداری مناسب است درست نیست. به عنوان مثال ، شیرین بیان باعث فشار خون بالا می شود ، که ما سعی می کنیم آن را در دوران بارداری کنترل کنیم ، بنابراین ؛ بهتر است قبل از گرفتن چنین موردی با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا