اقتصادی

کارت هوشمند سلامت ایران در سایت MIT/حذف آفلاین دفترچه‌های بیمه امکان‌پذیر شد

گروهی از طراحان ملی از طرح کارت هوشمند سلامت رونمایی کردند که پس از کسب مدال برنز در مسابقات داستانی سوئیس، شرکت در مسابقه مهندسی MIT و جلب توجه داوران، دفترچه های بیمه غیررسمی را حذف می کند. وب سایت MIT مهم است.

به گزارش سلام آنلاین. یکی از تیم های فناور از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی توانست مفهوم “کارت هوشمند سلامت” خود را به منظور حذف دفترچه بیمه در مسابقه ثبت اختراع سوئیس ارائه دهد. مسابقه نوآوری سوئیس و MIT. این گروه متشکل از «امیر پویا دانشوریان»، «امیر پارسا دانشوریان»، «سید پارسا علوی»، «سیدآریا علوی»، «مهدی شهبازی» و «محمد جواد پاپی زاده» است که هر یک تاکنون موفق به کسب مدال رنگی شده اند. در المپیک علمی گنجانده شده است.

امیرپویا دانشوریان مدال طلای بازی های جهانی زمین شناسی را به دست آورده و تنها قهرمانی در تمام المپیک های جهانی است. وضعیت استاد آینده توسط پروفسور تایلر، استاد دانشگاه MIT و رئیس کمیته علمی بازی های المپیک جهانی.

سید آریا علوی همچنین مدال المپیاد ملی زمین شناسی 1999، مدال برنز المپیاد 1400 نانو را کسب کرد و با طراحی ربات هوشمند کووید-19 به همراه مهدی پاپی زاده در مسابقات تکنوفست ترکیه شرکت کرد.

مهدی شهبازی همچنین برنده جایزه برتر و اثر برگزیده جشنواره بین المللی نویسندگی خیام و کاندیدای پژوهشگر برتر استان تهران شد.

این افراد برای شرکت در مسابقه جهانی نوآوری در سوئیس گرد هم آمدند و قطعه ای از مفهوم خود به نام «بیمارستان هوشمند» را به مسابقه ارائه کردند. این بخش «کارت هوشمند سلامت» نام دارد که به عنوان طرح برتر این مسابقه شناخته می شود.

این طرح ها بعداً به مسابقات مهندسی MIT ارائه شد و علاوه بر کسب مدال های برنز، طرح های آنها در وب سایت اصلی دانشگاه قرار گرفت.

اعضای این گروه با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (سلام آنلاین) جزئیات طرح خود را به ما گفتند و اعلام کردند که تا زمانی که دانش پژوه شوند، به برنامه خود ادامه خواهند داد.

در سایه تحریم ها در رقابت های جهانی شرکت کنید

امیرپویا دانشوریان سرپرست تیم فناوری در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با توجه به حضور این تیم در مسابقات Swiss Invention Competition، Swiss Innovation Challenge و MIT Innovation Challenge گفت: مسابقه نوآوری سوئیس یکی از معتبرترین و رقابتی ترین مسابقات علمی در جهان است که به عنوان اولین مسابقه خلاق جهان شناخته می شود. بنابراین، مهمتر از همه، این رویداد برای سازندگان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات با حمایت سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود و 330 تیم از بین تیم های 80 کشور جهان انتخاب می شوند.

دانشوریان گفت: از 330 تیم، 50 تیم در رشته های الکترونیک، مکانیک و مهندسی پزشکی مدال کسب کردند. تیم کشورمان با کسب مدال برنز این مسابقات به مقام سوم دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توانیم به مسابقات نوآوری سوئیس دست پیدا کنیم و رتبه های برتر را کسب کنیم.

کاپیتان گفت: مهمتر از همه، ما ممکن است با چالش های MIT روبرو شویم. این رویداد یکی از بزرگترین مسابقات در جهان است که توسط MIT برگزار می شود.

او آن را تایید کرد MIT رتبه بالایی در مهندسی در جهان دارداضافه: سطح این رویداد بسیار بالاست و از آنجایی که ایران برای شرکت در این مسابقه تحریم شده است، می توانیم از طریق ترکیه در این مسابقه شرکت کنیم و ایده هایی که ارائه کرده ایم به عنوان ایده های برتر در بخش دانش آموزی معرفی شده است.

دانشوریان طرح این تیم را در سایت MIT قرار داد و گفت: ایده ای که در مسابقه MIT به آن رسیدیم در زمینه مهندسی پزشکی به نام کارت هوشمند سلامت است که پس از فارغ التحصیلی موفق باشید. مراحلی مانند بررسی طرح، پاسخگویی به سوالات بسیاری در موضوعاتی مانند طرح های تجاری و نقشه راه و اجرای طرح ها و مشخصات شرکت پذیرفته می شود.

طرح تغییر سلامت

سید پارسا علوی یکی دیگر از اعضای گروه در گفت وگو با سلام آنلاین. “در سال 2022، ما یک مدال برنز برای نوآوری سوئیس دریافت کردیم، زیرا ایده های ما به عنوان پروژه برتر مسابقه نوآوری MIT پذیرفته شد و در وب سایت دانشگاه قرار گرفت.

کارت هوشمند سلامت ایران در MIT / برداشت دفترچه بیمه امکان پذیر است

وی ایده محوری این طرح را «لغو بیمه» عنوان کرد و گفت: به خصوص در سال های اخیر طرح های مشابهی در مقیاسی اجرا شده است، اما چیزی متفاوت از ایده، ما از طرح اجرا شده در کشور هستیم. , برداشت دفترچه بیمه با کمک کارت ملی سلامت.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد اجرای این طرح در کشور هستیم، زیرا در تمامی کلینیک ها و مراکز درمانی نسخه آنلاین صادر می شود و با توجه به اخبار منتشر شده، تمامی بیماران در این سامانه نگهداری می شوند، بیماران فقط به داروخانه ها و سایر مراکز درمانی مراجعه می کنند. برای دریافت خدمات پزشکی با اعلام کد ملی.

محققان افزودند: “اما این طرح با محدودیت هایی روبرو است.” این کشور در حال حاضر با قطعی مکرر اینترنت مواجه است و در صورت عدم دسترسی یا قطعی اینترنت، کل سیستم خاموش خواهد شد. بنابراین، نه پزشک و نه داروخانه نمی توانند دارویی را که بیمار درخواست می کند، تجویز کنند.

علوی افزود: اما در پروژه ما همین روند طی می شود و کارت هوشمند سلامت دفترچه بیمه را حذف می کند اما اینترنت وجود ندارد. به این ترتیب پزشک می تواند هنگام استفاده از «کارت هوشمند سلامت»، تمامی نسخه های لازم را از کارت سلامت بیمار ذخیره کند.

پژوهشگران با بیان اینکه کارکرد «کارت هوشمند سلامت» همانند کارت سوخت است، خاطرنشان کردند: مانند کارت سوخت که بدون اینترنت خدمات ضروری را به مالکان خودرو ارائه می دهد، بیماران می توانند با استفاده از کارت هوشمند سلامت به مراکز درمانی و داروخانه ها مراجعه کنند. و خدمات لازم را ارائه دهد.

وی حفظ طبیعت و جلوگیری از جنگل زدایی را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد بیشتری از بیماران نیازمند نسخه برای درمان و دریافت دارو و سایر خدمات پزشکی هستند، لذا لطفا از کتاب استفاده کنید و فرم هایی را معرفی و استفاده کنید. صدور کتابچه راهنمای بیماران بسیار پیشرفته که منجر به تخریب بیشتر طبیعی و جنگل زدایی برای ارائه بیمه می شود.

علوی افزود: اما با این رویکرد، اطلاعات سلامت بیماران بر روی کارت هوشمند سلامت ذخیره می‌شود، چرا که امسال مردم چندین بار به پزشکان مختلف مراجعه می‌کنند و نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می‌شود. هیچ دکتری در دسترس نیست.” رسیدها روی کارت ذخیره می شود.

به گفته محققان، پزشکان و متخصصان می توانند با دسترسی به این اطلاعات، به کمک کارت های هوشمند سلامت، بهترین راهکارهای درمانی را برای بیماران تجویز کنند.

علوی بر اساس طراحی این کارت بر اساس فناوری NFC و بر بستر بلاک چین که اطلاعات بیماران بدون اینترنت در آن ذخیره می شود.

اهمیت قرارگیری

مهدی شهبازی یکی دیگر از اعضای این گروه در گفت وگو با سلام آنلاین. وی گفت: مسابقه MIT یکی از مهم ترین چالش های نوآوری در جهان است و با توجه به شیوع بیماری های قلبی عروقی، گروه ها و استارت آپ های زیادی در حوزه پزشکی برنامه ریزی کرده اند.

او گفت: طرح برتر این رویداد توسط MIT به منظور جذب حامیان مالی بر روی سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت.

خدمات بهداشتی که نمونه های ادرار را تجزیه و تحلیل می کنند

محمدجواد پاپی زاده یکی از اعضای این گروه است. وی خاطرنشان کرد: طرح «بیمارستان هوشمند» این تیم دارای مولفه‌های مختلفی است که در آن کارت هوشمند بخشی از طرح «بیمارستان هوشمند» است که «ربات تشخیص ویروس کرونا»، «کارت هوشمند سلامت» و «سلامت هوشمند» را شامل می‌شود. توالت‌ها. “کارت‌های سلامت هوشمند” در مسابقات داستانی سوئیس و MIT ارائه می‌شوند.

وی با اشاره به «توالت های هوشمند» توضیح داد: این توالت ها قابلیت نصب در محل زندگی مردم را دارند و می توانند جایگزین توالت های موجود شوند و بدون اطلاع قبلی، آزمایش های بهداشتی را انجام دهند.

پاپی زاده گفت: مردم معمولاً برای معاینات طولانی مدت به پزشک مراجعه می کنند و برای رفع این مشکل طرحی ارائه می کنیم تا مردم به طور مرتب از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

محققان این طرح را بر اساس تجزیه و تحلیل خودکار نمونه های ادرار و مدفوع بیان کردند و افزودند که این تجزیه و تحلیل بر اساس تجهیزات آزمایشگاهی و حسگرها انجام شده است.

به گفته وی، از طریق این سامانه می توان 22 آنالیز از جمله آزمایش دارو را انجام داد.

مهمترین چالش برای نوآوران در توسعه ایده ها

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم نوآوری ایران در میزگرد سلام آنلاین. وی با اشاره به سابقه تیم خلاق ایران گفت: همه آنها از با استعدادترین افراد کشور هستند. آنها بسیار علمی هستند و می توانند ایده ایجاد کنند. اما این افراد مهارتی ندارند که آنها را در مسیرشان راهنمایی کند، مانند صحبت کردن به زبان دوم و صحبت کردن، و اینها چیزهایی است که باید از مدرسه یاد بگیرند، اما حالا اگر چنین گروهی به مسئولان کشور بگویند. برنامه آنها MIT است. برای آنها اعتباری ندارد و بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه این تیم نوآوری های خود را به ثبت رسانده و در داخل مرکز رشد مستقر است، خاطرنشان کرد: این افراد نه توانایی ارتباط با سرمایه گذاران را دارند و نه دوره و رئیسی نداریم و هیچ رشته آموزشی در دانشگاه وجود ندارد که چنین توانایی را آموزش دهد. . لازمه. این دانشگاه آموزش های جامعی را برای شرکت ها و گروه های مستقر در مرکز رشد ارائه می دهد.

کارت هوشمند سلامت ایران در MIT / برداشت دفترچه بیمه امکان پذیر است

محمدی با تاکید بر اینکه با این دوره دو ساعته این گروه ها نمی توانند آموزش و توانمند شوند، گفت: پیشرفت این شرکت ها در جایی نوشته نشده است بنابراین هر دو تیم می توانند بر اساس آنها مسیر خود را روشن کنند.

رئیس تیم نوآوری ایران با انتقاد از رویکرد برخی سودجویان در برگزاری مسابقات علمی نادرست ملی و بین المللی گفت: نمونه های غیررسمی از رویدادهای علمی مشروع در دنیا در حال برگزاری است که اکثر محققان به دنبال عنوانی برای ارائه هستند. طراحی آنها از این عنوان، در واقع مسیر کشور در حوزه فناوری به گونه ای است که به نظر می رسد همه به دنبال ارائه یک فناوری هستند.

وی به مطالعه جهانی در حوزه ایده اشاره کرد و گفت: طبق آمار یک موسسه آلمانی فعال در حوزه ایده و تجارت از بین پنج هزار ایده ثبت شده فقط ایده بود که تنها یک ایده به مرحله تجاری رسید. و در این راستا، ما نیاز به توانمندسازی شرکت‌ها و گروه‌ها بیش از تامین مالی داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا