اجتماعی

چند ماده غذایی موثر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

علاوه بر استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، رژیم غذایی نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

به گزارش سلام آنلاین، برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید اغلب از رژیم های غذایی غفلت می شود.

در زیر از «خط سلامت» به برخی از مواد غذایی که می توانند در تابستان از پوست محافظت کنند، می پردازیم.

بلوبری

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با رادیکال های آزاد که می توانند به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست آسیب برسانند، مبارزه می کند. این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که می تواند به جلوگیری از چین و چروک روی پوست کمک کند.

گل کلم

این سبزی چلیپایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این فواید مهم، گل کلم سرشار از هیستیدین است که یک ماده غذایی طبیعی محافظ در برابر آفتاب است.

هویج و سبزیجات برگ دار

بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای سلامت پوست ضروری است. یک متاآنالیز در سال 2007 نشان داد که بتاکاروتن پس از استفاده منظم به مدت 10 هفته، نوعی محافظت طبیعی در برابر آفتاب را فراهم می کند. از دیگر منابع این ماده مغذی می توان به کلم، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ دار اشاره کرد. به طور خاص، برگ های سبز سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین هستند که از پوست ما حتی در برابر سرطان پوست محافظت می کنند.

آجیل و دانه ها

گردو، دانه شاهدانه، دانه چیا و دانه کتان همگی حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند. ماهی و تخم مرغ نیز منابع خوبی از این چربی هستند که برای پوست مفید است. بدن ما نمی تواند امگا 3 بسازد. بنابراین لازم است آن را از رژیم غذایی خود حذف کنیم. امگا 3 به بدن کمک می کند تا در برابر اثرات گذراندن زمان زیاد زیر نور خورشید مقاومت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا